مدارک لازم برای ویزای کانادا

بسیاری از مردم در سراسر جهان تمایل دارند تا برای زندگی، کار، تحصیل و… به سایر کشورها مهاجرت کنند. کشور کانادا از جمله کشورهای مهاجرپذیر جهان است، که شرایط بسیار خوب و رفاه کاملی را برای زندگی مهاجران از سراسر جهان فراهم می‌کند‌. مدارک ویزای کانادا با توجه به نوع ویزا و همچنین هدف افراد از مهاجرت به کانادا، متفاوت است.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

سالانه تعداد زیادی از مردم در سراسر نقاط جهان، به دلایل مختلف و برای انجام کارهای گوناگونی به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند؛ علت مهاجرت مردم به سایر کشورها می‌تواند برای تحصیل، کار، گردشگری، سرمایه گذاری و… باشد. کشور کانادا از جمله کشورهای مهاجرپذیر جهان است، که در طول سال تعداد بسیاری از مهاجران از کشورهای مختلف جهان به دلایل گوناگونی به این کشور پهناور و توسعه یافته مهاجرت می‌کنند. افراد برای مهاجرت به کشور کانادا با دلایل مختلف به دنبال ویزای کانادا و اخذ ویزای کاری، تحصیلی و… نیازمند ارائه‌ی مدرک خاصی هستند.

مدارک ویزای کانادا، بسته به هدف افراد از مهاجرت و نوع ویزایی که خواستار دریافت آن هستند متفاوت است. برای مثال اگر فردی قصد مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را دارد، برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور لازم است که مدارک مورد نیاز این ویزا را به سفارت ارائه دهد و نمی‌تواند مدارک ویزای کاری را برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه دهد. در ادامه به مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا در انواع مختلف اشاره می‌شود.

برای مشاوره در زمینه مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

همین حالا با ما تماس بگیرید

مدارک لازم برای ویزای کانادا با توجه به هدف از سفر

همانطور که اشاره شد، مدارک ویزای کانادا با توجه به هدف افراد از سفر به این کشور و یا نوع ویزایی که درخواست صدور آن را می‌دهند متفاوت می‌باشد. افراد ممکن است برای گردشگری، کار، تحصیل و… به کشور کانادا مهاجرت کنند.

لذا می‌توان گفت که مدارک مورد نیاز برای ویزا کانادا، با توجه به هدف افراد از سفر به این کشور تعیین می‌شود. فردی که می‌خواهد برای گردشگری در کانادا به این کشور مهاجرت کند، نمی‌تواند مدارک ویزای کانادا برای کار یا تحصیل در این کشور را به سفارت ارائه دهد. پس نکته‌ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که افراد قبل از درخواست دادن برای اخذ انواع ویزای کانادا، بهتر است که از لیست مدارک ویزای کانادا در انواع مختلف و یا ویزای مورد نظر خود را بررسی کرده و مطابق قوانین برای اخذ این ویزا مدارکی را ارائه دهد.

متقاضیان برای مهاجرت به کشور کانادا و اخذ ویزای این کشور، با توجه به هدف از سفر و مدت زمانی که در این کشور اقامت دارند برای اخذ انواع ویزای کانادا درخواست می‌دهند. افراد با توجه به شرایط مقرر شده توسط سفارت کانادا، باید مدارک ویزای کانادا را آماده کنند و به سفارت این کشور ارائه دهند.

لیست مدارک ویزای کانادا

از جمله مدارک ویزا کانادا که برای اخذ هر نوع ویزایی باید این مدارک را ارائه داد، می‌توان به ارائه اصل و یک نسخه کپی از پاسپورت دارای اعتبار کافی و همچنین ارائه‌ پاسپورت‌های قدیمی، ارائه‌ ترجمه‌ای از مدارک شناسایی معتبر، سند ازدواج در صورت تاهل، ارائه‌ فرم تکمیل شده‌ی درخواست صدور ویزا، ارائه اطلاعاتی درباره‌ی اعضای خانواده، دو قطعه عکس مناسب پاسپورت، ارائه نسخه‌های اصل و کپی از اسناد و مدارک مالی، ارائه اسناد، مدارک و رزومه‌ی شغلی، ارائه‌ گواهی تمکن مالی و گردش مالی حساب در طی چهار ماه اخیر، ارائه‌ دعوتنامه در صورت موجود بودن آن، ارائه بلیط رفت و برگشت و ارائه‌ گواهی عدم سوء پیشینه اشاره کرد.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

از دلایل افراد برای مهاجرت به کشور کانادا، مهاجرت برای ادامه‌ی تحصیل است. کانادا دارای دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی با سطح کیفی بسیار بالایی از نظر آموزش است و به همین دلیل، بسیاری از افراد تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبر این کشور ادامه دهند. مدارک ویزا کانادا تحصیلی با توجه به نوع این ویزا، متفاوت از مدارک لازم برای اخذ انواع دیگر ویزاهای کانادا می‌باشد.

از جمله مدارک لازم ویزای تحصیلی کانادا عبارت است از اصل پاسپورت با اعتبار کافی به همراه کپی از تمام صفحات آن، ارائه‌ی مدارک شناسایی و نسخه‌ی ترجمه شده‌ی آن، ارائه مدارک تحصیلی و همچنین ریز نمرات و نسخه‌ی ترجمه شده‌ی آن، ارائه ترجمه‌ی سند ازدواج در صورت تاهل، ارائه‌ی ترجمه‌ی کارت پایان خدمت، رزومه‌ی شغلی و تحصیلی کامل به همراه ترجمه، مدرک زبان معتبر آیلتس و تافل، مدرک پذیرش تحصیلی صادر شده از جانب دانشگاه‌های آمریکا، ارائه‌ی فرم درخواست صدور ویزای دانشجویی، ارائه‌ی نسخه‌ی ترجمه شده‌ی گواهی شغلی، گواهی تمکن مالی، گردش حساب چهار ماه اخیر، ارائه‌ی نسخه‌ی ترجمه شده‌ی مدارک مالی، دو قطعه عکس مناسب پاسپورت و در آخر ارائه‌ی گواهی عدم سوء پیشینه.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا

کانادا یک کشور توسعه یافته و پیشرفته است که دارای باز کاری بسیار عالی برای مشاغل مختلف است و سالانه تعداد بی‌شماری از نیروهای متخصص را برای کار در زمینه‌های شغلی مختلف از کشورهای گوناگون جهان جذب می‌کند؛ افراد با مهاجرت به این کشور می‌توانند آینده‌ی شغلی بسیار خوبی داشته باشند. متقاضیان برای کار در کانادا، می‌توانند از طریق جاب آفر یا برنامه‌ی اسکیل ورکر به این کشور مهاجرت کنند. همانطور که اشاره شد مدارک ویزا کانادا با توجه به نوع ویزا و هدف از سفر، متفاوت خواهد بود.

از جمله مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا می‌توان به داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان کانادایی، تکمیل فرم درخواست برای صدور ویزای کار کانادا، ارائه‌ی رزومه یا سابقه‌ی کاری حرفه‌ای در زمینه‌ی شغلی مورد نظر، ارائه‌ی گواهی بیمه، مدرک تمکن مالی، ارائه‌ی مدرک عدم سوء پیشینه و در نهایت ارائه گواهی سلامت اشاره کرد.

مدارک لازم برای ویزای همراه کانادا

از دیگر روش‌های مهاجرت به کشور کانادا، اخذ ویزای همراه است؛ همانطور که اشاره شد، بعضی از افراد تمایل دارند که برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کنند. در چنین مواقعی اگر افراد همسر و فرزند داشته باشد، می‌تواند با اخذ ویزای همراه خانواده‌ی خود را نیز به کشور کانادا آورده تا در کنار ادامه تحصیل بتواند در کنار خانواده‌ی خود باشد. خانواده به عنوان همراه فرد مورد نظر، لازم است که مدارک ویزای کانادا مربوط به این شیوه از مهاجرت را به سفارت ارائه دهند.

از جمله مدارک لازم برای ویزای همراه کانادا می‌توان به تکمیل فرم درخواست برای صدور ویزای همراه، ارائه‌ی دعوتنامه، اثبات تمکن مالی، پاسپورت با اعتبار کافی و مدارک شناسایی، مدارکی که وجود رابطه‌ی فامیلی را نشان دهد همچون سند ازدواج، ارائه‌ی یک نسخه کپی از وضعیت تحصیل فرد متقاضی و ارائه‌ی گواهی معاینه‌ی پزشکی اشاره کرد. افراد در تکمیل و گردآوری مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه کانادا، باید دقت و صداقت کافی داشته باشند؛ در غیر این صورت ممکن است درخواست آن‌ها رد شود.

مدارک لازم برای ویزای مولتی کانادا

از دیگر روش‌های مهاجرت به کشور پهناور و توسعه‌ یافته‌ی کانادا، اخذ ویزای مولتی این کشور است. جهت بررسی مدارک لازم برای ویزای کانادا به شکل مولتی، لازم است که در ابتدا تعریفی از آن را ارائه دهیم. ویزای مولتی همان ویزای توریستی کانادا است، که افراد با اخذ این ویزا می‌توانند در طی یک مدت زمان مشخص به گردشگری در این کشور پهناور بپردازند. در واقع با داشتن این ویزا، افراد می‌توانند به مدت 6 ماه در سال به کشور کانادا مهاجرت کنند و در این کشور به گردشگری بپردازند.

این ویزا برای ایرانیان، تا قبل از به پایان رسیدن تاریخ انقضاء پاسپورت اعتبار دارد؛ یعنی حداکثر اعتبار آن به مدت 5 سال است. از جمله مدارک لازم برای ویزای مولتی کانادا می‌توان به پاسپورت با اعتبار کافی، تکمیل فرم درخواست صدور ویزا، دو قطعه عکس مناسب پاسپورتی، مدرک اثبات کننده‌ی تمکن مالی و ارائه‌ی بلیط رفت و برگشت اشاره کرد.

مدارک لازم برای تمدید ویزای دانشجویی کانادا

بسیاری از افرادی که در کشور کانادا مشغول به تحصیل هستند، مجاز هستند که تنها در طی یک دوره‌ی مشخص به تحصیل در این کشور بپردازند و بعد از به اتمام رسیدن مدت ویزای دریافت شده لازم است که به کشور خود بازگردند. در صورتی که تمایل داشته باشند تا مدت اقامت خود را تمدید کنند، باید برای این کار درخواست دهند و مدارک لازم برای تمدید ویزای خود را ارائه دهند.

از جمله مدارک لازم برای تمدید ویزای دانشجویی کانادا می‌توان به یک نسخه‌ی اسکن شده از پاسپورت برای نشان دادن اعتبار آن، تاریخ سفر به کانادا، ارائه‌ی یک مدرک که هدف فرد از تمدید ویزای دانشجویی را نشان دهد، ارائه‌ی دو قطعه عکس مناسب پاسپورتی، ارائه‌ی یک نامه‌ی پذیرش که از طرف موسسه‌ی آموزشی معتبر در کانادا صادر شده است، ارائه‌ی یک نام از طرف موسسات آموزشی در کانادا که علت به پایان نرسیدن برنامه‌ی فرد در طی مدت زمان تعیین شده برای صدور ویزا را نشان دهد و در آخر ارائه‌ی گواهی تمکن مالی اشاره کرد.

مدارک لازم برای ویزای درمانی کانادا

از دیگر انواع ویزای کانادا، ویزای درمانی است که بطور کلی ماهیتی اورژانسی دارد. افراد با اخذ این نوع ویزا، می‌توانند به کشور کانادا مهاجرت کرده و از خدمات درمانی این کشور استفاده کنند و دوره‌ی درمان خود را در کشور کانادا بگذرانند. برای اخذ ویزای درمانی، در ابتدا لازم است فرد مورد نظر از یک پزشک معالج در کانادا دعوتنامه دریافت کند و سپس این دعوتنامه را به سفارت کانادا ارائه داده و برای اخذ ویزای درمانی درخواست دهد.

اعتبار این ویزا 90 روز است. از جمله مدارک ویزا کانادا با هدف مهاجرت درمانی به این کشور، می‌توان به ارائه‌ی یک گواهی که از سوی پزشک معالج صادر شده و نوع بیماری را نشان می‌دهد، ارائه‌ی گواهی تمکن مالی، دعوتنامه‌ی صادر شده از جانب پزشک معالج، تکمیل فرم درخواست صدور ویزای درمانی و در نهایت ارائه‌ی بیمه نامه‌ی مسافرتی اشاره کرد.

مهرآرا سیر

از جمله مراکز معتبر مهاجرتی در ایران، مجموعه‌ی مهرآرا سیر است. این مجموعه با سال‌ها شناختی که درباره‌ی قوانین و شرایط مهاجرت به کشور کانادا دارد و آشنایی کامل با مدارک  ویزای کانادا در انواع مختلف، می‌تواند متقاضیان را برای اخذ ویزای کانادا یاری رساند و اطلاعات لازم را درباره‌ی مدارک ویزا کانادا و قوانین مهاجرتی این کشور در اختیار متقاضیان قرار دهد. افراد می‌توانند کارهای مهاجرتی خود را، از طریق دریافت مشاوره از متخصصان مهاجرتی این مجموعه رو به جلو ببرند.

برای مشاوره در زمینه مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

همین حالا با ما تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟