مهاجرت به فرانسه تحصیلی

رایگان بودن تحصیل در همه ی مقاطع فرانسه باعث شده سالانه افراد زیادی به این کشور سفر کنند . تحصیل رایگان در این کشور اما مستلزم شرایط خاصی است . برای آشنایی بیشتر با شرایط و قوانین حاکم بر اخذ اقامت فرانسه و همچنین مهاجرت به فرانسه تحصیلی با این مقاله از مهرآرا سیر همراه باشید .

تحصیل در فرانسه

بسیاری از افراد با رویای زندگی در فرانسه کشور خود را ترک می کنند . در ایران نیز کم نیستند افرادی که علاقه ی زیادی به زندگی در این کشور اروپایی دارند . برای اقامت در این کشور ، همانند سایر کشور های دنیا روش های مختلفی وجود دارد . اما ساده ترین راه برای ورود به خاک آن مهاجرت از طریق تحصیل به فرانسه است .

جالب است که بدانید ، فرانسه از جمله کشور هایی است که تعداد افرادی که سالیانه از آن بازدید می کنند ، حتی از جمعیت خود کشور نیز بیشتر است . صنعت گردشگری این کشور رونق زیادی دارد . این خود نشان از زیبایی و جذابیت این کشور است . بنابراین اگر قصد مهاجرت به فرانسه تحصیلی را دارید . در انتخاب خود شک نکنید .

همچنین در صورتی که علاقه مند به کسب مدارج علمی بالاتر هستید ولی با زبان فرانسه مشکل دارید ، می توانید از دانشگاه های انگلیسی زبان نیز استفاده کنید . لازم به ذکر است که دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور خصوصی بوده و تحصیلات این دانشگاه ها رایگان نبوده و هزینه هایی در بر دارد .

همچنین بهتر است بدانید مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس در این کشور 3 تا 4 سال ، مقطع فوق لیسانس 2 سال و مقطع دکتری 1 تا 2 سال است . در ادامه بیشتر درباره ی ویزای دانشجویی فرانسه صحبت خواهیم کرد .

در این بخش از مهرآرا سیر درباره ی تحصیل در فرانسه ، شرایط ، هزینه ها و مسائل مربوط به این اقامت صحبت خواهیم کرد . پس اگر قصد دارید ، آموزش های خود را در کشور شش ضلعی اروپا بگذرانید ، این مقاله درباره صفر تا صد مهاجرت به فرانسه از طریق پذیرش مدرسه و دانشگاه را از دست ندهید .

برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه 

همین حالا با ما تماس بگیرید

 

راه های مهاجرت تحصیلی به فرانسه

تقریبا 40 درصد از مهاجرین فرانسه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند . دولت این کشور هزینه های هنگفتی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته است . بنابراین بسیاری از افراد به دلیل رایگان بودن آموزش های عالی به این کشور سفر می کنند . اگر می خواهید به فرانسه سفر کنید و قصد درس خواندن در این کشور را دارید ، بهتر است بدانید ، فرانسه در همه ی مقاطع زیر دانش آموزش و دانشجو جذب می کند :

  • مقطع تحصیلی ابتدایی
  • مقطع تحصیلی راهنمایی
  • مقطع تحصیلی دبیرستان
  • مقطع تحصیلی لیسانس
  • مقطع تحصیلی فوق لیسانس
  • مقطع تحصیلی دکتری

داشتن سواد ابتدایی و راهنمایی برای فرانسوی ها طبق قوانین این کشور اجباری است و یک شهروند این کشور باید تا سن 15 سالگی به تحصیل بپردازد . از سویی کسانی که قصد ادامه تحصیل داشته باشند ، می توانند با قبولی در امتحانات به دبیرستان وارد شوند .

مطالعه کنید: معرفی دانشگاه های فرانسه جهت تحصیل

همه هزینه های آموزش افراد بومی در این کشور رایگان بوده و خانواده ها هیچ هزینه ای بابت آموزش و پرورش فرزندان نمی پردازند . تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی نیز رایگان است . از همین رو هر ساله تعداد زیادی از افراد در مقاطع مختلف برای رسیدن به مدارس و دانشگاه های فرانسه اقدام می کنند .

نکته ای که برای آموزشات عالی در این کشور اهمیت زیادی دارد ، توانایی مکالمه ی فرانسوی است . برای تحصیل رایگان در همه ی مقاطع این کشور حتما باید زبان فرانسوی بلد باشید . برای این منظور باید در آزمون های مخصوص این زبان نمرات لازم را کسب کنید . مهاجرت به فرانسه تحصیلی کاملا رایگان بوده و فقط نیاز است تا هزینه های ثبت نام در دانشگاه را پرداخت کنید .

چگونه ویزای تحصیلی فرانسه بگیریم

برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه تنها داشتن مدرک زبان فرانسوی کفایت می کند . شما می توانید برای دریافت این مدرک می توانید در آزمون هایی که هر ماهه دانشگاه تهران و سفارت فرانسه در تهران برگزار می کنند ، شرکت کنید . هر مقطع از آموزشات این کشور یک نمره لازم دارد . همچنین برای دریافت ویزا باید پذیرش یکی از دانشگاه ها و یا مدارس این کشور را دریافت کنید . توجه کنید که گرفتن پذیرش در این کشور کار سختی نیست .

شرایط ویزای تحصیلی فرانسه

رایگان بودن تحصیل باعث شده ایرانیان بی شماری برای گذراندن دوره های تحصیلی خود به فرانسه مهاجرت کنند . مهاجرت به فرانسه تحصیلی دارای شرایطی است که در صورت داشتن آن ها می توانید به سادگی اقامت موقت این کشور را اخذ کنید . برای تحصیل رایگان در این کشور باید شرایط زیر را داشته باشید :

  • نمره مدرک زبان فرانسوی
  • شرایط سنی مناسب ( لیسانس حداکثر 22 و فوق لیسانس حداکثر 31 )

در صورتی که از شرایط سنی خوبی بهره می برید و به هر دلیلی با زبان فرانسه مشکل دارید ، می توانید از آموزش های خصوصی این کشور که به زبان انگلیسی هستند ، استفاده کنید . در این صورت باید شهریه های لازم را نیز پرداخت کنید . برای این منظور باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید . برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید نمره آیلتس شما در مقطع لیسانس 6 ، در فوق لیسانس 5/6 و در مقطع دکتری 7 باشد .

همچنین تحصیل در دکتری مستلزم شرایط خاصی است . برای تحصیل در این مقطع باید استاد راهنما داشته باشید . رزومه ی قوی و سایر شرایط اختصاصی از دیگر شرایط اخذ ویزا در مقطع دکتری است .

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی فرانسه

برای پذیرش و ثبت نام در یکی از دانشگاه های این کشور و سپس اخذ ویزای تحصیلی فرانسه لازم است تا ابتدا مدارک زیر را برای دانشگاه ارسال کنید :

  • آخرین مدارک تحصیلی ( برای لیسانس دیپلم و برای فوق لیسانس ، لیسانس )
  • ریز نمرات
  • انگیزه نامه برای تحصیل در فرانسه
  • ارائه مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی مطابق با نوع موسسه آموزشی
  • نوشتن رزومه مناسب
  • ارائه توصیه نامه
  • ارائه پروپوزال ( فقط برای دکتری )
  • جمع آوری سوابق کاری در صورت نیاز
  • سایر مدارک مورد نیاز دانشگاه مقصد

نکاتی اساسی در رابطه با مهاجرت به فرانسه تحصیلی

ابتدا لازم است که در یکی از مدارس و یا دانشگاه های این کشور ثبت نام کنید . برای اخذ ویزا لازم است تا مدارک مورد نیاز سفارت را هنگام مراجعه به همراه داشته باشید . یکی از این مدارک فرم ثبت نام در یکی از دانشگاه ها یا مدارس فرانسه است . مدارک ویزای دانشجویی فرانسه عبارتست از :

  • فرم های تکمیل شده درخواست ویزا
  • رزومه متقاضی
  • پنج قطعه عکس جدید متقاضی و بدون روتوش
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی ایرانی به همراه ترجمه رسمی فرانسه
  • کپی تایید شده ترجمه شناسنامه و کپی اصل فارسی آن
  • کپی گواهی ثبت نام در یک دانشگاه یا موسسه عالی فرانسوی همراه با مهر تایید دولت فرانسه
  • پنج کپی از صفحه اول پاسپورت
  • مدارک اثبات استطاعت مالی یا همان تمکن مالی

در واقع مهاجرت به فرانسه تحصیلی و استفاده از آموزشات رایگان این کشور مستلزم دریافت مدرک زبان و صرف کمی هزینه است . در این صورت شما با داشتن شرایط سنی مناسب می توانید برای اقامت این کشور اقدام کنید .

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فرانسه

تمکن مالی سندی است که میزان سرمایه شما و همچنین مقدار پولی که در سرمایه شما در مدت خاصی تراکنش پیدا کرده است را نشان می دهد . این گواهی به درخواست شما و از سوی بانک صادر می شود و اطلاعات شما را به زبان های مختلف فارسی و انگلیسی و به صورت ارز های دلار و یورو مشخص می کند .

برای ویزای دانشجویی فرانسه لازم است که شما تمکن مالی و استطاعت خود برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی را به سفارت نشان دهید . مقدار مبلغ این تمکن برای مقاصد مختلف متفاوت است اما برای اخذ ویزای تحصیلی این تمکن چیزی حدود 615 یورو برای هر ماه است . شما باید این تمکن را برای تعداد ماه هایی که قرار است در مقصد بمانید نشان دهید .

هزینه مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

همانطور که بیان شد تمامی هزینه های آموزش های ابتدایی تا آموزشات عالی فرانسه تحت نظر وزارت و تدابیر دولت به صورت رایگان انجام می شود . برای ثبت نام در دانشگاه های این کشور به مبلغی بین 500 تا 600 یورو نیاز خواهید داشت . اما برای تحصیل در این کشور هیچ شهریه ای از شما گرفته نمی شود .

همین رایگان بودن مهاجرت به فرانسه تحصیلی باعث می شود که افراد زیادی برای دریافت اقامت اقدام کنند . اما ذکر این نکته بد نیست که هزینه های زندگی در فرانسه بسیار بالاست . در واقع هرچند رایگان بودن تحصیل در دانشگاه های فرانسوی یک مزیت است اما گرانی و وجود اختلاف طبقاتی در این کشور نیز می تواند یک معضل باشد .

همچنین اگر قصد دارید به زبان انگلیسی در این کشور درس بخوانید باید برای گذراندن دوران تحصیلی خود ، شهریه پرداخت کنید . این شهریه ها بسته به دانشگاه و رشته ی شما متفاوت است . به طور تقریبی می توان گفت که هزینه دانشگاه های خصوصی چیزی بالاتر از 10 هزار یورو می باشد .

توجه کنید هزینه مهاجرت تحصیلی به فرانسه فقط شامل شهریه نیست . شما باید مبالغی برای بلیط های سفر ، هزینه های سفارت ، ترجمه مدارک و سایر موارد نیز در نظر بگیرید . همچنین برای صدور ویزای کوتاه مدت و بلند مدت تحصیلی باید به ترتیب 66 و 90 یورو پرداخت کنید . فراموش نکنید این هزینه ها حتی در صورت عدم پذیرفته شدن شما غیر قابل استرداد است .  چنانچه شما همسر یک شهروند فرانسوی باشید از پرداخت هزینه ویزا معاف می شوید .

مزایای مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت به فرانسه تحصیلی مزیت های فراوانی خواهد داشت . در ادامه به بررسی مزیت ها و ویژگی هایی ویزای دانشجویی فرانسه خواهیم پرداخت .

  • تحصیل رایگان

بزرگترین مزیت مهاجرت تحصیلی به فرانسه ، رایگان بودن تحصیلات پایه و عالی می باشد . اگر زبان فرانسه بلد باشید و بتوانید مدرک زبان را دریافت کنید ، بدون پرداخت شهریه وارد موسسات دولتی و دانشگاه های فرانسوی این کشور شوید .

همانطور که بیان شد دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور رایگان نبوده و از دانشجویان هزینه هایی بابت شهریه دریافت می کنند .

  • تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم

بسیاری از افراد مهاجرت به فرانسه تحصیلی را با هدف گرفتن اقامت دائم در این کشور دریافت می کنند . گفتنی است کسب اقامت تحصیلی نمی تواند منجر به دریافت اقامت دائم شود اما می تواند روند آن را تسریع ببخشد . چنانچه در دانشگاه های فرانسه فارغ التحصیل شوید ، می توانید برای دریافت کار و ویزای کاری اقدام کنید . در این صورت پس از چندین سال می توانید پاسپورت فرانسوی بگیرید .

  • امکان کار همراه تحصیل

یکی دیگر از محاسن ویزا دانشجویی فرانسه امکان اشتغال و کسب درآمد است . شاید تحصیل در مدارس و دانشگاه های فرانسوی رایگان باشد اما هزینه های زندگی در این کشور سنگین است . با کار کردن در فرانسه می توانید بخش زیادی از هزینه های خود را جبران کنید . قانون این کشور به دانشجویان مدرک لیسانس 10 و برای مقاطع فوق لیسانس تا 20 ساعت اجازه کار در هفته را می دهد .

  • کیفیت بالای آموزشات

علاوه بر تحصیل رایگان ، اکثر دانشگاه ها و مدارس این کشور از سطح علمی بالایی برخوردار هستند . همچنین با توجه به بودجه هنگفت این بخش امکانات فراوانی در اختیار محصلین قرار می گیرد . بسیاری از دانشگاه های فرانسه در رتبه های بالای دنیا قرار گرفته و کیفیت آموزشی بالایی ارائه می دهند .

شرایط سنی تحصیل در فرانسه

برای تحصیل در مقطع ابتدایی باید حتما 6 سال داشته باشید . همچنین برای مقاطع راهنمایی ، سن مورد قبول بین 11 تا 15 می باشد . از 15 سالگی تا 18 سالگی شما باید در دبیرستان های فرانسه به ادامه تحصیل بپردازید .

همچنین اگر قصد دارید در دانشگاه های فرانسه درس بخوانید و از آموزشات عالی این کشور بهره ببرید ، باید بدانید که فقط تحت شرایط سنی خاصی این مهم امکان پذیر است . برای مقطع لیسانس باید حداکثر 22 و برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید حتما زیر 31 سال داشته باشید .

وکیل مهاجرت تحصیلی به فرانسه

با اینکه شرایط اخذ ویزای دانشجویی فرانسه و همچنین تحصیل در مدارس این کشور را بررسی کردیم ، اما اقامت یک کشور خارجی را گرفتن نیازمند توجه به نکات ریز و درشتی است که عدم توجه به هر یک می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند . بنابراین بهتر است برای اقدام به اخذ مهاجرت تحصیلی از یک وکیل کمک بگیرید . توجه داشته باشید در صورت یک اشتباه کوچک ممکن است ریجکت شوید و امکان سفر شما به صورت تحصیلی به خطر بیفتد .

ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

همانطور که اشاره کردیم برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه باید مدرک زبان فرانسه داشته باشید . در واقع یکی از شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه تسلط بر زبان فرانسه است . اما در صورتی که بخواهید بدون مدرک زبان فرانسه در این کشور به تحصیل کنید ، باید از مدرک زبان انگلیسی برخوردار باشید . همچنین دقت کنید که در صورت ثبت نام در مدارس و دانشگاه های انگلیسی این کشور از شما شهریه پرداخت می شود . تحصیل در دانشگاه های این کشور بدون مدرک زبان هر چند امکان پذیر است ، اما درخواست دهنده شانس کمی برای موفقیت خواهد داشت .

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل فرزند

کشور فرانسه نیز مانند اکثر کشور های حوزه اروپا به افرادی که در این کشور تحصیل می کنند ، اجازه می دهد تا خانواده ی خود را به عنوان همراه به این کشور وارد کند . شما می توانید پس از اقامت تحصیلی در فرانسه با الحاق خانواده در پیوست ویزای خود ، اقامت اعضای خانواده را نیز بگیرید . توجه کنید برخلاف سایر کشورهای اروپایی ، فرانسه به کسانی که با ویزای همراه وارد این کشور می شوند ، اجازه کار نمی دهد .

راهنمای مهاجرت تحصیلی به فرانسه

دریافت ویزای فرانسه شامل مراحلی است که باید گام به گام طی شود . مراحل گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه در زیر آورده شده است :

  • پذیرش از مدرسه یا دانشگاه مد نظر
  • ثبت نام در مرکز تحصیلی
  • تکمیل مدارک و فرم های مورد نیاز سفارت
  • اخذ وقت سفارت فرانسه
  • تحویل مدارک به سفارت فرانسه
  • پرداخت هزینه های مربوط به صدور ویزا
  • اخذ ویزا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی فرانسه

مدت زمان درخواست پذیرش از دانشگاه حداقل 3 هفته طول خواهد کشید . همچنین پروسه ی دریافت ویزای تحصیلی 2 تا 4 هفته زمان می برد . هرچند گاهی اوقات این اتفاق با تاخیراتی نیز همراه خواهند بود . پس اگر خواهان دریافت ویزای این کشور هستید باید در اسرع وقت اقدام کنید .

مهاجرت به فرانسه تحصیلی توسط مهر آراسیر

برای ویزای تحصیلی فرانسه 2021 باید شرایط خاصی داشته باشید . همچنین اخذ ویزا ملزم به رعایت نکاتی است که باید آن ها را رعایت کنید . اگر شما هم قصد تحصیل در این کشور اروپایی را دارید ، کافی است که از خدمات مهر آرا سیر استفاده کنید .

گروه مهرآرا سیر همواره مفتخر است ضمن اطلاع از آخرین شرایط تحصیل در فرانسه 2021  با بهره گیری از تیمی قوی و سابقه ای درخشان شما را در امر اخذ ویزای فرانسه و تجربه ی تحصیل در این کشور یاری کند . برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون هزینه ویزای تحصیلی فرانسه ، شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و مراحل ویزای دانشجویی فرانسه با ما در ارتباط باشید .

برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای دانشجویی فرانسه 

همین حالا با ما تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. سوال تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟