مهاجرت به فرانسه از طریق کار

اگر شما هم به دنبال مهاجرت و اخذ اقامت دائم کشورهای اروپایی هستید، مهاجرت به فرانسه از طریق کار می تواند یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای شما باشد. فرانسه از بزرگترین کشورهای اروپایی که با برخورداری از موقعیت های شغلی گوناگون می تواند گزینه ایده آلی برای مهاجرت شما باشد، بدین منظور در این مقاله سعی داریم شما را با مراحل گام به گام مهاجرت به فرانسه از طریق کار آشنا کنیم.

چرا مهاجرت به فرانسه از طریق کار؟

اگر شما هم به دنبال مهاجرت و اخذ اقامت دائم کشورهای اروپایی هستید، مهاجرت به فرانسه از طریق کار می تواند یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای شما باشد. شما با پرداخت کمترین هزینه می توانید ویزای کاری فرانسه را دریافت نموده و پس از مهاجرت به این کشور از مزایا و امتیازات فوق العاده این کشور در خصوص اخذ ویزای کاری فرانسه بهره مند شوید.

با این حال شاید بپرسید: “چرا مهاجرت به فرانسه از طریق کار  بهترین گزینه انتخابی برای مهاجرین است؟” پاسخ روشن است، فرانسه از بزرگترین کشورهای اروپایی است که در برخی زمینه های شغلی با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است و سالانه آگهی های تبلیغاتی زیادی در رابطه با استخدام نیروهای خارجی در این کشور چاپ می شود؛ بنابراین شما با تهیه مدارک مورد نیاز در خصوص اخذ ویزای کاری فرانسه می توانید به راحتی و با کمترین هزینه به این کشور مهاجرت کرده و در نهایت از اقامت دائم این کشور نیز برخوردار شوید.

پیش از آنکه در رویای دریافت اقامت دائم فرانسه غرق شوید، شاید بهتر باشد کمی در رابطه با نحوه دریافت ویزای کار فرانسه و شرایط عمومی آن صحبت کنیم. در زمینه شرایط عمومی دریافت ویزای کاری فرانسه و مهاجرت به این کشور لازم است که شما اطلاعات دقیقی از شغل های مورد نیاز کشور فرانسه، میزان حقوق مشاغل مختلف، میانگین حقوق در فرانسه، نحوه یافتن کار در مهاجرت به فرانسه از طریق کار، آموزش های لازم در خصوص نظام حقوقی جهت اخذ ویزای کاری فرانسه و سایر اطلاعات حقوقی و بین المللی این کشور کسب نمایید و با اطلاعات جامع و دقیق نسبت به دریافت ویزای کار فرانسه اقدام نمایید.

بدین منظور در این مقاله سعی داریم شما را با مراحل گام به گام مهاجرت به فرانسه از طریق کار، شرایط ویزای کار فرانسه، انواع ویزای کاری فرانسه و سایر اطلاعات حقوقی لازم در این زمینه آشنا کنیم تا با اطلاعات جامع و دقیقی بتوانید نسبت به اخذ ویزای کاری خود اقدام نمایید؛ اما پیش از آن چند مورد از مزایای مهاجرت به فرانسه از طریق کار را عنوان می کنیم تا پاسخ پرسش ابتدایی مقاله را بهتر درک کنید:

مزایای مهاجرت به فرانسه از طریق کار

  • امکان اخذ اقامت دائم فرانسه
  • مسافرت های سوبسیددار
  • تخفیف های رستوران و مترو
  • پرداخت حقوق در روزهای تعطیل
  • مراقبت های درمانی رایگان
  • مرخصی زایمان تضمینی برای خانم ها
  • مرخصی پدران در هنگام تولد فرزند
  • پاداش های آخر ماه
  • برخورداری از حمایتهای اتحادیه های کار (Comité d’entreprise)

برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای کار فرانسه

همین حالا با ما تماس بگیرید

شرایط ویزای کار فرانسه

در این بخش از مقاله سعی داریم شما را با شرایط اخذ ویزای کاری فرانسه آشنا نماییم؛ اما پیش از آن باید بگوییم که برای مهاجرت به فرانسه از طریق کار همواره روش ها و ویزاهای کاری متعددی وجود دارد که مهاجرین می توانند با استفاده از هر یک این ویزاهای کاری نسبت به دریافت اقامت دائم فرانسه اقدام نمایند. به این ترتیب به منظور آشنایی شما با انواع مهاجرت به فرانسه از طریق کار، در ابتدا شما را با انواع ویزای کار فرانسه و شرایط ویزای کار فرانسه آشنا می کنیم.

برای کار در فرانسه لازم است که شما یک ویزای بلند مدت و حداقل یکساله دریافت نمایید تا بتوانید بدون دغدغه و نگرانی و با خیالی آسوده به کسب و کار خود بپردازید؛ اما به طور کلی شما می توانید بر اساس نیاز خود و نوع فعالیتی که دارید نسبت به دریافت یکی از انواع ویزای کاری فرانسه اقدام نموده و به وسیله آن به این کشور مهاجرت کنید.

 ویزای کار فرانسه و انواع آن

  • ویزای کاری بلند مدت فرانسه: این ویزا عموما برای متقاضیان قصد اقامت بیش از 3 ماه را در فرانسه دارند، صادر می گردد.
  • ویزای نیروی کار حقوق بگیر فرانسه: با این ویزا می تواند یک اقامت یک ساله در فرانسه داشته باشید، بنابراین اگر برای یک سفر کاری به فرانسه می روید و به مدت یکسال قصد اقامت در این کشور را دارید، می توانید از این ویزا استفاده کنید. نکته مهم در این زمینه این است که قرارداد کاری شما باید توسط DIRECCTE تایید شده باشد.
  • ویزای فرانسه برای راه اندازی تجارت: برای دریافت این نوع ویزای از انواع ویزای کاری فرانسه، لازم است که یک برنامه تجاری ارائه دهید و ضمن انجام این کار لازم است که توانایی مالی خود در رابطه با اجرای این تجارت اثبات کنید، به این ترتیب با صلاح دید مراجع مربوطه این ویزا برای شما صادر می گردد.
  • ویزای بلند مدت فرانسه برای ورزشکاران: این ویزا تنها برای ورزشکارانی صادر می گردد که قصد اقامت یکساله در فرانسه را دارند و همچنین می خواهند به فعالیت های ورزشی حرفه ای در این کشور بپردازند.

اکنون پس از بررسی انواع ویزای کاری، لازم است که سایر شرایط اخذ ویزای کاری فرانسه را نیز با یکدیگر بررسی کنیم. بدین ترتیب در ادامه این بخش از مقاله در ارتباط با مدارک لازم برای مهاجرت به فرانسه از طریق کار صحبت می کنیم.

مهاجرت به فرانسه از طریق کار توسط مجموعه مهر آراسیر 

ویزای کار فرانسه و مشاغل مورد نیاز

برای ویزای کار فرانسه در ابتدا لازم است که شما کسب و کاری را برای خود در فرانسه راه اندازی کنید یا به وسیله اخبار و آگهی های انجام شده شغلی را در این کشور برای خود بیابید. بنابراین شاید بپرسید که چگونه می توانیم یک شغل مناسب با حقوق و مزایای خوب در این کشور بیابیم؟ یا شاید شما هم بپرسید شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان چگونه است؟

پیش از آنکه به سوالات فوق پاسخ دهیم لازم است بگوییم که برای یافتن کار در مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای کار، همواره بهترین راه مشورت گرفتن از کسانی است که در این زمینه از اطلاعات تخصصی برخوردارند و با آگاهی و تجربه کافی در این زمینه می توانند به شما کمک کنند.

موسسه مهرآرا سیر از مجموعه های با سابقه در این زمینه است که شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم در خصوص یافتن کار در فرانسه، شرایط اخذ ویزای کاری فرانسه و مدارک مورد نیاز این کار به مشاورین متخصص آن مراجعه کنید و علاوه بر دریافت مشاوره تخصصی، از خدمات ویژه این مجموعه در زمینه دریافت ویزای کاری فرانسه و اخذ اقامت دائم این کشور نیز برخوردار شوید.

با این اوصاف شما برای رسیدن به پاسخ تمامی پرسش های خود می توانید از مشاورین متخصص و باتجربه مهرآرا سیر کمک بگیرید و از طریق این مجموعه نسبت به دریافت ویزای کاری فرانسه و اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

در ادامه برای آشنایی شما با رویه مهاجرت به فرانسه از طریق کار، مطالبی را در خصوص مراحل یافتن کار در فرانسه، شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان، دریافت ویزای کاری فرانسه و مدارک مورد نیاز آن و همچنین چگونگی اخذ ویزای کاری فرانسه و مشاغل مورد نیاز آن ارائه می دهیم تا شما را تا حدودی با قوانین و مراحل انجام این کار آشنا سازیم.

رویه مهاجرت به فرانسه از طریق کار

همانطور که گفته شد برای مهاجرت به فرانسه از طریق کار و دریافت ویزای این کشور در ابتدا لازم است که شما شغل مناسبی را برای خود پیدا کنید و برای این کار می توانید از مشاورین متخصص کمک گرفته یا به وسیله اطلاع رسانی های انجام شده و بررسی مشاغل مورد نیاز در کشور فرانسه نسبت به استخدام خود در این مشاغل اقدام نمایید.

به این ترتیب برای درک بهتر شرایط ویزای کاری فرانسه و چگونگی مراحل دریافت آن تصمیم داریم، رویه مهاجرت به فرانسه از طریق کار را به صورت گام به گام و در چند مرحله برای شما تشریح کنیم:

  • گام اول از مهاجرت به فرانسه از طریق کار (یافتن کار و عقد قرارداد): در مرحله اول شما باید با شرکت فرانسوی که قصد فعالیت در آن را دارید، وارد بحث و مکاتبه شوید و پس از بررسی شرایط کاری خود و شرکت نسبت به عقد قرارداد استخدام اقدام نمایید. پس از عقد قراردادهای مربوطه شرکت موظف است موقعیت شغلی شما را به اداره کار فرانسه گزارش داده و نسبت به استخدام شما از اداره کار تاییدیه های لازم را دریافت کند و پس از دریافت تاییدیه های لازم، قرارداد کار به کنسولگری یا سفارت فرانسه در کشور مبدا ارسال می شود تا ویزا در آن کشور صادر گردد و بدین ترتیب شما وارد مراحل بعدی پروسه اخذ ویزای کاری فرانسه می شوید.

 

  • گام دوم از مهاجرت به فرانسه از طریق کار (تعیین زمان مصاحبه با سفارت): در این مرحله لازم است که متقاضی طی یک قرار ملاقات حضوری و از پیش تعیین شده ای به سفارت فرانسه مراجعه نماید. این قرار ملاقات همواره به دعوت سفارتخانه انجام می شود؛ اما لازم است که متقاضی نسبت به تعیین زمان ملاقات خود و یا گرفتن وقت سفارت فرانسه از طریق درگاه های اینترنتی آنلاین تاریخ ملاقات خود را رزرو نمایید تا پروسه اخذ ویزا سریع تر انجام شود. همچنین در این مرحله لازم است که متقاضی مدارکی را به جهت معرفی حرفه خود به سفارت ارائه دهد که از جمله این مدارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ارائه فرم درخواست اقامت طولانی به همراه یک قطعه عکس شناسایی الصاق شده
  • فرم OFII تایید شده توسط اداره کار فرانسه
  • ارائه یک کپی از قرارداد کار که توسط طرفین قرارداد امضا شده
  • پاسپورت معتبر به مدت حداقل 3 ماه پس از تاریخ برگشت
  • فتوکپی از صفحه عکس پاسپورت
  • فتوکپی از ویزاهای شنگنی که قبلا دریافت کرده اید (در صورت لزوم)
  • بلیط های سفر یا مدارک پرواز رزرو شده
  • نامه برگشت پیش پرداخت شده به همراه آدرس متقاضی برای ارسال و برگشت پاسپورت

 

  • گام سوم از مهاجرت به فرانسه از طریق کار (ثبت نام در OFII و شروع کار در فرانسه): این مرحله در واقع آخرین مرحله از رویه مهاجرت به فرانسه از طریق کار می باشد. در این مرحله متقاضی پس از دریافت مدارک و ویزای خود به OFII یا همان اداره کار فرانسه مراجعه نموده و به عنوان یک فرد شاغل در فرانسه نام خود را در این اداره ثبت می کند و سپس بنا به الزامات و قوانین تعیین شده معاینات پزشکی انجام می شود و در نهایت با دریافت تمامی تاییدیه های لازم، متقاضی می تواند کار خود را در این کشور آغاز کند.

بنابراین شما با گذراندن این سه مرحله می توانید به راحتی ویزای کاری فرانسه را دریافت نموده و به این کشور مهاجرت نمایید؛ اما توجه داشته باشید که در تمامی این مراحل لازم است مدارک و اسنادی را از قبل آماده نموده و در مراحل گوناگون آن ها را به اداره کار، سفارتخانه و سایر سازمان های مربوطه ارائه دهید. این مدارک را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

ویزای کار فرانسه و مدارک مورد نیاز:

  • اسناد مربوط به موقعیت شغلی که قصد فعالیت در آن را دارید
  • قرارداد کار
  • در صورتی که قصد دارید در فرانسه تجارت شخصی خود را راه اندازی کنید، لازم است مستنداتی را تهیه کنید که نشان می دهد تست بازار کار انجام شده است
  • ارائه گذرنامه با سه ماه اعتبار
  • ارائه فرم درخواست ویزا
  • تهیه دو قطعه عکس بر اساس استاندارد عکس های پاسپورتی
  • ارائه اجاره نامه از مکانی که قصد زندگی و سکونت در آن را دارید
  • تهیه اسناد نشان دهنده منابع و وضعیت مالی شخصی خود (برای اینکار می توانید صورت حساب بانک را در سه ماه اخیر و در صورت شاغل بودن فیش حقوقی سه ماه اخیر خود را ارائه دهید.)
  • اسناد وضعیت حرفه ای و اجتماعی (شامل مدرک، CV، گواهی اشتغال، نمونه کار و …)
  • اظهار نامه قانونی یا سند تایید شده ای که نشان می دهد فرد در طی ده سال گذشته ورشکستگی نداشته و سوء پیشینه ندارد
  • دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس محلی

بنابراین با تهیه مدارک مورد نیاز و ارائه آن ها به مراجع ذیربط طی زمان تعیین شده، می توانید سریع تر نسبت به اخذ ویزای کاری خود اقدام نموده و در زمان بیشتری به سایر فعالیت های مربوط به مهاجرت خود بپردازید.

با ارائه این مطالب سعی داشتیم شما را با چگونگی روند مهاجرت به فرانسه از طریق کار آشنا نمایید؛ اما شاید هنوز هم سوالاتی در خصوص مهاجرت به فرانسه از طریق کار در ذهن شما وجود داشته باشد  که ما به درستی نتوانسته باشیم به آن ها پاسخ دهیم؛ بنابراین برای یافتن پاسخ پرسش های خود می توانید از مشاورین ما در مجموعه مهرآرا سیر کمک بگیرید. مشاورین متخصص و باتجربه ما همواره آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای کشورهای مختلف می باشند.

برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای کار فرانسه

همین حالا با ما تماس بگیرید

سوالات پرتکرار درباب مهاجرت به فرانسه از طریق کار

در پایان با ارائه سوالات پرتکرار درباب مهاجرت به فرانسه از طریق کار، حسن ختام مطالب را ارائه می دهیم:

  • شرایط دریافت ویزای کار فرانسه و ویزای همراه چگونه است؟ اگر با همسر و فرزندان یا خانواده خود قصد مهاجرت به فرانسه از طریق کار را دارید، نگران ویزای آن ها نباشید؛ زیرا با دریافت ویزای کاری فرانسه می توانید برای آن ها نیز ویزا دریافت نمود و با هم به این کشور مهاجرت کنید. اقدامات لازم در خصوص دریافت ویزای همراه را می توانید همراه با مراحل دریافت ویزای کاری خود انجام دهید.
  • شرایط دریافت ویزای کار فرانسه و میزان حقوق در فرانسه چگونه است؟ قطعا وقتی صحبت از مهاجرت به فرانسه از طریق کار به میان می آید شما در پی این پرسش هستید که بدانید شرایط دریافت ویزای کاری فرانسه و میزان حقوق در فرانسه چگونه تعیین می شود؟! در پاسخ باید بگوییم که بسته به موقعیت شغلی درآمدهای متفاوتی در این کشور وجود دارد؛ اما به طور کلی میانگین حقوق و درآمد در این کشور بین 1،000 تا 3،000 یورو در یک ماه متغیر می باشد.
  • شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق کار در سال 2021 با سال های قبل تفاوتی دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که سالانه قوانین خاصی در خصوص موقعیت های شغلی مختلف این کشور تدوین می شود یا قوانین قبلی بنا به صلاحدید تغییر و اصلاح می گردد، با این حال مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری این کشور و مراحل مهاجرت به فرانسه از طریق کار، همواره همان سه گامی است که در مقاله مطرح کردیم؛ اما برای کسب اطلاعات دقیق و به روز در این زمینه می توانید از مشاورین متخصص نیز کمک بگیرید.
  • آیا راهی برای اخذ ویزای کاری فرانسه بدون دعوتنامه شغلی وجود دارد؟ پاسخ این سوال کاملا روشن است، همانطور که گفته شد شما برای مهاجرت به فرانسه از طریق کار در ابتدا دو راه دارید یا شغلی برای خود بیابید و به طریق قرارداد کاری خود نسبت به اخذ ویزای این کشور اقدام نمایید که در این مرحله قرارداد کاری شما نوعی دعوتنامه به شمار می آید؛ اما راه دوم این است که یک کسب و کار جدید برای خود طراحی کرده و آن را به مراجع مربوطه ارائه دهید و در صورت تایید کسب و کارتان توسط اداره کار فرانسه، نسبت به دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایید.

بنابراین تنها راه از راه های اخذ ویزای کاری فرانسه بدون دعوتنامه شغلی این است که شما برنامه تجارتی خود را طراحی نموده و وضعیت مالی و توانایی عملی خود در اجرای آن را به اداره کار فرانسه ثابت کنید.

هزینه ویزای کار فرانسه

هزینه گرفتن ویزای کار فرانسه با توجه به شرایط افراد کاملا متفاوت خواهد بود، جهت اطلاع از هزینه های دقیق و نحوه اخذ ویزای کاری فرانسه با توجه به شرایط خود، با کارشناسان ما در مهرآرا سیر مشاوره نمایید.

 

برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای کار فرانسه

همین حالا با ما تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟