شرایط گرفتن ویزای فرانسه با دعوتنامه

اگرچه مهاجرت پروسه ای دشوار است اما داشتن دعوتنامه یعنی یک تیر و چند نشان! اخذ ویزای فرانسه با دعوتنامه پروسه ای مهم است بنابراین بهتر است در ابتدا انواع دعوتنامه را مورد بررسی قرار دهیم.  در این مطلب شرایط اخذ ویزای فرانسه با دعوت نامه را بررسی می کنیم و سوالات مهم در این زمینه را مطرح می کنیم تا انتخابی هوشمندانه و بدون مشکل داشته باشید.

دقت کنید که ویزای فرانسه با دعوتنامه نمایشگاهی و توریستی با هم متفاوت هستند. دعوت نامه نمایشگاهی برای افرادی است که قصد دارند در یک نمایشگاه بین المللی شرکت کنند، حال می تواند جنبه آموزشی داشته باشد و یا به صورت تجاری باشد. شما برای ارائه دعوتنامه فرانسه می بایست به سفارت مراجعه داشته باشید اما اینکه بخواهید بدون وقت سفارت مصاحبه با شما صورت بگیرد تصوری اشتباه است.

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

انواع ویزای فرانسه با دعوتنامه

فرانسه کشوری پیشرفته و بسیار قدرتمند است که توانسته موقعیت مهاجرت خوبی فراهم سازد. در این بخش انواع ویزای فرانسه با دعوتنامه را مورد بررسی قرار می دهیم.

ویزای فرانسه با دعوتنامه خویشاوندی: دعوت نامه خویشاوندی همانطور که از اسمش پیداست مربوط به شرایط خانوادگی است. اولویت در این ویزا مربوط به پدر، مادر، برادر، خواهر، پدربزرگ و مادربزرگ و … است. دقت کنید که اگر دعوتنامه حالت سفر خانوادگی به خود بگیرد، یعنی برگه دعوتنامه برای همه اعضای یک خانواده صادر شود، مامور مربوط به مهاجرت خانوادگی مشکوک شده و سخت گیری بیشتر می شود.

ویزای فرانسه با دعوت نامه تحصیلی: این دعوتنامه با هدف تحصیلی صادر می شود و از سوی دانشگاه برای فرد متقاضی صادر می شود مبنی بر اینکه وی شرایط و نبوغ لازم برای تحصیل در فرانسه را دارد. در چنین شرایط مامور مربوطه با دانشگاه مکاتبه می کند تا پروسه پذیرش به شکل قانونی تر پیش برود.

ویزای فرانسه با دعوتنامه تجاری: این نوع از دعوتنامه برای سفرهای تجاری و سرمایه گذاری صورت می گیرد. همینطور برای شرکت در همایش و کنفرانس نیز گزینه خوبی است. در صورتی که قصد شما سفرهای تجاری خاص باشد صدور ویزا در صورتی که دعوتنامه نداشته باشید بسیار دشوار است.

ویزای توریستی فرانسه با دعوتنامه

فرانسه یک مقصد گردشگری بسیار خوب است که در طول سال میزبان گردشگران زیادی بوده و می تواند یک مقصد توریستی عالی برای ملیت های متفاوت باشد. دعوتنامه توریستی اهداف مختلفی دارد و اگر فرد در این کشور اقوام یا آشنا داشته باشد می تواند با ارائه دعوت نامه موقعیت ورود را کمی ساده تر کند. در این راستا تضمینی وجود ندارد اما سرعت و شانس بیشتر می شود.

اخذ ویزای فرانسه با دعوتنامه ازدواج

در صورتی که شخص با یک فرد فرانسوی ازدواج کرده باشد، نیاز به ارسال دعوت نامه برای فرد غیر فرانسوی است. مدارک لازم برای اخذ ویزای فرانسه با دعوت نامه ازدواج از قرار زیر است:

  •     تکمیل فرم درخواست دعوتنامه
  •     تهیه عکس رنگی با پس زمینه سفید(عکس باید جدید باشد)
  •     گذرنامه معتبر
  •     ارائه ویزاهای شنگن در صورت وجود
  •     بررسی گواهی شهرداری محل ازدواج
  •     کپی از کارت ملی فرانسوی یا گذرنامه بیومتریک
  •     اسناد تمکن مالی شاخص فرانسوی
  •     اسناد و مدارک کاری برای اشخاصی که شاغل هستند
  •     پرینت بانکی
  •     مدارک مربوط به محل سکونت فرد فرانسوی
  •     اصل دعوتنامه معتبر
  •     بیمه نامه بین المللی برای مشکلات و بیماری های احتمالی
  •     مدارک رزرو بلیط هواپیما

جهت مشاوره در زمینه اخذ ویزای فرانسه با دعوتنامه با ما تماس بگیرید

مهرآرا سیر غرب

شرایط ویزای فرانسه با دعوتنامه نمایشگاهی

دقت کنید که ویزای فرانسه با دعوتنامه نمایشگاهی و توریستی با هم متفاوت هستند. دعوت نامه نمایشگاهی برای افرادی است که قصد دارند در یک نمایشگاه بین المللی شرکت کنند، حال می تواند جنبه آموزشی داشته باشد و یا به صورت تفریحی باشد. این گروه خود شامل چندین دسته هستند:

  •   دسته اول افرادی هستند که غرفه اجاره کرده اند و قصد اصلی این افراد بررسی ایده و محصولاتی است که در معرض دید بازدیدکنندگان باشد.
  •  دسته دوم کسانی است که تحصیلاتی مبنی بر موضوعات نمایشگاهی دارند و به نوعی موقعیت پروژه ای برایشان فراهم است.
  • دسته سوم افرادی هستند که قصد دارند کسب و کار خود را به پیشرفت خوبی برسانند.
  •   دسته چهارم نیز کسانی هستند که به قصد خرید می روند.

مدارک لازم ویزای فرانسه با دعوتنامه

در خصوص مهاجرت به فرانسه بهتر است مدارک لازم ویزای فرانسه با دعوتنامه را چند بار مرور کنید تا چیزی جا نماند:

  •     کارت شناسایی، کارت اقامت و پاسپورت میزبان
  •     مدارک شناسایی شخص مهمان
  •     گواهی برق و آب و تلفن
  •     فیش حقوقی 3 ماه گذشته
  •     اثبات توانایی مالی فرد
  •     تمبر مالیاتی

سوالات متداول در رابطه با ویزای فرانسه با دعوتنامه

تاریخ اعتبار دعوتنامه فرانسه چه اهمیتی دارد؟

یکی از موضوعاتی که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، اینکه نباید تاریخ اعتبار دعوتنامه فرانسه منقضی شده باشد. در اکثر موارد اگر پروسه بررسی درخواست ویزا به طول بیانجامد و زمانی که افسر مربوط نوبت را به شما می دهد، متوجه شود که دعوتنامه شما منقضی شده است، دیگر اعتباری به دعوتنامه نبوده و به معنی نداشتن دعوتنامه است.

شرایط سنی در خصوص دعوتنامه فرانسه به چه صورت است؟

در صورتی که فرد بالای 18 سال باشد نیاز به صدور دعوتنامه به صورت جداگانه است. یک قانون وجود دارد مبنی بر اینکه صدور یک دعوتنامه برای زوجی که فرزندان کمتر از 18 سال دارند کفایت می کند.

جزییات مراحل اخذ ویزای فرانسه با دعوتنامه کاری

فرانسه از دسته کشورهایی است که فرصت های کاری را در بر می گیرد و از این رو ورود به قصد اخذ ویزای کار در این کشور بسیار گسترده تر از قبل است. کسانی که قصد اخذ ویزای کاری فرانسه دارند نیاز است که دعوتنامه مربوطه را به سفارت ارائه دهند. این دعوتنامه از شرکت یا کارفرما صادر می شود و در آن جزییات کاری به طور دقیق قید می شود مثلاً:

  •     کارفرما امور اقامت متقاضی را برعهده گرفته است.
  •     کارایی فرد متقاضی برای عنوان شغلی مورد نظر ثابت شده است.
  •     محل اقامت وی مورد تایید قرار گرفته است.
  •     مدارک معتبر برای شرکت به ثبت رسیده است.
  •     مسئولیت فرد استخدام شده مشخص شده است.

 

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

تعیین وقت سفارت فرانسه جهت ویزای فرانسه از طریق دعوتنامه

شما برای ارائه دعوتنامه فرانسه می بایست به سفارت مراجعه داشته باشید اما اینکه بخواهید بدون نوبت و وقت سفارت مصاحبه با شما صورت بگیرد تصوری اشتباه است. بنابراین نیاز است که وقت سفارت فرانسه  طبق دستور اداره مهارت فرانسه اخذ شود و در روز مصاحبه می بایست دعوتنامه مورد نظر به همراه سایر مدارک به افسر مربوطه ارائه شود. پس از بررسی اولیه در خصوص مدارک شما سوالاتی نیز ای شما پرسیده می شود و همینطور نیاز است که هزینه روادید در روز مصاحبه پرداخت شود.

نکات مهاجرت به فرانسه با دعوتنامه تجاری

در بخش اول در خصوص انواع مهاجرت به فرانسه با دعوتنامه صحبت شد و اشاره ای نیز به دعوتنامه تجاری شد اما در این بخش قصد داریم کمی موضوع را شفاف سازی کنیم. فرض کنید که قرار است با مسئول یک شرکت یک میتینگ داشته باشید در چنین شرایطی می بایست از سوی شرکت برای شما دعوت نامه ای ارسال شود تا هدف از سفر شما را مشخص سازد. این دعوتنامه در واقع یک برگه مستند محسوب می شود که هدف از سفر را مشخص می سازد و به نوعی می تواند موقعیت تجاری سفر را بررسی و اعلام کند. بدون دعوت نامه، سفرهای تجاری خاص، معمولاً به سختی صورت گرفته و ویزا صادر نمی شود.

هزینه ویزای فرانسه با دعوتنامه

هزینه ویزای فرانسه  با دعوتنامه بر اساس نوع ویزا و موقعیت دعوتنامه تعیین می شود. مجموعه مهرآرا سیر به شما کمک می کند تا هزینه ویزای فرانسه به حداقل رسیده و هزینه های اضافی نیز در نظر گرفته نشود. شما می توانید مشاوره های لازم در خصوص اخذ ویزای فرانسه و همینطور تنظیم دعوت نامه را از سوی مشاوران مجموعه مهرارا سیر دریافت نمایید و نگرانی های مربوط به این بخش را به حداقل برسانید.

جهت مشاوره در زمینه اخذ ویزای فرانسه با دعوتنامه با ما تماس بگیرید

مهرآرا سیر غرب

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟