چگونه ویزای فرانسه بگیرم؟ مراحل گرفتن ویزای فرانسه

از جمله کشورهای مطرح جهان که مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار دارد و هر ساله تعداد زیادی از افراد برای اخذ ویزای این کشور درخواست می‌دهند، کشور فرانسه است. روش‌های گرفتن ویزای فرانسه به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود و در هر روش افراد باید شرایط خاصی را برای اخذ ویزای این کشور داشته باشند. از روش‌های مهاجرت و اخذ ویزا می‌توان به مهاجرت تحصیلی و یا شغلی اشاره کرد.

 اخذ ویزای فرانسه و شرایط زندگی در این کشور

تمامی مردم در طول زندگی خود به دنبال شرایطی بسیار مناسب برای زندگی هستند و رفاه و آسایش در زندگی را، به عنوان یک اصل اساسی در نظر دارند. بسیاری از کشورهای پهناور و مدرن در سراسر جهان، شرایط بسیار ایده آلی را برای زندگی افراد فراهم می‌کنند. از جمله کشورهای مدرن و مرفهی که شرایط بسیار ایده آلی را جهت زندگی مهاجران به وجود می‌آورد و همه ساله بسیاری از افراد برای مهاجرت به این کشور و اقامت در آن درخواست می‌دهند، کشور فرانسه می‌باشد. حال شاید از خود بپرسید که چگونه می‌توان ویزای فرانسه گرفت.

مراحل گرفتن ویزای فرانسه نیز همانند سایر کشورها، با توجه به هدف افراد از مهاجرت به این کشور مشخص می‌شود. از جمله مراحل اخذ ویزای فرانسه تنظیم یک وقت سفارت فرانسه برای انجام کارهای مربوط به مهاجرت می‌باشد. بعد از وقت گرفتن از سفارت فرانسه، نوبت به تکمیل فرم‌های لازم جهت درخواست ویزا رسیده که فرد باید بدون هیچ پنهان کاری به تمام موارد درج شده در این فرم‌ها پاسخ دهد.

روش‌های گرفتن ویزای فرانسه با توجه به هدف افراد از سفر به این کشور متفاوت بوده و به همین جهت، متقاضیان می‌توانند از طریق روش‌های مختلف به گرفتن ویزای فرانسه اقدام کنند. کشور فرانسه از جمله بهترین کشورهای جهان است و که در همسایگی کشورهای بزرگی مثل سوئیس، ایتالیا، موناکو و بلژیک قرار دارد و از جمله کشورهای بزرگ قاره‌ی اروپا به شمار می‌رود.

شرایط آب و هوایی این کشور بسیار مناسب بوده و در زمستان‌ها سرد و در تابستان‌ها معتدل می‌باشد‌. همچنین باید اشاره کرد که کشور فرانسه دارای آثار و جاذبه‌های دیدنی متنوعی از جمله برج ایفل، بلوار شانزه لیزه و همچنین کاخ‌ها و قصرهای تاریخی بسیار زیبایی بوده و به همین دلیل هر ساله بسیاری از مردم برای گشت و گذار در این کشور به اخذ ویزای توریستی اقدام می‌کنند. همچنین فرانسه از جمله برترین کشورهای صنعتی بوده و از نظر اقتصادی نیز در شرایط ایده آلی قرار دارد. به همین، دلیل زندگی در این کشور یکی از آرزوهای تمامی افراد می‌باشد.

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

روش‌های گرفتن ویزای فرانسه و انواع مختلف آن

همانند سایر کشورهای جهان، روش‌های گرفتن ویزای فرانسه نیز متنوع بوده و افراد می‌توانند با اهداف مختلفی به این کشور به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت مهاجرت کنند. به بیان دیگر در صورتی که افراد قصد اقامت به مدت 90 روز یا کمتر در فرانسه را داشته باشند، باید به فکر روش‌های گرفتن ویزای فرانسه به شکل کوتاه مدت باشند.

در صورت دیگر، لازم است که افراد برای اخذ ویزای بلند مدت درخواست دهند. باید اشاره کرد که کشور فرانسه از جمله کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن به شمار می‌آید و افراد برای مهاجرت به این کشور، باید به اخذ ویزای شینگن اقدام کنند. ویزای شینگن دارای انواع مختلفی مثل ویزای نوع B، ویزای نوع A، ویزای نوع C، ویزای نوع D و ویزای VLT می‌باشد. از طریق اخذ ویزای شینگن فرانسه، می‌توان از این کشور به دیگر کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن مهاجرت کرد.

در ابتدا اشاره کردیم که با توجه به هدف افراد از مهاجرت، می‌توان راه‌های گرفتن ویزای فرانسه به دسته‌های مختلفی چون اخذ ویزای تحصیلی، شغلی، درمانی، بلند مدت و یا توریستی تقسیم بندی کرد که در ادامه به شرایط و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

جهت مشاوره در زمینه روش های اخذ ویزای فرانسه

همین حالا با ما تماس بگیرید

ویزای تحصیلی فرانسه

از جمله روش‌های گرفتن ویزای فرانسه و مهاجرت به این کشور، اخذ ویزای تحصیلی برای مهاجرت می‌باشد. کشور فرانسه شرایطی بسیار ایده آل برای ادامه‌ تحصیل افراد را فراهم می‌کند؛ همچنین باید گفت که در کشور فرانسه، هزینهی تحصیل برای افرادی که اقامت دائم دارند رایگان می‌باشد.

کشور فرانسه دارای بیش از 3500 موسسه‌ آموزشی و دانشگاه دولتی و خصوصی می‌باشد که این نکته، یک امتیاز مثبت برای یک کشور به شمار می‌آید. این کشور که نظر سطح کیفیت آموزشی و تحقیقاتی در رتبه‌ی ششم جهان قرار دارد، ویزای تحصیلی را به شکل بلند مدت برای افراد متقاضی صادر می‌کند.

لازم است اشاره شود که ویزای کوتاه مدت قابلیت تمدید را نداشته و بعد از ابطال ویزا، فرد باید به کشور اصلی خود برگردد. افراد با اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می‌توانند در دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وکاج های زبان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برتر این کشور تحصیل کنند. دولت فرانسه برای دانشجویانی که به تحصیل در رشته‌ی زبان فرانسه در این کشور می‌پردازند، مبلغی حدود 200 یورو که از طریق سازمان کف به عنوان کمک هزینه اجاره اقامت پرداخت می‌کند که این خود یک کمک بسیار بزرگ برای دانشجویان بین المللی به شمار می‌رود که بیشترین هزینه دانشجو در کشور فرانسه هزینه سکونت دانشجو می باشد.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می‌توان به نامه پذیرش یکی از دانشگاه‌های فرانسه، ارائه مدرک تمکن مالی (پاریس 12000 یورو ، شهرستان ها 7500 یورو) ، ارائه پاسپورت معتبر، ترجمه شناسنامه و تمامی مدارک، ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و همچنین مدرک زبان A2 معتبر اشاره کرد.

 

ویزای کاری فرانسه

یکی دیگر از روش‌های گرفتن ویزای فرانسه و مهاجرت به این کشور، اخذ ویزای کاری می‌باشد؛ افراد تنها در صورتی می‌توانند به اخذ ویزای کاری از کشور فرانسه اقدام کنند که، یک پیشنهاد شغلی از شرکت‌های این کشور دریافت کرده باشند و یا با جست و جو در سایت‌ شرکت‌های معتبر و کارفرمایان و مواجهه با پیشنهادات شغلی این شرکت‌ها امتیاز لازم را کسب کرده و شرایط مناسب برای مهاجرت کاری را داشته باشند.

باید به این نکته اشاره کرد که، دانشجویانی که ویزای تحصیلی فرانسه را کسب کرده و در این کشور مشغول تحصیل هستند، بعد از به پایان رساندن دوره‌ی تحصیلی خود به مدت یک سال وقت دارند که کاری مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود را پیدا کرده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. بعد از انجام این کار، دانشجویان می‌توانند به مدت یک الی پنج سال در فرانسه مشغول به کار شده و بعد از پنج سال نیز برای اقامت دائم درخواست دهند.

باید اشاره کرد که در صورتی که افراد تمایل به دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از طرف شرکت‌های معتبر و کارفرمایان کشور فرانسه را دارند، باید به شکل کامل به زبان فرانسه مسلط باشند و علاوه بر آن به عنوان یک فرد متخصص در حرفه‌ی خود شناخته شوند.

در سالیان اخیر، کشور فرانسه از طریق صدور ویزای Talent passport بسیاری از افراد نظیر کارگران، دانشمندان و همچنین هنرمندان را برای کار در فرانسه جذب کرده‌اند. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری فرانسه می‌توان به مجوز کار صادر شده توسط کارفرمایان، پاسپورت معتبر، فرم‌های تکمیل شده‌ی مربوط به درخواست ویزا، چند قطعه عکس، مدرک اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور ویزا اشاره کرد.

ویزای درمانی فرانسه

از دیگر روش‌های گرفتن ویزای فرانسه، اخذ ویزای درمانی این کشور می‌باشد؛ بطور کلی ویزای درمانی یک ویزای کوتاه مدت بوده و تنها اجازه‌ی اقامت افراد در طول دوره‌ی درمان را صادر می‌کند. کشور فرانسه از جمله کشورهایی است که، امکانات درمانی بسیار ویژه و مناسبی را برای بیماران فراهم کرده و مراقبت‌های پزشکی بسیار با کیفیتی را ارائه می‌دهد.

افراد مقیم کشور فرانسه می‌توانند با پرداخت مبلغی ناچیز از امکانات درمانی این کشور به نحو احسن بهره ببرند. همانطور که اشاره کردیم، ویزای درمانی فرانسه یک ویزای کوتاه مدت با اعتبار سه ماهه می‌باشد و اگر طول درمان به مدت بیش از سه ماه برسد، افراد باید درخواست اقامت موقت بدهند؛ به بیان دیگر ویزای درمانی کشور فرانسه را با توجه به شرایط درمان، می‌توان تمدید شود.

از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا می‌توان به نامه‌ی صادر شده از طرف پزشک متخصص( با این محتوا که فرد بیمار نیازمند درمان در فرانسه می‌باشد)، مدارک مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی در طول دوره‌ی درمان، فرم‌هدی مربوط به درخواست ویزا از فرانسه، پاسپورت با اعتبار بیش از سه ماه، چند قطعه عکس، گواهی هویتی، ارائه‌ی مدارکی جهت اثبات داشتن مکانی برای سکونت در طول دوره‌ی درمان و در آخر ارایه‌ی بیمه نامه‌ی معتبر می‌باشد.

ویزای بلند مدت فرانسه

از جمله دیگر روش‌های گرفتن ویزای فرانسه، اخذ ویزای بلند مدت این کشور است که این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد اقامت بلند مدت و بیش از 90 روز را در کشور فرانسه را دارند. ویزای تحصیلی فرانسه و همچنین ویزای کاری، از جمله انواع ویزاهای بلند مدت فرانسه می‌باشند.

در اینجا به بررسی نوع دیگر روش گرفتن ویزا فرانسه به شکل بلند مدت می‌پردازیم. نوعی از این ویزا ویزای الحاق به خانواده است که توسط فرد مقیم در فرانسه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال او صادر می‌شود. مدت زمان اعتبار این ویزا، بسته به نحوه‌ی اقامت متقاضی آن متغیر است. درخواست کننده برای گرفتن این ویزا، باید مدرکی جهت اثبات تمکن مالی و توانایی برآورد هزینه‌های خانواده‌ی خود در زمان اقامت را به سفارت ارائه دهد.

نحوه گرفتن ویزای فرانسه از طریق ویزای ازدواج نیز، از جمله دیگر روش‌های گرفتن ویزای فرانسه به شکل بلند مدت می‌باشد که به وسیله‌ی آن اگر یک فرد با یکی از افراد تبعه‌ی فرانسه ازدواج کند، می‌تواند به مدت 4 سال در این کشور اقامت داشته باشد‌. علاوه بر آن فرد می‌تواند با دارا بودن شرایط لازم، جهت اخذ پاسپورت فرانسه اقدام کند. همچنین افراد می‌توانند از طریق نامزدی با اشخاص تبعه‌ی فرانسه به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند و سپس برای انجام کارهای ازدواج خود اقدام کنند.

مدارک لازم برای ویزای فرانسه

از جمله مدارکی که باید توسط افراد به سفارت فرانسه ارائه شود عبارت‌اند از: مدارک شناسایی افراد، پاسپورت فرد متقاضی با اعتبار حداقل 6 ماه و همچنین ارائه‌ی پاسپورت قبلی فرد برای نشان دادن تعداد سفرهایی که قبلا توسط وی انجام شده است، 2 قطعه عکس، گردش حساب بانکی فرد به مدت 3 ماه، سند مالکیتی که به نام فرد متقاضی باشد ( این مورد جهت اطمینان افسر مهاجرت به بازگشت فرد به کشور مبدا ارائه می‌شود)، ارائه مدارک نشان‌ دهنده‌ی سوابق شغلی و تحصیلی، ارائه‌ مدارک مربوط به اقامت فرد و در آخر رزرو بلیط رفت و برگشت.

از دیگر مراحل گرفتن ویزا فرانسه، جمع ‌آوری مدارک مهمی چون مدارک شناسایی، پاسپورت، عکس، مدرکی جهت اثبات تمکن مالی برای ویزای فرانسه، رزوز هتل اقامت فرد در فرانسه، مدارک لازم جهت اثبات داشتن بیمه‌ مسافرتی و مدارکی برای نشان دادن هدف فرد از سفر به فرانسه می‌باشد. بعد از طی کردن تمامی مراحل مربوط به درخواست برای اخذ ویزای فرانسه و همچنین ارائه تمامی مدارک مورد نیاز، باید منتظر ماند تا نتیجه‌ی درخواست برای اخذ ویزای فرانسه مشخص شود.

جهت مشاوره در زمینه روش های اخذ ویزای فرانسه

همین حالا با ما تماس بگیرید

تمکن مالی برای ویزای فرانسه

برای تمکن مالی و 3 ماه گردش حساب بانکی به ازای هر نفر از اعضای خانواده 100 میلیون تومان برای اخذ ویزای فرانسه می باشد و همچنین تمکن مالی به صورت زبان انگلیسی باشد. 

مدت زمان جواب ویزای فرانسه

مدت زمان جواب ویزای فرانسه برابر با 15 الی 21 روز بوده و بعد از گذشت این مدت، نتیجه‌ی درخواست برای صدور ویزا مشخص می‌شود.

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟