معرفی و بررسی انواع ویزای کانادا

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین و بزرگ‌ترین کشورهای جهان است که از لحاظ شرایط گوناگونی چون اوضاع اقتصادی، رفاهی و امنیتی می‌تواند یک مکان مناسب برای مهاجرت و زندگی افراد مختلف باشد. انواع ویزای کانادا که بطور کلی در دو گروه ویزاهای دائم و موقت قرار می‌گیرند، جهت استفاده‌های مختلف صادر می‌شوند.

انواع ویزای کانادا

هر ساله تعداد بی‌شماری از مردم به دلایل مختلف، تصمیم به مهاجرت از کشور خود و اقامت در کشورهای دیگر جهان می‌گیرند؛ نکته‌ی مهم این است که، افراد یک کشور مناسب را برای زندگی خود انتخاب کنند. کشور کانادا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان، در سالیان اخیر له عنوان اولین مقصد تمام افراد برای مهاجرت قرار می‌گیرد. این کشور از لحاظ اوضاع اقتصادی، وضعیت مشاغل مختلف و بازار کار آن‌ها، وضعیت مراکز آموزشی و تحصیلی، امنیت و رفاه و… دارای شرایط بسیار مناسبی بوده و در راس بهترین و مرفه‌ترین کشورها قرار دارد.

لذا زندگی در این کشور، از جمله دغدغه‌های هر فردی به شمار می‌آید. در این مقاله قصد داریم تا درباره‌ی انواع ویزا در کانادا صحبت کنیم و کاربردهای هر یک از آن‌ها را، تحت بررسی قرار دهیم. بطور کلی انواع ویزای کانادا و یا ویزای سایر نقاط جهان در دو دوسته‌ی مختلف ویزای دائم و ویزای موقت قرار می‌گیرند و بسته به زمان اعتباری که دارند، می‌توان آن‌ها را در رده‌های دائم و موقت قرار داد.

 

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

ویزا‌های اقامت موقت و دائم کانادا کدام اند؟

بطور کلی انواع ویزای کانادا و یا ویزای سایر نقاط جهان در دو دوسته‌ مختلف ویزای دائم و ویزا موقت قرار می‌گیرند و بسته به زمان اعتباری که دارند، می‌توان آن‌ها را در رده‌های دائم و موقت قرار داد.

انواع ویزای دائم کانادا

انواع ویزای دائم کانادا نیز به افراد این امکان را می‌دهند که به شکل دائم برای کار یا موارد دیگر در کشور کانادا اقامت کرده و در نهایت پس از گذراندن مراحل مختلف، برای اخذ تابعیت و شهروندی کانادا اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه به معرفی انواع ویزای کانادا می‌پردازیم.

انواع ویزا موقت کانادا

انواع ویزا موقت کانادا به افراد این امکان را می‌دهد تا برای برآورد اهداف مختلفی مثل گردشگری و دیدار از جاذبه‌های گردشگری کشور کانادا، تحصیل، کسب و کار و یا دیدار با اعضای خانواده برای مدت مشخصی که در هنگام صدور ویزا کانادا  مشخص می‌شود، به کشور کانادا مهاجرت کنند.

انواع ویزای کار کانادا

از جمله روش‌هایی ‌که افراد می‌توانند برای اخذ انواع ویزای کار کانادا و مهاجرت به این کشور در پیش گیرند، اخذ انواع ویزای کاری کانادا است. در واقع می‌توان گفت که در سالیان اخیر، مهاجرت کاری به کانادا از جمله بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور به شمار می‌رود. دلیل آن نیز قرار گرفتن کشور کانادا در بین کشورهایی است که، از نظر اوضاع اقتصادی و رفاهی دارای بهترین وضعیت هستند. دولت کانادا شرایط بسیار خوبی را برای مهاجرت کاری بسیاری از افراد از سراسر جهان به کشور خود فراهم کرده و به همین دلیل، سالانه حدود 3000 نیروی کار توسط ارگان‌های مختلف این کشور برای کار جذب می‌شوند.

انواع ویزای کار کانادا را، می‌توان به دو روش مختلف دریافت کرد؛ از طریق برنامه اسکیل ورکر و یا از طریق داشتن جاب آفر که از سوی کارفرمایان در کشور کانادا صادر می‌شود. برای مهاجرت کاری از طریق اسکیل ورکر، فرد متقاضی لازم است که از سد دو مرحله عبور کند و میزان تخصص و مهارت‌های او در این مراحل، تحت بررسی قرار گیرند.

در مرحله‌ی نخست، افراد باید امتیازی 67 از 100 را در یک آزمون مهم که جهت ارزیابی نیروهای کار تبیین شده کسب نموده و سپس با ورود به مرحله‌ی دوم، بتواند امتیاز مناسب را در این مرحله نیز کسب کند تا از بین هزاران متقاضی انتخاب شود.

اخذ ویزای کاری کانادا از طریق جاب آفر نیز به این صورت است که فرد متقاضی با بررسی لیست مشاغل کانادا، می‌تواند شغل‌های مختلف را بررسی کرده و در صورت داشتن توانایی‌های مرتبط با یکی از این مشاغل، از سوی کارفرمایان جاب آفر یا پیشنهاد شغلی دریافت کند. ویزای کاری به نوعی موقت است، اما پس از مدتی افراد می‌توانند اقامت خود را در این کشور تمدید کرده و سپس برای شهروندی کانادا درخواست دهند.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

از دیگر انواع ویزای کانادا و روش‌های مهاجرت به این کشور، می‌توان به مهاجرت تحصیلی به کانادا اشاره کرد. افرادی که تمایل به تحصیل در کشور کانادا را دارند، می‌توانند به اخذ ویزای کانادا تحصیلی اقدام کرده و در صورت داشتن شرایط لازم، به تحصیل در این کشور بپردازند. افرادی که در مراکز علمی آموزشی و دانشگاه‌های کانادا تحصیل می‌کنند، بعد از فارغ تحصیلی می‌توانند خیلی سریع در مراکز و موسسه‌های کاری مختلف مشغول به کار شوند.

افراد برای تحصیل در کانادا، باید ابتدا یک موسسه‌ی آموزشی مناسب در این کشور بیابند. نکته‌ی مهم این است که در صورت تمایل به تحصیل در مدارس کانادا، بهتر است از 6 ماه قبل برای تحصیل در این مدارس درخواست دهید. همچنین در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا، بهتر است که از 1 سال قبل برای پذیرفته شدن در دانشگاه مورد نظر خود درخواست بدهید.

نکته‌ی مهم در هنگام بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی به عنوان انواع ویزای کانادا، این است که افراد علاقمند به تحصیل در کانادا هنگام درخواست دادن برای صدور ویزای تحصیلی، نباید فاصله تحصیلی داشته باشند. چرا که در این صورت، افسر مهاجرت بلافاصله درخواست آن‌ها را برای صدور ویزا رد خواهد کرد. همچنین در هنگام درخواست برای صدور ویزا، بهتر است که افراد دارای رده‌ی سنی مجاز باشند.

ویزای تحصیلی نوعی ویزای موقت است و افراد بعد از اتمام دوران تحصیلی خود، یا باید به کشور خود بازگردند و یا از طرق مختلفی مثل پناهندگی و یا از طریق پیدا کردن یک کار در کشور کانادا، اقامت خود را در این کشور تمدید کنند.

جهت مشاوره در زمینه چگونگی اخذ انواع ویزای کانادا 

با شماره های درج شده ما در سایت تماس حاصل فرمایید

 

انواع ویزای کانادا مهاجرتی

یکی دیگر از انواع ویزای مهاجرت کانادا، انواع ویزای توریستی می‌باشد. در واقع ویزای توریستی کانادا برای افرادی صادر می‌شود که، می‌خواهند برای مدتی کوتاه در کانادا اقامت داشته و به گشت و گذار در این کشور پهناور و دیدار از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن بپردازند.

انواع ویزا برای کانادا که برای توریست‌ها صادر می‌شود، به دو نوع یک بار ورود یا به اصطلاح سینگل و یا چند بار ورود یا مالتیپل می‌باشند‌ که در ادامه به شکل مفصل درباره‌ی ویزای مهاجرتی کانادا صحبت خواهیم کرد. ویزای سینگل یا یک بار ورود، در بعضی مواقع حدودا شش ماه قبل از تاریخ سفر افراد به کانادا صادر می‌شود.

ویزاهای چند بار ورود یا مولتیپل حدود 10 سال اعتبار دارند و یا این که اعتبار آن‌ها، تا یک ماه قبل از تاریخ اعتبار پاسپورت می‌باشد. علاوه بر آن لازم‌به ذکر است که افسران مهاجرت یا ماموران POE، اجازه‌ی 6 ماه اقامت در کشور کانادا را می‌دهند. افرادی که به قصد دید و بازدید از افراد خانواده‌ و یا دوستان خود به صورت توریستی به کانادا مهاجرت می‌کنند، می‌توانند با اخذ انواع ویزای اقامت کانادا که برای توریست‌ها صادر می‌شوند، در طی مدت زمان مشخصی برای دیدار با آشنایان در کشور کانادا اقامت داشته باشند.

ویزای مولتی کانادا چه کاربردی دارد؟

از دیگر انواع ویزای کانادا، می‌توان به انواع ویزای مولتی کانادا اشاره کرد. در این قسمت به بررسی ویزای مولتی که یکی از انواع ویزای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود، می‌پردازیم. ویزای مولتی یا مالتیپل یا همان ویزای چند بار ورود، از انواع ویزای توریستی کانادا است که دارای یک سری شرایط ویژه برای متقاضیان صدور این ویزا می‌باشد.

این ویزا که به ویزای پنج ساله نیز معروف می‌باشد، این اجازه را به افراد می‌دهد که به مدت پنج سال بتوانند در کشور کانادا رفت و آمد داشته باشند. همانطور که اشاره شد ویزای مالتیپل دارای 10 سال اعتبار است؛ اما از آنجایی که پاسپورت کشور ایران 5 سال اعتبار دارد، اعتبار ویزای مالتیپل صادر شده برای ایرانیان نیز حدود 5 سال است.

لذا این ویزا می‌تواند برای افرادی که به دلایل متفاوت نیاز دارند به دفعات مکرر به کشور کانادا سفر کنند، بسیار مفید می‌باشد. بطور کلی افراد مختلف می‌توانند با قانع کردن افسران مهاجرت ویزای مالتیپل دریافت کرده و به دفعات زیاد، به کشور کانادا سفر کنند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های این نوع ویزا در آنجایی مشخص می‌شود که، افراد می‌توانند بدون این که هر بار برای اخذ ویزا مراحل متعددی را طی کنند ویزای مالتیپل دریافت کنند و به دفعات مکرری بدون طی کردن مراحل اخذ ویزا، به کشور کانادا مهاجرت کنند. در ادامه به بررسی یکی دیگر از انواع ویزای کانادا می‌پردازیم.

 

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری

اخذ انواع ویزای سرمایه گذاری کانادا، از دیگر روش‌هایی است که افراد می‌توانند برای مهاجرت به کشور کانادا در پیش گیرند و با سرمایه گذاری در این کشور اقامت دائم داشته باشند. در واقع این نوع از انواع ویزای کانادا برای افرادی صادرمی‌شود که، قصد دارند از طریق سرمایه گذاری به کشور کانادا مهاجرت کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری مراحل زیاد و به نسبت طولانی را در پیش دارد که ممکن است به نوعی خسته کننده باشد، اما در آخر افراد متوجه می‌شوند که طی کردن این مراحل، ارزش واقعی خود را نشان خواهد داد. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور کانادا، بهتر است که افراد با یک وکیل مهاجرتی متخصص مشورت کرده و شرایط لازم را جهت اخذ این نوع ویزا جویا شوند.

مهم‌ترین گام برای اخذ این نوع ویزا، دریافت مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره‌ی پنج می‌باشد. همچنین فرد متقاضی باید این را اثبات کند که، توانایی اداره‌ی یک شغل و راه اندازی یک کسب و کار در کشور خود را دارد و می‌تواند از عهده‌ی مدیریت مشاغل مختلف در کشور کانادا برآید. ارائه‌ی مدارکی مثل سوابق شغلی مختلف، جواز کسب و… برای پیشرفت در روند اخذ ویزای سرمایه گذاری مفید خواهد بود. اثبات تمکن مالی نیز، از دیگر شرایطی است که برای اخذ این نوع ویزا مفید واقع می‌شود؛ برای اخذ انواع ویزای کانادا باید تمکن مالی 350 هزار دلاری را ثابت کرد.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

بسیاری از افراد برای ادامه‌ی تحصیل در این کشور، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌کنند. به وسیله‌ی این ویزا، افراد می‌توانند به شکل موقت به تحصیل در مراکز آموزشی کشور کانادا بپردازند. حال این ویزا می‌تواند به دو شکل صادر شود: ویزای کانادا تحصیلی دانشجویی و یا ویزای دانش‌آموزی.

جهت مشاوره در زمینه چگونگی اخذ انواع ویزای کانادا 

با شماره های درج شده ما در سایت تماس حاصل فرمایید

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. سوال تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟