ویزای کانادا مولتی

کشور کانادا از جمله کشورهای پر مهاجر در جهان است، که در طول سال تعداد بسیاری از مردم کشورهای مختلف جهان با اهداف گوناگونی همچون برای کار، تحصیل، گردشگری و… به این کشور مهاجرت می‌کنند. ویزای کانادا مولتی  که در ایران با نام ویزای 5 ساله شناخته می‌شود، همان ویزای توریستی کشور کانادا است.

اخذ ویزای مولتی کانادا

کشور کانادا از جمله کشورهای پرمهاجر جهان است و سالیانه تعداد بی‌شماری از مردم از سایر کشورهای جهان به این کشور مهاجرت می‌کنند. دلایل هر یک از افراد برای مهاجرت به کانادا متفاوت است؛ برخی افراد برای کار به این کشور می‌آیند.

بعضی برای تحصیل، بعضی برای از طریق سرمایه گذاری. کشور کانادا دارای جاذبه‌ی گردشگری بسیاری است و به همین دلیل، در طول سال تعداد زیادی از مردم جهان برای بازدید از این جاذبه‌های گردشگری جذاب موجود در این کشور به آن مهاجرت می‌کنند. چنین افرادی که قصد ورود به کشور کانادا برای دید و بازدید و گردشگری را دارند، باید به اخذ ویزای مولتی کانادا اقدام کنند.

برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا 

همین حالا با ما تماس بگیرید

ویزای مولتی کانادا چیست؟

حال ممکن است سوال پیش بیاید که، ویزای مولتی کانادا چیست؟ در واقع اخذ ویزای مولتی کشور کانادا، به افراد این امکان را می‌دهد که تعداد دفعات ورود به این کشور و خروج از آن را کنترل کنند.

سفارت کانادا ویزای مولتیپل این کشور را به شکل از پیش تعیین شده برای تمامی متقاضیان ویزای کانادا ، صادر می‌کند و افراد در صورتی که تمایلی به دریافت این ویزا نداشته باشند نیز، با این حال ویزای مولتی برای آن‌ها صادر خواهد شد. اعتبار ویزای مولتی برابر با اعتبار پاسپورت افراد است؛ اعتبار پاسپورت ایرانی برابر با 5 سال است و به همین دلیل، ویزای مولتی کشور کانادا برای ایرانیان دارای اعتبار 5 ساله و با ویزای کانادا مولتی 5 ساله مشهور است.

بطور کلی کشور کانادا در جذب مهاجران از سایر کشورهای جهان سابقه‌ای دیرینه دارد و برنامه‌های بی‌شماری را برای جذب مهاجران اجرا می‌کند که صدور ویزای مولتی به شکل پیش فرض را، می‌توان از جمله این برنامه‌ها دانست.

چگونه با ویزای مولتی به کانادا مهاجرت کنیم؟

اگر به دنبال اخذ ویزای مولتی کانادا تضمینی هستید لطفا ادامه مقاله را بخوانید  همانطور که اشاره شد، ویزای مولتی کانادا به افراد این امکان را می‌دهد که به تعداد دفعات مشخص در کشور کانادا ورود و خروج داشته باشند. در واقع افراد با اخذ این ویزا، می‌توانند در طی مدت زمان پنج ساله به دفعات مکرر به خاک کشور کانادا وارد شوند. البته در طی هر بار ورود به کانادا، مدت زمان اقامت افراد محدود است و افراد بعد از گذشت مدت زمان مشخص شده باید به کشور بازگردند.

افراد با اخذ ویزای مولتی کشور کانادا در هر بار ورود به این کشور، می‌توانند به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند. بعد از گذشت این مدت زمان، مهاجر باید کانادا را ترک کند و به کشور خود بازگردد. فرد مهاجر می‌تواند بعد از گذشت ساعاتی از ترک خاک کانادا، دوباره به این کشور برگردد و به شکل مجدد و در طی یک مدت زمان 6 ماهه‌ی دیگر در این کشور اقامت داشته باشد.

 شرایط ویزای مولتی کانادا برای افراد مختلف

شرایط افراد برای دریافت ویزای مولتی کانادا، باید توسط افسر مهاجرت تحت بررسی دقیق قرار گیرد تا مشخص شود که فرد متقاضی امکان اخذ ویزای مولتی را دارد یا نه؛ در واقع با بررسی شرایط متقاضیان، ممکن است مشخص شود که امکان صدور ویزای مالتیپل کانادا برای آن‌ها وجود ندارد و بطور کل صدور این نوع ویزا، وابسته به شرایط کلی افراد است.

مدت اعتبار ویزای مولتی کانادا

بطور کلی اعتبار ویزای مولتیپل کانادا برابر با 10 سال و یا تا زمان به پایان رسیدن اعتبار پاسپورت است؛ اما چون اعتبار پاسپورت ایرانی 5 سال است، اعتبار این نوع ویزا برای ایرانیان برابر با 5 سال می‌باشد.

ایرانیان با درخواست دادن به سفارت کانادا برای اخذ این نوع ویزا، اگر شرایط لازم برای اخذ این ویزا را داشته باشند و در صورت موافقت سفارت کشور کانادا می‌توانند در طی یک مدت زمان پنج ساله به کشور کانادا ورود و خروج پیدا کنند‌. اگر به دنبال تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت هستید با ما تماس بگیرید تا از راهنمایی ها و مشاوره های این مجموعه بهرمند شوید تا بتوانید اقامت کانادا را داشته باشید.

آیا می‌توان بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزای مولتی در کانادا ماند؟

ممکن است بسیاری از افرادی که در صدد اخذ ویزای مولتی کانادا هستند، به دنبال راهی باشند که بتوانند از این طریق به مدت زمان بیشتری در کانادا اقامت داشته باشند و همچنان بعد از گذشت مدت زمان 6 ماهه در کانادا باقی بمانند. ممکن است کار افراد در این کشور بیشتر طول بکشد و نیاز داشته باشند که بیشتر در این کشور بمانند و یا به دلیل مشخصی، ممکن است افراد امکان خروج از کشور و ورود مجدد به آن را پیدا نکنند.

مثلا وقتی که یک فرد برای تحصیل به کانادا مهاجرت کرده است و ویزای تحصیلی دارد، در صورت این که فرزندان خود را به همراه خود به کانادا بیاورد برای اعضای خانواده‌ی او ویزای توریستی کانادا  صادر می‌شود و اعضای خانواده باید بعد از گذشت 6 ماه از کانادا خارج شوند و دوباره به کانادا وارد شوند. در چنین حالتی، فرد مورد نظر می‌تواند 30 روز قبل از به پایان رسیدن مدت اعتبار ویزای توریستی به سفارت کانادا رفته و با بیان شرایط اقامتی اعضای خانواده‌ی خود، به اخذ برگه‌ی Visitor record اقدام کند؛ در این برگه، مدت زمان اقامت فرد دریافت کننده‌ی آن در کشور کانادا را ثبت کرده‌اند.

بررسی درخواست صدور ویزای مولتی

درخواست افرادی که خواستار صدور ویزای مولتی کانادا هستند، در سفارت کانادا که در کشور ترکیه قرار دارد توسط افسران مهاجرتی تحت بررسی قرار می‌گیرد‌. جهت بررسی درخواست صدور ویزای مولتی برای افراد متقاضی، هر فرد متقاضی لازم است که مبلغی حدود 130 لیر به سفارت ترکیه پرداخت کنند.

بطور کلی بررسی درخواست صدور این نوع از ویزای کانادا برای ایرانیان با شرایط مختلف، بر عهده‌ی سفارت ترکیه است و بسته به طی کردن مراحل مختلف صدور ویزا همچون پیکاپ کردن پاسپورت، تفاوتی در بررسی درخواست افراد برای صدور ویزای مولتیپل کانادا ایجاد نخواهد شد.

جزئیات مربوط به اخذ ویزای مولتی کانادا

متقاضیان جهت اخذ ویزای مولتی کانادا، باید یک سری نکات و جزئیات مهم را در نظر داشته باشند؛ مثلا گرفتن وقت از سفارت و یا مراحل مختلفی که برای اخذ ویزا باید طی کنند. در صورتی که فرد متقاضی برای اخذ ویزای مولتی به صورت آنلاین و غیر حضوری اقدام کرده باشند، باید مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا  را کامل کنند و هزینه‌های لازم برای صدور ویزا را پرداخت کنند.

بعد از انجام این کارها بعد از گذشت یک مدت زمان مشخص 24 ساعته، مدارکی که باید توسط فرد انگشت نگاری شود برای او فرستاده خواهد شد که از طریق آن افراد می‌توانند به وبسایت معتبر VFS مراجعه کنند و در نهایت تاریخ و مکانی که باید به دفاتر VFS مراجعه کنند را، مشخص کنند. در صورت مراجعه حضوری به سفارت کانادا تمامی مراحل لازم برای اخذ ویزا مثل ارائه‌ی مدارک لازم را، می‌توان به شکل حضوری و در یک زمان انجام داد.

مدت زمان صدور ویزای مولتی کانادا

مسئله‌ی مهم دیگری که درباره‌ی صدور ویزای مولتی کانادا برای متقاضیان وجود دارد این است که، این ویزا بعد از گذشت چه مدتی برای افراد صادر خواهد شد؟ مدت زمانی که طول می‌کشد تا ویزای مولتی برای یک فرد صادر شود، بسته به شرایط فرد متقاضی و تکمیل بودن پرونده‌ی او مشخص می‌شود و مدت زمان ثابتی ندارد.

علاوه بر آن کشوری که فرد از آنجا برای اخذ ویزای مولتی درخواست می‌دهند نیز، بر روی این مدت زمان تاثیر خواهد گذاشت. نکته‌ی مهمی که افراد باید در نظر گیرند این است که در هنگام تکمیل کردن مدارک خواسته شده و تکمیل کردن پرونده، شرایط مربوط به اخذ ویزا و مدت زمان صدور آن را در نظر بگیرند و از آن آگاه شوند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا‌

از جمله دیگر مسائل مهم درباره‌ی اخذ ویزای مولتی کانادا، مدارکی است که برای اخذ این نوع ویزا باید به سفارت ارائه شود. بطور کلی برای اخذ هر یک از انواع ویزای کانادا، باید مدارک خاصی را به سفارت ارائه داد؛ مثلا افراد برای گرفتن ویزای تحصیلی کشور کانادا، نمی‌توانند مدارک ویزای کاری کانادا را ارائه دهند.  از جمله مدارکی که متقاضیان برای اخذ ویزای مولتی کانادا لازم است ارائه شود، می‌توان به:

  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار یک سال بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزا، ارائه پاسپورت‌هایی که قبلا داشته‌اند و در آن مهر ویزا زده شده است،
  • ارائه‌ی دو قطعه عکس مناسب پاسپورتی، ارائه‌ی مدارک شناسایی ترجمه شده
  • ارائه‌ی ترجمه‌ی سند ازدواج فرد متقاضی، ارائه مدارک مربوط به اشتغال به تحصیل اعضای خانواده در صورتی که به همراه فرد متقاضی مهاجرت می‌کنند
  • و در نهایت ارائه‌ی فرم‌های تکمیل شده‌ی درخواست صدور ویزا برای خود و خانواده اشاره کرد.

تمامی این مدارک ارائه شده توسط افسر مهاجرتی تحت بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به این مدارک، نتیجه‌ی درخواست صدور ویزا مشخص خواهد شد؛ پس بنابراین لازم است که این مدارک را با صداقت کامل تکمیل کرد و هیچ ابهامی در تکمیل آن‌ها وجود نداشته باشد. در صورت وجود هرگونه ابهام و نقص در این مدارک، درخواست صدور ویزا رد می‌شود.

هزینه ویزای مولتی کانادا

نکته‌ی مهم دیگری که درباره‌ی قیمت اخذ ویزای مولتی کانادا  باید در نظر داشت، هزینه‌ی لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا است. هزینه‌ی لازم برای اخذ این ویزا، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و با در نظر گرفتن هزینه‌ی مربوط به مراحل مختلف اخذ این ویزا تعیین می‌شود.تمام افرادی که برای اخذ ویزای مولتی کانادا درخواست می‌دهند، برای بررسی پرونده‌ی خود و درخواستی که برای صدور این نوع ویزا داده‌اند، باید هزینه‌ای برابر با 100 دلار پرداخت کنند.

علاوه بر آن میزان هزینه‌ی لازم برای طی کردن مراحل صدور ویزا همچون انگشت نگاری و ارائه و بررسی مدارک، برای هر فرد متقاضی برابر است با 85 دلار. هزینه‌ای که برای بررسی پاسپورت فرد مورد نظر و صدور ویزا برای او لازم است پرداخت شود، حدود 45 دلار است. البته بعضی از افراد به دلیل این که کارهای مربوط به اخذ ویزای خود را به یک شرکت یا وکیل مهاجرتی می‌سپارند، باید هزینه‌ای را نیز به عنوان دستمزد به این شرکت‌ها بپردازند.

مهرآرا سیر یکی ارز مجموعه های حرفه ای در زمینه اخذ انواع ویزای اقماتی کشور های مختلف می باشد در صورتی که شنا عزیزان به دنبال اخذ ويزاي مولتي كانادا هستید و همچنین می خواهید شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا و پناهندگی و مزایای ویزای مولتی کانادا با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا 

همین حالا با ما تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟