آیا با ویزای توریستی ایتالیا می توان درخواست پناهندگی داد؟

پناهندگی هم شاید تعبیر مشابهی از مهاجرت باشد، اما تفاوت های زیادی بین پناهندگی و مهاجرت وجود دارد. پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا روش غیر قانونی محسوب نمی شود، اما فراز و نشیب های زیادی در این راه برای متقاضی پناهندگی تعریف شده که شاید عبور از این ناهمواری ها کمی سخت و دشوار به نظر برسد.

پذیرش درخواست پناهندگی در کشور ایتالیا وابسته به نظر پلیس اداره مهاجرت ایتالیا است و در نهایت پذیرش یا عدم پذیرش توسط پلیس مشخص می شود.

از سال 2000 تا به امروز آمار مهاجرت به کشورهای اروپایی به طرز چشمگیری افزایش یافت و همین امر موجب شد تا کشورهای اروپایی از جمله کشور ایتالیا قوانین سخت گیرانه ای را برای درخواست پناهندگی یا اقامت دائم در نظر بگیرند.

پروسه اخذ پناهندگی ایتالیا با ویزای توریستی زمان بر و در برخی مواقع حساس است. اگر به این موضوع جدی فکر می کنید و یا قصد دارید تا با پناهندگی در ایتالیا زندگی جدیدی را تجربه کنید.

کارشناسان مهر آراسیر این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین همین حالا و بدون فوت وقت برای ارتباط با کارشناسان کاربلد در مجموعه مهر آراسیر تماس بگیرید و ابهامات خود را برطرف کنید. این موجموعه برای شما جهت گرفتن هر نوع از ویزا های ایتالیا وقت سفارت ایتالیا را نیز هماهنگ می کند.

 

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

پناهندگی در ایتالیا با ویزای توریستی

پلیس پناهندگی ایتالیا درخواست پناهندگی در ایتالیا با ویزای توریستی را بررسی می کند، پروسه پناهندگی طولانی تر از حد تصور پناهندگانی است که به ایتالیا سفر می کنند.

این پروسه طولانی، گاهی بیش از 12 ماه به طول می انجامد! ایتالیا عضو کنوانسیون ژنو است و بر اساس مقررات این کنوانسیون پذیرای پناهندگانی است که از نظر دین، مذهب، نژاد یا فعالیت در گروه های سیاسی و اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که رد درخواست پناهندگی ایتالیا یکی از اتفاقاتی است که امکان آن وجود دارد. به واسطه آشنایی با قوانین ایتالیا این شانس را خواهید داشت تا در صورت رد درخواست در یک فرصت 30 روزه مجددا با درخواست پناهندگی دوباره یا درخواست تجدید نظر از شرایط موجود رهایی پیدا کنید.

طی سال های گذشته ایتالیا دریچه ای برای ورود پناهجویان به کشورهای برتر اروپا محسوب می شد، کشورهای توسعه یافته ای که بسیاری از افراد علاقه مند به ادامه زندگی در آن ها بودند.

به همین دلیل در حال حاضر کشور ایتالیا ضمن در نظر داشتن قوانین سخت گیرانه در رابطه با درخواست پذیرش پناهجویان، شرایطی دشوار را در رابطه با این موضوع لحاظ می کند.

شهروندان کشورهایی مانند ایران می توانند از طریق ویزای توریستی ایتالیا برای دریافت پناهندگی در ایتالیا اقدام کنند. اما احراز هویت و همینطور شرایط خاصی که متقاضی را وادار به ارائه تقاضا پناهندگی می کند، ضروری است.

متقاضی پناهندگی در ایتالیا باید قدرت کافی را برای اثبات شرایط خاصی که در آن قرار گرفته از جمله حکم اعدام، شکنجه، مجازات، خطرات مالی یا جانی و … داشته باشد.

جهت مشاوره در زمینه اخذ ویزای پناهندگی ایتالیا توریستی 

همین حالا با ما تماس بگیرید

درخواست پناهندگی ایتالیا با ورود قانونی

پس از ورود به ایتالیا می توانید هر زمان که دوست داشته باشید، درخواست پناهندگی خود را به کشور ایتالیا اعلام کنید. هیچ مهلت یا شرط خاصی برای ارسال درخواست پناهندگی ایتالیا با ورود قانونی وجود ندارد.

اما به این نکته توجه کنید که باید توان و اسناد مشخصی را برای ارائه به پلیس مرز ایتالیا برای درخواست پناهندگی داشته باشید. موارد خاصی وجود دارد که می توان از آن برای افزایش شانس قبولی پناهندگی ایتالیا استفاده کرد.

اگر با یک وکیل خوب یا کارشناسان ماهر در زمینه پناهندگی در مجموعه مهر آراسیر مشورت کنید، شانس موفقیت تان برای پناهنده شدن در ایتالیا افزایش می یابد. ضمنا می توانید درخواست پناهندگی خود را به زبان مادری و کاملا صادقانه بنویسید یا آن را به زبان ایتالیایی ترجمه کنید.

پناهندگی با ورود قانونی به ایتالیا نیز امکانپذیر است، هر چند که پناهندگی انتخاب ایده آلی برای زندگی در یک کشور اروپایی نیست، اما شاید این تنها راهی است که برخی از افراد انتخابش می کنند.

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

مهم ترین نکات در را بطه با پناهندگی ایتالیا با ویزای توریستی

پناهندگی ایتالیا با ویزای توریستی جزو رایج ترین گزینه هایی است که بسیاری از افراد آن را با توجه به شرایط خاص اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی انتخاب می کنند.

اما با توجه به قانون دوبلین که در سال 1997 به تصویب رسید و طی نوبت های متوالی اصلاحیه هایی روی آن انجام شد، در حال حاضر شرایط درخواست پناهندگی در کشور ایتالیا تفاوت های بسیاری با شرایط موجود در پیش از سال 1997 دارد.

قانون دوبلین صراحتا مشخص می کند که هر یک از پناهجویانی که وارد کشورهای اروپایی به منظور دریافت پناهندگی می شوند، در صورت دسترسی به اولین کشور امن باید درخواست پناهندگی خود را ارائه نمایند.

کشور امنِ اول مسئول رسیدگی به درخواست پناهندگی متقاضی است و تمامی مراحل انگشت نگاری برای قبولی یا رد درخواست در همان کشور اول انجام می گیرد.

سخن آخر

مهر آراسیر معتبرترین مجموعه ارائه دهنده خدمات ویزا و وقت سفارت آسان و ارزان در ایران است.  این مجموعه در زمینه گرفتن ویزای دانشجویی ایتالیا نیز می تواند به شما عزیزان کمک نمایید.  

جهت مشاوره در زمینه اخذ ویزای پناهندگی ایتالیا توریستی 

همین حالا با ما تماس بگیرید

 

[ultimate-faqs include_category=’%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%be%d9%86%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%a7′]

3.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟