مدت زمان صدور ویزای کانادا

کشور کانادا از جمله کشورهای پهناور و توسعه یافته‌ی جهان است، که شرایطی بسیار خوب را برای زندگی مهاجران فراهم می‌کند. افراد با مهاجرت به این کشور می‌توانند در بهترین شرایط ممکن به کار و تحصیل و زندگی بپردازند. مدت زمان صدور ویزای کانادا توسط سفارت این کشور، از جمله دغدغه‌های اصلی افراد است که در این متن تحت بررسی قرار خواهد گرفت.

اخذ ویزای کانادا

کشور کانادا از جمله کشورهای پهناور و پیشرفته‌ی جهان است که سالانه تعداد بی‌شماری از مردم از سراسر جهان، برای مهاجرت به این کشور درخواست صدور ویزا می‌دهند. دلایل مهاجرت افراد به این کشور متفاوت است؛ بعضی برای کار، بعضی دیگر تحصیل و افراد دیگر نیز به دیگر دلایل درخواست ویزا می‌دهند.

انواع مختلفی از ویزای کانادا وجود دارد، که افراد می‌توانند با اخذ آن‌ها به کانادا مهاجرت کنند. چیزی که مهم است این است که مدت زمان صدور ویزای کانادا چقدر است؟ برای این که بفهمیم زمان صدور ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد، باید عوامل تعیین کننده‌ی این زمان را تحت بررسی قرار دهیم.

صدور ویزای کانادا چقدر طول می‌کشد؟

برای این که بفهمیم مدت زمان صدور ویزای کانادا چقدر طول خواهد کشید، لازم است که عوامل مختلفی را در نظر داشته باشیم. نکته‌ی مهمی که برای جلو انداختن مدت صدور ویزای کانادا باید آن را در نظر داشته باشیم این است که، در نظر گرفتن یک برنامه‌ی دقیق برای اقدام جهت اخذ ویزا است.

به عبارت دیگر با هر هدفی که می‌خواهیم به این کشور پهناور مهاجرت کنیم، باید اقدامات لازم جهت اخذ ویزای این کشور را خیلی دقیق و به موقع انجام دهیم. بطور کلی انجام اقدامات در موعد معین و به موقع، روند اخذ انواع ویزای کشور کانادا را رو به جلو می‌اندازد. در ادامه به بررسی عوامل تعیین کننده‌ی مدت زمان صدور ویزای کانادا می‌پردازیم.

عوامل موثر در تعیین مدت زمان صدور ویزای کانادا

همانطور که قبلا هم اشاره شد، مدت زمان صدور ویزای کانادا از جانب سفارت این کشور برای متقاضیان، تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. از جمله عواملی که در تعیین مدت زمان جوابدهی سفارت کانادا برای صدور ویزای مورد نیاز افراد تاثیر می‌گذارد، نوع ویزا است؛ به عبارت دیگر نوع ویزایی که افراد می‌خواهند دریافت کنند در تعیین مدت زمان صدور ویزا، تاثیر ویژه‌ای می‌گذارد.

افراد می‌توانند برای مهاجرت به کانادا، انواع ویزای توریستی، کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و… را دریافت کنند که مدت زمان صدور هر یک از این نوع ویزاها متفاوت خواهد بود. از جمله عوامل دیگری که در اخذ ویزای کانادا و زمان صدور آن تاثیر می‌گذارد، کشور مبدا است؛ در سالیان اخیر بعضی از کشورها برای اخذ ویزای کانادا دچار محدودیت‌هایی شده‌اند و زمان صدور این ویزا را تغییر دهد.

برای مشاوره در زمینه شرایط و تسریع صدور ویزای کانادا

همین حالا با ما تماس بگیرید

مناسب‌ترین زمان جهت اخذ ویزای کانادا

بعضی از افراد در هنگام بررسی اطلاعات مرتبط با مدت زمان صدور ویزای کانادا، به دنبال جواب این سوال هستند که مناسب‌ترین زمان جهت اخذ ویزای کانادا چه زمانی است؟ بطور کلی برای این که زمان صدور ویزا جلو بیفتد، لازم است که مدارک لازم جهت اخذ ویزای کانادا به شکلی دقیق آماده شود، وقت مناسبی از سفارت گرفته شود.

مرحله‌ی انگشت نگاری برای اخذ ویزا طی شود، هزینه‌های لازم برای اخذ انواع مختلف ویزاها پرداخته شود و سایر اقدامات برای اخذ ویزا به شکلی کاملا دقیق و بدون نقص انجام شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که، اخذ ویزای کشور کانادا نیاز به انجام مصاحبه ندارد و افرادی که خواستار اخذ ویزای این کشور هستند، تنها باید برای انگشت نگاری به سفارت این کشور مهاجرت کنند.

چه اقداماتی روند جواب ویزای کانادا را تسریع می‌بخشد؟

سوال مهم دیگری که وجود دارد آن است که چه اقداماتی روند جواب ویزای کانادا را تسریع می‌بخشد؟ باید گفت که مدت زمان صدور ویزای کانادا، تنها وابسته به مسئولان سفارت کانادا و افسران مهاجرتی این کشور می‌باشد. با این حال اگر یک سری اقدامات خاص توسط درخواست کنندگان ویزا انجام شود، مدت زمان جواب ویزای کانادا کوتاه‌تر خواهد شد.

داشتن دعوتنامه از جمله اوامر مثبتی است که در تعیین مدت زمان جوابدهی به درخواست انواع ویزای کانادا و کوتاه شدن این مدت زمان، تاثیر می‌گذارد. ارائه‌ی دعوتنامه به سفارت کانادا، تاثیر بسیار ویژه‌ای در صدور ویزای کانادا می‌گذارد و احتمال صدور ویزا را قوی‌تر می‌کند. بدین ترتیب در صورتی که افراد خویشاوند یا آشنایی در کشور کانادا داشته باشند، می‌توانند از آشنایان خود درخواست دعوتنامه کنند و بدین ترتیب روند دریافت ویزای مورد نظر خود از کشور کانادا را تسریع ببخشند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

همانطور که گفته شد یکی از عواملی که در تعیین مدت زمان صدور ویزای کانادا تاثیر می‌گذارد، نوع ویزایی است که افراد درخواست صدور آن را می‌دهند. مهاجرت برای تحصیل به کشور کانادا، از جمله روش‌هایی است که بسیاری از افراد از طریق آن به این کشور مهاجرت می‌کنند.

کشور کانادا دارای امکانات آموزشی بسیار خوبی بوده و کیفیت آموزشی مراکز تحصیلی این کشور بالا است؛ به همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند تا در مراکز آموزشی این کشور، تحصیل کنند. با توجه به قوانین سفارت کانادا، مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا برای افراد متقاضی این ویزا حداقل 5 هفته می‌باشد. مدت زمان صدور ویزای دانش آموزی کانادا نیز، حداکثر 3 ماه به طول می‌انجامد که این زمان بسته به شرایط فرد درخواست کننده و تکمیل بودن مدارک او متفاوت می‌باشد.

مدت زمان صدور ویزای کار کانادا

از روش‌های دیگری که افراد می‌توانند از طریق آن به کشور کانادا مهاجرت کنند، مهاجرت از طریق کار است؛ مهاجرت کاری از جمله بهترین روش‌های مهاجرتی به کشور کانادا می‌باشد که افراد برای مهاجرت کاری، می‌توانند از طریق اخذ جاب آفر یا از طریق برنامه اسکیل ورکر وارد عمل شوند. مدت زمان صدور ویزای کار کانادا بعد از وقت گرفتن از سفارت و طی کردن مراحل مختلف همچون انگشت نگاری و ارائه‌ی مدارک لازم، حداکثر 9 هفته زمان می‌برد.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

یکی دیگر از روش‌هایی که افراد برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق آن وارد عمل می‌شوند، مهاجرت توریستی به کانادا می‌باشد. ویزای توریستی در انواع مختلفی برای افراد صادر می‌شود؛ از انواع ویزای توریستی کانادا می‌توان به ویزای مولتی کانادا ، ویزای نرمال و سوپر ویزای کشور کانادا اشاره کرد.

برای این که بفهمیم مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا چقدر است، باید نوع ویزای توریستی که برای دریافت آن درخواست داده‌ایم را در نظر بگیریم. با توجه به قوانینی که از سوی سفارت کشور کانادا صادر شده است، مدت زمان صدور ویزا کانادا از نوع توریستی حداکثر 121 روز به طول می‌انجامد.

پیگیری جواب ویزای کانادا

مسئله‌ی دیگری که در هنگام بررسی مدت زمان صدور ویزا کانادا باید تحت بررسی قرار دهیم، طریقه‌ی پیگیری جواب ویزای مورد نظر است. برای پیگیری جواب ویزای کانادا، بعد از ثبت درخواست جهت صدور ویزای مورد نظر و طی کردن مراحل کلی اخذ ویزا سفارت این کشور به افراد متقاضی یک کد رهگیری می‌دهند که افراد از طریق این کد، می‌توانند روند پیش روی مراحل صدور ویزای این کشور را کنترل کنند.

 مهرآرا سیر

مهرآرا سیر، از جمله مراکز مهاجرتی معتبری است که خدمات بسیاری را برای مهاجرت افراد به کشورهای مختلف جهان همچون کشور کانادا ارائه می‌دهد. این مجموعه اطلاعاتی به روز را درباره‌ی اخذ ویزای کشور کانادا و بهترین روشی که می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد را، در اختیار افراد قرار می‌دهد. متقاضیان با کمک این مجموعه می‌توانند در سریع‌ترین زمان ویزای درخواستی خود را دریافت نمایند.

برای مشاوره در زمینه شرایط و تسریع صدور ویزای کانادا

همین حالا با ما تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟