گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی

گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند، بسیار دارای اهمیت است. در این محتوا در مورد اینکه این گرفتن وقت به چه صورت است و چقدر زمان میبرد و بسیاری مسائل دیگر در همین راستا پرداخته شده است تا با آن آشنا شوند.

سفارت ایتالیا دانشجویی

اولین قدم بعد از گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی این است که به سفارت یا همان کنسولگری آن در تهران بروید و برای اخذ ویزا اقدام کنید. احتمالا همانطور که میدانید شما برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا میتوانید ویزای ایتالیا دریافت کنید. این کشور دانشگاه های درجه یک و برجسته ای دارد. از این رو افراد بسیار زیادی متقاضی رفتن به دانشگاه های این کشور هستند. شرط اول این است که خودتان با مدارکی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد به سفارتخانه دانشجویی ایتالیا در ایران مراجعه کنید. هیچ شخص دیگری جز خود شما نمیتواند این کار را برای شما انجام دهد. قلم و خودکار خود را آماده کنید تا مدارکی که برای این کار لازم دارید را به شما بگوییم.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا دانشجویی چگونه است؟

یکی از راه های اقامت در کشورهای دیگر از طریق ویزای دانشجویی است. یکی از این کشورها که بسیار پر طرفدار هم است، ایتالیا میباشد. دانشجویان بعد از اینکه تصمیم خود را برای رفتن به دانشگاه مورد نظر گرفتند، برای اقامت تحصیلی اقدام به گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی میکنند.

بسیاری از دانشجویان هستند که میخواهند این کار را انجام دهند اما راه درست آن را نمیدانند. امروزه افراد بسیار زیادی هستند که نه تنها برای ادامه تحصیل بلکه صرفا برای گرفتن اقامت این راه را انتخاب میکنند. دلیل آن هم این است که با داشتن ویزای دانشجویی بعد از مدتی به شما اقامت تعلق میگیرد. حال برای اینکه در مورد گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی اطلاعات خود را تکمیل کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای مشاوره در زمینه گرفتن وقت سفارت ایتالیا دانشجویی

همین حالا با ما تماس بگیرید

مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت دانشجویی سفارت ایتالیا چیست؟

برای اینکه وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی بگیرید در قدم اول باید در سایت سفارت ایتالیا برای گرفتن وقت ثبت نام کنید. بعد از اینکه وارد سایت شدید ابتدا برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس از روی تقویم تاریخی که برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا ویزای تحصیلی میخواهید را مشخص میکنید.

شما باید یادتان بماند ده روز قبل از آن تاریخ دوباره به سایت بروید و با ورود به حساب کاربری خود حتما درخواست خود را قطعی کنید. مدارکی که برای این کار لازم است در این حد میباشد که باید فرم درخواست ویزای تحصیلی و مشخصات خود را ارسال کنید. بعد از آن باید منتظر بمانید تا برای شما درخواست تایید بیاید.

بعد از آمدن درخواست تایید باید مدارکی را آماده کنید و آنها را همراه خود به سفارتخانه ببرید. در زیر با توجه به آگاهی که در این زمینه داریم مدارک لازم را برای شما آوردیم:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی ( دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس )، اصل و کپی، به صورت ترجمه شده به ایتالیایی
  • ارائه ریز نمرات به همراه ترجمه ایتالیایی آن
  • کپی و اصل شناسنامه به همراه ترجمه ایتالیایی آن
  • تمام موارد بالا دارای مهر تاییدیه دادگستری وو وزارت خارجه باشد.
  • پنج عدد عکس سه در چهار
  • تاییدیه دانشگاه پذیرنده شما
  • مدرک زبان انگلیسی
  • کپی صفحه اول گذرنامه

مصاحبه سفارت ایتالیا دانشجویی چگونه است؟

مصاحبه یکی از مراحلی است که در طی گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی صورت میگیرد و نباید آن را فراموش کنید. مخصوصا در مورد گرفتن وقت سفارت ایتالیا تحصیلی این مورد به طور صد در صد صورت میگیرد. افراد معمولا در این زمان با شنیدن کلمه مصاحبه دچار استرس و نگرانی میشوند.

اما اگر در زمینه اینکه مصاحبه به چه صورت است آگاهی داشته باشید، لازم به نگرانی نیست. تاریخ دقیق اینکه مصاحبه چه زمانی است از قبل به شما اعلام میشود تا آمادگی لازم را داشته باشید. در این مصاحبه هم سوالاتی از قبیل انگیزه شما از ادامه تحصیل در آن کشور و … پرسیده میشود.

وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی چقدر طول میکشد؟

همانطور که در قسمت های قبل به آن اشاره شد برای اینکه ویزای دانشجویی دریافت کنید اولین کار رفتن به کنسولگری ایتالیا و گرفتن وقت از آن است. برای اینکه این کار صورت گیرد همانطور که گفتیم در قدم اول باید از طریق سایت از سفارت وقت بگیرید. گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی امکان دارد بین یک تا دو ماه طول بکشد.

پس بهترین کار این است که سه ماه قبل از اینکه قرار است به ایتالیا بروید برای این کار اقدام کنید چون مدت زمان صدور ویزای دانشجویی ایتالیا همانطور که گفتیم سفارت ایتالیا برای وقت دادن زمان میبرد. اینطور فکر نکنید که قرار است چند ساعته کار شما راه بیفتد مگر اینکه بخواهید از گزینه گرفتن وقت سفارت ایتالیا ویزای دانشجویی به صورت فوری استفاده کنید. در قسمت بعد در این زمینه به شما میگوییم که باید چه کاری انجام دهید.

وقت سفارت ویزای دانشجویی ايتاليا فوري

وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی برای افرادی که زمان کافی نداشته باشند به صورت فوری نیز گرفته میشود. ما در این زمینه به شما کمک میکنیم تا این مدت زمان یک تا دو ماهه را که در قسمت قبل گفتیم در کمترین زمان ممکن داشته باشید.

میتوانید با ما تماس بگیرید و هزینه گرفتن وقت سفارت ویزای دانشجویی ایتالیا را از ما بپرسید. بسته به اینکه بخواهید نوع فوری یا عادی را انتخاب کنید میزان هزینه متفاوت است. به هر حال برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا دانشجویی نیاز به دانش و آگاهی است تا کار هرچه سریعتر و بدون مشکل صورت گیرد. همانطور که گفتیم ایتالیا یکی از کشورهای پرطرفدار است که دانشجویان به دلایل مختلف قصد رفتن به آنجا را دارند، همچنین از لحاظ توریستی نیز بسیار متقاضی دارد. به همین دلیل بسیار وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی شلوغ است و اکثر افراد پشت ترافیک سنگینی میمانند.

برای اینکه استرس های مربوط به اینها را از خود دور کنید از مشاوره و یاری ما در این زمینه کمک بگیرید. مخصوصا در حال حاضر که به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسائل پیچیده تر هم شده است و شما نیاز به اخبارهای بیشتری در این زمینه دارید. مهرآرا سیر در این زمینه با تجربه ای که دارد بر تمام امور کاملا مسلط است و مخصوصا در این زمان که حساس تر از هر زمان دیگر است کنار شما به کارهایتان رسیدگی میکند.

برای مشاوره در زمینه گرفتن وقت سفارت ایتالیا ویزای دانشجویی

همین حالا با ما تماس بگیرید

3/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه. سوال تازه ای بنویسید

  • مدیر سایت
    24 دی 1401 10:22

    سلام نزدیکترین وقت برای سفارت ایتالیا از یک تا سه هفته آینده تیم مهرآرا سیر انجام میده براتون لطفا با مشاورین ما در مهرآرا سیر تماس بگیرین
    با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟