مهاجرت به آلمان از طریق کار

برای دریافت ویزای کار آلمان چندین روش وجود دارد . شما می توانید با دریافت دعوتنامه به ویزای بلوکارت این کشور دست پیدا کنید یا با داشتن شرایطی با اخذ ویزای جستجوی کار در این کشور به دنبال کار بگردید . همچنین می توانید در دوره های آموزشی این کشور برای ورود به بازار کار نیز شرکت کنید .

افراد زیادی برای کار کردن به آلمان به دنبال اخذ ویزای کاری و ویزای آلمان می روند . دلایل زیادی برای این سیل عظیم افراد که به دنبال کار می گردد وجود دارد . اول اینکه آلمان یکی از بزرگترین اقتصاد های اروپا و حتی جهان را دارا می باشد . اما نکته ی بعدی که مهم است نرخ بیکاری پایین این کشور است . طبق برآورد های سازمان کار این کشور نرخ بیکاری حتی از 4 درصد نیز کمتر است . اگر شما نیز به دنبال مهاجرت به آلمان از طریق کار هستید ، پس این مقاله را از دست ندهید .

برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای کار آلمان

همین حالا با ما تماس بگیرید

شرایط گرفتن ویزا کار در آلمان

برای اقامت موقت در صنعتی ترین کشور اروپا نیاز به ویزا دارد . روش های متعددی برای دریافت ویزای کار آلمان وجود دارد . اما بنا به دلایلی ویزای کاری آلمان برای ایرانیان یکی از راحت ترین روش ها  اخذ اقامت آلمان و مهاجرت به این کشور می باشد .

جالب است بدانید با اینکه آلمان از قطب های صنعتی جهان است و اقتصاد به شدت قوی را دارا می باشد اما با کمبود نیرو مواجه بوده و نیاز مبرمی به نیروی کار دارد . از همین جهت اگر شرایط کار در این کشور را داشته باشید ، به راحتی می توانید در این کشور همراه زندگی به کار بپردازید . ناگفته نماند از بین هر 100 ایرانی که برای دریافت ویزای کاری آلمان اقدام می کنند ، حدود 70 نفر جواز اقامت کاری را دریافت می کنند .

پس اگر بگوییم یافتن کار در آلمان آسان است ، مبالغه نکرده ایم اما کسب ویزا در این کشور مستلزم داشتن شرایطی است . قبل از آگاهی از شرایط باید بگوییم که دو نوع ویزا برای کار کردن در آلمان می توانید دریافت کنید .

  • ویزای کاری تحت عنوان blue card
  • ویزای جستجوی کار تحت عنوان job seeker

مهاجرت به آلمان از طریق کار با blue cart

برای دریافت این نوع از ویزا حتما باید یک دعوتنامه داشته باشد . برای این می توانید از کاریابی های داخل ایران به دنبال شغلی متناسب با حرفه یا رشته ی خود گشته و از کارفرما بخواهید که شما را استخدام کند . در صورت قبولی می توانید دعوتنامه ی کاری دریافت کنید .

بررسی مهاجرت به آلمان با ویزای blue card

اما شرط دیگری که برای مهاجرت کاری به آلمان به وسیله ی کارت آبی  یا همان بلوکارت نیاز است ، شاید کمی جالب باشد . شرط دیگر این است که باید میزان حقوق دریافتی شما در کشور مقصد را سفارت آلمان مشخص کند . سفارت این کار را با توجه به رشته ، شغل و شهری که قرار است مشغول به کار شوید ، انجام خواهد داد . به طور میانگین این حقوق 4000 یورو تعیین می شود .

اما باید بدانید که این ویزا دو مزیت بزرگ برای شما به همراه خواهد داشت :

  • امکان الحاق اعضای خانواده و کسب ویزا برای تک تک آنها
  • امکان کسب اقامت دائم تنها پس از 21 ماه کار

بدیهی است راحتی در اخذ این ویزا و مزیت های جالب توجه آن باعث شده است که افراد زیادی به سمت آن بروند .

ویزا جستجو کار آلمان با job seeker

این ویزا همانطور که از اسمش مشخص است ، یک مجوز کوتاه مدت برای سفر به آلمان برای جستجوی کار می باشد . سخت گیری زیادی برای اخذ ویزا کار آلمان در این روش وجود ندارد . اما باز هم باید شرایط خاصی داشته باشید .

داشتن مدرک تحصیلی معتبر ( حداقل لیسانس ) ، سابقه ی کاری ( ترجیحا به همراه بیمه ) و همچنین تسلط نسبی به زبان آلمانی از شروطی است که دست سفارت را برای دادن ویزا به شما باز می گذارد . همچنین در برخی از رشته ها نیز می توانید با استفاده از زبان انگلیسی از ویزای جستجوی کار بهره مند شوید . البته این نوع ویزا بدون داشتن مدرک زبان نیز صادر می شود اما در صورتی که زبان بلد نباشید ، شانس کمی برای یافتن کار در آلمان خواهید داشت .

این ویزا نیز مزیت های خود را دارد :

  • 6 ماه مهلت برای یافتن کار در آلمان
  • امکان همراهی خانواده در این کشور پس از کسب ویزا

بررسی مهاجرت به آلمان با ویزای job seeker

حال که با شرایط ویزا کار آلمان بهتر آشنا شدید ، بهتر است که از مزیت های این ویزا ها نیز آگاهی پیدا کنید .

مزایای گرفتن ویزا کاری آلمان

چه با بلوکارت به اشتغال در آلمان دست یافته باشید و چه از طریق جستجو کردن در خود این کشور کار پیدا کرده باشید ، در هر صورت اخذ این ویزا دارای مزایای زیادی  است :

  • امکان تبدیل کردن ویزای کاری به اقامت دائم و دریافت پاسپورت

حتی اگر ویزای تحصیلی هم داشته باشید ، نمی توانید در آلمان اقامت بگیرید . بنابراین دریافت ویزای کاری و چندین سال کار می تواند شما را به اقامت این کشور نزدیک کند .

  • امکان استفاده از ویزای همراه برای اعضای خانواده

در صورت مهاجرت به آلمان از طریق کار قوانین آلمان به شما اجازه می دهند که خانواده ی خود را نیز با خود همراه کنید .

  • تحصیل رایگان فرزندان

فرزندان شما نیز این حق را خواهند داشت که به صورت رایگان به تحصیل در آلمان بپردازند . به این ترتیب هیچ نگرانی ای بابت آموزش فرزندانتان نخواهید داشت .

  • مجوز حق کار برای همراه

علاوه بر امکان همراهی خانواده ، برای آن ها مجوز کار نیز صادر می شود . به این صورت تمام اعضا می توانند به صورت تمام وقت در یکی از موسسات آلمانی مشغول به کار شوند .

  • عدم نیاز اجباری به مدرک زبان

داشتن مدرک زبان برای مهاجرت به آلمان از طریق کار فقط شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش می دهد . حتی اگر به مدرک زبان دسترسی ندارید نیز می توانید شانس خود را برای دریافت کار امتحان کنید .

با همه ی مزیت های که این ویزا دارد ، می توان گفت یکی از مهمترین نکات آن برای ما ایرانیان راهی کم هزینه و سهل با برخورداری از شانس بالا برای رسیدن به خاک آلمان است . اگر مطلع باشید ، کشور هایی مانند کانادا و استرالیا با وجود بهره مندی از شرایط ایده آل اما شرایط سختی در نظر می گیرند . یکی از این شرایط داشتن مدرک زبان است . شاید یکی از دلایلی که آلمان مهاجرین را راحت تر به خاک خود راه می دهد ، کمبود نیروی کار در این کشور  باشد .

شرط سنی مهاجرت به آلمان از طریق کار

برخی افراد که عموما سن بالایی دارند ، برای مهاجرت و دریافت ویزای کار به دنبال دانستن سن مناسب برای داشتن صلاحیت کار در این کشور هستند . گفتنی است که قانون خاصی برای سن و سال افراد جهت کار وجود ندارد . اما اگر سن شما بیش از 40 سال باشد ، متاسفانه شانس بسیار کمی برای پیدا کردن شغل در آلمان خواهید داشت .

شرایط ویزای کار آلمان 2021

تنها نکته ی منفی برای دریافت ویزای کاری آلمان اخذ وقت سفارت این کشور است . سفارت آلمان در ایران به شما زودتر از یک سال وقتی نخواهد داد . پس بهتر است که زودتر برای تعیین نوبت اقدام کنید . همچنین برای دریافت سریعتر وقت سفارت می توانید از کشور های ثالث و همسایه آلمان اقدام به عمل آورید .

اما اگر مایل به مهاجرت به آلمان از طریق کار در سال 2021 هستید ، حتما باید مدرک کارشناسی داشته باشید . همچنین سن شما باید کمتر از 40 سال باشد . در غیر اینصورت درخواست برای ویزای این کشور بی فایده خواهد بود . همچنین بهتر است که برای کار کردن در آلمان ابتدا به دنبال مدرک زبان باشید . دریافت مدرک زبان موفقیت شما برای کسب ویزای کاری را افزایش خواهد داد .

ویزای کار آلمان بدون مدرک تحصیلی

افراد کثیری وجود دارند که بنا به دلایل مختلف موفق به ورود به تحصیلات تکمیلی نمی شوند . به همین دلیل با دانستن شرایط مهاجرت به آلمان از طریق کار دلسرد شده و امید خود را از دست می دهند . باید گفت قوانین آلمان به گونه ای تنظیم شده که برای جذب متخصص و افراد مستعد نیز امکان کار در این کشور وجود داشته باشد . بنابراین برای ویزای کار آلمان با دیپلم و یا حتی مدرک پایین تر نیز می توانید اقدام کنید .

برای این کار بایستی در زمینه هایی که دولت آلمان هر ساله اعلام می کند ، سابقه ی کار بالای 3 سال داشته باشید . در واقع اگر در زمینه های کاری مورد نیاز دولت آلمان تجربه ی کافی داشته باشید ، امکان استخدام شدن را دارید . حتی اگر در زمینه ای تخصص ندارید ، یا تخصص شما جایی در لیست دولت این کشور ندارد ، باز هم می توانید امیدوار باشید .

شما می توانید با شرکت در دوره های اوسبیلدونگ که در داخل خاک آلمان برگزار می شود ، شرکت کنید . این دوره ها به مدت 18 تا 24 ماه طول خواهد کشید . توجه کنید که در پایان دوره شانس بالایی برای اشتغال خواهید داشت .

ناگفته نماند که شرکت در این دوره ها نیز مستلزم شرایط خاصی است که باید به آن عمل کرد . از جمله شرایط شرکت در این دوره ها داشتن حداقل سن 25 و همچنین برخورداری از مدرک زبان B1 است .

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار آلمان

برای دریافت ویزا پس از گرفتن وقت سفارت باید مدارک مورد نظر را به مامور سفارت تحویل دهید . پس از بررسی مدارک و مصاحبه ای کوتاه مدارک شما نزد سفارت برای بررسی باقی خواهد ماند . مدارکی که مهاجرت به آلمان از طریق کار باید به سفارت تحویل دهید ، عبارتند از :

  • تکمیل فرم تقاضا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی صفحات ۲ و ۳ از پاسپورت متقاضی
  • شناسنامه متقاضی به همراه کپی های آن
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه ی قرارداد منعقد شده برای کار
  • بیمه نامه
  • ترجمه ی مدارک به زبان انگلیسی یا آلمانی
  • مدارک تحصیلی و ترجمه ی انگلیسی یا آلمانی آنها
  • رزومه ی کامل شخص متقاضی و سوابق کاری وی در ایران یا خارج از کشور
  • ارائه و تسلیم کردن وضعیت تاهل ( در صورت وجود )
  • ارائه گواهی تولد فرزند یا فرزندان ( در صورت وجود )

توجه کنید در صورتی که خواهان ویزای کاری آلمان برای جستجوی کار هستید ، نیازی به فرم قرار داد و حتی رزومه خاصی ندارید . شما با پر کردن فرم تقاضا می توانید برای درخواست ویزا اقدام کنید . لازم به ذکر است که مدرک تحصیلی شما باید توسط مراکز معتبر آلمانی تایید شود . در غیر اینصورت مورد قبول سفارت قرار نمی گیرد . همچنین گواهی تمکن شما باید حداقل سه ماه اول زندگی شما را پوشش دهد .

دقت داشته باشید که تمامی مدارک ارائه شده باید به آلمانی یا انگلیسی ترجمه شده باشند . همچنین ترجمه های انجام شده باید در دفتر ترجمه رسمی انجام شود . همه ی مدارک ترجمه شده برای تایید باید ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری ایران باشند .

هزینه ویزای کار آلمان

در ادامه ی مباحث مهاجرت به آلمان از طریق کار به سراغ هزینه ی ویزا برای دریافت این نوع ویزا می رویم . با توجه به افزایش نرخ ارز های خارجی در چندین  سال گذشته ، بسیاری از ایرانیان نگرانی های زیادی بابت هزینه های اخذ ویزای کاری آلمان دارند . این را بدانید که مهاجرت به این کشور از طریق کار یکی از ارزانترین و کم هزینه ترین روش هایی است که می توانید برای آن اقدام کنید . اما همین ویزا نیز نیازمند هزینه هایی است که باید انجام دهید .

شما برای اخذ ویزای کار آلمان باید هزینه های متعددی پرداخت کنید . برای ترجمه ی مدارک بر حسب تعداد و نوع آن ها بایستی مبلغی بالغ بر یک میلیون بپردازید . اگر برای ویزای بلوکارت یا جستجوی کار اقدام می کنید ، حتما باید مبلغی نیز برای تایید مدرک تحصیلی توسط آلمان نیز در نظر بگیرید .

از دیگر مبالغی که مهاجرت به آلمان از طریق کار برای شما به همراه دارد ، خرید بلیط سفر ، اخذ وقت سفارت آلمان ، پولی که برای مصاحبه در سفارت پرداخت می کنید و همچنین تمکن مالی که باید در حساب شما موجود باشد ، است . در حال حاضر برای ورود به خاک آلمان از طریق اشتغال شما به 5118 یورو نیاز خواهید داشت . هزینه ی مصاحبه نیز در سفارت آلمان چیزی حدود 75 یورو می باشد . توجه کنید که برای سفر امن تر به آلمان بهتر است از یک وکیل با تجربه ی ویزای کاری آلمان بهره ببرید . لازم به ذکر است که هر وکیلی مبلغ خاصی مطابق با استاندارد های خود از شما می گیرد .

از سوی دیگر با توجه به اینکه آلمان جزو کشور های صنعتی بوده و اقتصاد خوبی دارد ، دستمزد های خوبی هم به افراد مهاجر پرداخت می کند . به طور میانگین هزینه های زندگی در این کشور چیزی حدود 1000 یورو در ماه است . اما می توان به طور میانگین به درآمد 4000 تا 5000 یورو در ماه هم برسید . البته همانطور که اشاره کردیم ، در ویزای بلوکارت سفارت است که میزان حقوق شما را مشخص می کند . اما این مبلغ بسته به شغل شما می تواند تا 8000 یورو نیز افزایش پیدا کند .

برای سفر به آلمان از طریق کار چه کنیم ؟

در واقع هم اکنون بهترین روش برای سفر ایرانیان به آلمان استفاده از ویزای جستجوی کار است . با توجه به طولانی بودن پروسه وقت سفارت ، حتی اگر موفق به دریافت دعوتنامه شوید ، ممکن است زمان زیادی منتظر سفارت مانده و آن را از دست بدهید . بنابراین پیشنهاد می کنیم برای مهاجرت به آلمان از طریق کار به دنبال ویزای جستجوی کار باشید .

اما در کل می توان گفت داشتن مدرک تحصیلی معتبر ، شرایط سنی مناسب ( زیر 40 سال و بالای 25 سال ) داشتن سابقه ی کار و تسلط بر زبان آلمانی یا حتی انگلیسی و همچنین داشتن تمکن مالی مناسب ( گردش حساب خوب ) می تواند شما را از آنچه که فکر می کنید ، به دریافت این ویزای پرطرفدار برساند . همچنین شما میتوانید با اخذ یک وکیل مهاجرت به آلمان از تمامی قوانین و ریز نکات موجود اطلاع پیدا کرده و شانس خود را تا چندین برابر افزایش دهید .

به عنوان آخرین مطلب لازم است که بگوییم در حال حاضر با توجه به صنعتی بودن آلمان همه ی حرفه ها در این کشور رونق زیادی داشته و نیاز به نیرو دارند . اما متخصصین و فارغ التحصیلان دانشگاه هایی که از مدرک مهندسی برخوردار هستند ، راحت تر می توانند به ویزای کاری آلمان دست یابند .

درخواست ویزا کار آلمان توسط مهرآرا سیر

همانطور که اشاره کردیم ، مهاجرت به آلمان از طریق کار مزایای زیادی دارد و همین مزایای سبب افزایش روز افزون مهاجران خارجی از جمله ایرانی به این کشور شده است . اگر شما نیز قصد سفر به این کشور اروپایی و دریافت ویزای کاری آلمان را دارید ، مهرآرا سیر مفتخر است که شما را در این امر یاری کند .

لازم به ذکر است که به آگهی هایی با تیتر ویزای کار آلمان تضمینی باور نکنید . در امر مهاجرت هیچ تضمینی وجود ندارد . اما گروه مهرآرا سیر با داشتن سابقه ای طولانی شما را در این امر به بهترین نحو همراهی خواهد کرد .

برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای کار آلمان

همین حالا با ما تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟