مطالب مفید درباره ویزا توریستی کانادا

روش‌های مختلفی برای اخذ ویزا و مهاجرت به کشور کانادا دیگر برای مدت مشخص وجود دارد که از جمله‌‌ی آن می‌توان به اقدام برای دریافت ویزا توریستی کانادا اشاره کرد. این نوع ویزا دارای انواع گوناگونی مثل ویزای تجاری، درمانی، گردشگری، دیدار با اقوام و شرکت در همایش‌های بزرگ می‌باشد.

ویزای توریستی کانادا چیست

مهاجرت یکی از عواملی است که از گذشته تا کنون، بحث داغ تمامی محافل و دورهمی‌ها بوده است. کشور کانادا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر شناخته می‌شود که سالانه بسیاری از افراد، برای اخذ ویزای این کشور اقدام می‌کند. حال شاید بپرسید که ویزای توریستی کانادا چیست و چه مراحلی را برای اخذ این نوع ویزا باید طی کرد؟ در این متن به بررسی اطلاعات موجود درباره‌ی اخذ ویزا توریستی کانادا و تمامی جزئیات مربوط به انواع مختلف این ویزا می‌پردازیم‌.

 

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

اطلاعات مربوط به ویزا کانادا توریستی

کانادا یکی از مرتفع‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و به همین دلیل، دارای جاذبه‌های زیبای طبیعی و گردشگری بسیار زیادی است. این ویژگی باعث شده که همه ساله بسیاری از مردم در سراسر جهان برای بازدید از این جاذبه‌های گردشگری، به اخذ ویزای توریستی کشور کانادا اقدام کرده و مهاجرتی با هدف بازدید از آثار طبیعی این کشور انجام دهند. این کشور پهناور از چندین ایالت مختلف و سه قلمرو گوناگون به وجود آمده که تمام این مناطق و قلمروها، توسط دولت فدرال کانادا اداره می‌شوند و تحت فرمان این دولت قرار دارند.

از جمله ویژگی‌های ویزای توریستی کشور کانادا می‌توان به این اشاره کرد، که مدت اعتبار این نوع ویزا حدود 5 سال بوده و این ویزا به شکل مولتی پل برای متقاضیان صادر می‌شود. افراد با داشتن این نوع ویزا بعد از هر بار ورود به کشور کانادا می‌توانند به مدت 6 ماه در این کشور مستقر شوند. علاوه بر این موضوعات باید اشاره کرد، که ویزا توریستی کانادا دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی ویژگی و کاربردهای هر یک از انواع مختلف آن می‌پردازیم‌. یکی از راه حل های گرفتن ویزا کاندا داشتن ویزای شینگن می باشد.

 

کاربرد انواع گوناگون ویزای توریستی کانادا

همانطور که اشاره شد یکی از روش‌های مهاجرت به کشور کانادا، اخذ ویزای توریستی این کشور می‌باشد. ویزا توریستی کانادا دارای انواع مختلفی است که در اینجا به بررسی ویژگی‌های هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. ویژگی مهم و منحصر بفرد این نوع ویزا، اعتبار طولانی مدت آن برای هر بار ورود افراد به کشور کانادا است؛ به بیان دیگر افراد با داشتن این ویزا، می‌توانند با هر بار ورود به مدت 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند.

از انواع ویزای توریستی کشور کانادا می‌توان به ویزای گردشگری، شرکت در سمینارها و گردهمایی‌ها، ویزای درمانی، ویزای تجاری و در آخر ویزای دیدار با خانواده اشاره کرد. به دلیل قرار داشتن آبشار نیاگارا در کشور کانادا، همواره شمار زیادی از مردم جهان برای دیدن این آبشار به این کشور مهاجرت می‌کنند. همچنین جاذبه‌های طبیعی که در فصول مختلف ایجاد می‌شود نیز، به نوبه‌ی خود امتیاز مهمی برای جذب گردشگران به کشور کانادا به شمار می‌رود.

جهت مشاوره در زمینه اخذ ویزای توریستی کانادا

همین حالا با ما تماس بگیرید

اخذ ویزا توریستی کانادا

نوع دیگر ویزا توریستی کانادا یعنی نوع تجاری توسط افرادی استفاده می‌شود که قصد دارند، با مهاجرت به این کشور از فرصت‌های شغلی گوناگون آگاه شده و اوضاع اقتصادی این کشور را از نزدیک مشاهده کنند. با توجه به سطح بالای کشور کانادا در زمینه‌های پزشکی و درمان امراض مختلف، بسیاری از بیماران با دریافت ویزای درمانی کانادا به این کشور مهاجرت می‌کنند و کامی در جهت درمان بیماری‌های خود برمی‌دارند. برگزاری همایش‌ها و سمینارهای بزرگ و با موضوعات مختلف نیز، بسیار از افراد را ترغیب می‌کند که برای اخذ ویزای توریستی این کشور پهناور اقدام کنند. در آخر باید اشاره کرد که افراد در صورت تمایل به دیدار با خانواده و دریافت دعوتنامه از اقوام خود در کشور کانادا، می‌توانند به این کشور برای مدتی طولانی و جهت دیدار با خانواده مهاجرت کنند.

 

هزینه‌های مربوط به دریافت ویزای توریستی کانادا

در این قسمت به بررسی کلیه‌ی هزینه‌های مربوط اخذ ویزا توریستی کانادا و سفر به این کشور پهناور می‌پردازیم. لازم است بگوییم که برای اخذ ویزای این کشور، هزینه‌ها به چند زیر مجموعه کلی تقسیم‌بندی می‌شوند. بخشی از هزینه‌های لازم برای اخذ ویزا مربوط به ارائه مدارک و مراحل مربوط به فرایند گرفتن ویزا بوده و بخشی دیگر، مربوط به هزینه‌های کلی سفر به این کشور مرتفع می‌باشد.

هزینه ویزای توریستی کانادا تضمینی

مبلغ پرداختی هزینه ویزای توریستی کانادا تضمینی بطور کلی برابر با 300 دلار می‌باشد که فرد هنگام ارائه‌ی درخواست خود برای اخذ ویزا، باید این مبلغ را پرداخت کند. این مبلغ در چند مرحله‌ی مختلف باید پرداخت شود؛ به بیان دیگر حدود 185 دلار از این هزینه مربوط به گرفتن وقت از سفارت کانادا و انجام کارهای مربوط به آن می‌شود و 100 دلار نیز برای بررسی و ارزیابی مدارک باید پرداخت شود. در آخر نیز مبلغ 85 دلار برای انجام کارهای مربوط به بیومتریک پرداخته می‌شود.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، بخشی از این هزینه‌ها مربوط به فرایند سفر به کانادا و اقامت در این کشور می‌باسد. به بیان دیگر، مقداری از این هزینه باید صرف خرید بلیط هواپیما و سفر به این کشور شود که با توجه به عوامل مختلفی مثل زمان مسافرت، قیمت بلیط‌ها می‌تواند متفاوت باشد. بطور کلی، نرخ بلیط هواپیما برای سفر به کانادا بین 750 الی 3500 دلار می‌باشد. بخشی دیگر از این هزینه‌ها، مربوط به مدت زمان اقامت در کشور کانادا می‌باش؛ هزینه‌ی هتل، خورد و خوراک، رفت و آمد و… . بطور تقریبی باید اشاره کرد که هزینه‌ی اقامت به مدت یک شب در هتل‌های کشور کانادا برای هتل 3، 4 و 5 ستاره به ترتیب 65، 95 و 140 دلار به بالا می‌باشد.

چگونگی کار با ویزای توریستی کانادا 

بعضی از افراد با هدف کسب اقامت دائم در کشور کانادا، به اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام می‌کنند. بدین طریق، با تبدیل ویزا توریستی کانادا به ویزای تحصیلی و یا کاری سعی در رسیدن به این هدف دارند. باید گفت افراد برای انجام این کار، فرایندی سخت و پیچیده پیش رو دارند. لازم به ذکر است که کار با ویزای توریستی کانادا فرایندی به نسبت پیچیده‌تر از تحصیل با این نوع ویزا دارد. ضمنا باید اشاره کرد که، تنها در یک سری موارد خاص می‌توان ویزای توریستی را به ویزای کاری تبدیل کرد.

برای مثال اگر فردی با ویزای توریستی به کانادا مهاجرت کرده باشد و در این هنگام برای اقامت دائم درخواست داده و هنوز جوابی دریافت نکرده باشد، می‌تواند در این مدت به کسب و کار در کشور کانادا بپردازد. حالت دیگری که وجود دارد این است که، همسر فرد متقاضی در کشور کانادا مشغول به کار باشد و در این صورت، می‌توان به وسیله‌ی ویزای توریستی در کانادا یک کسب و کار تازه را شروع کرد.

آخرین روش برای کار با ویزای توریستی کشور کانادا این است که فرد کاری شروع کند که برای انجام آن به اخذ مجوز نیازی نباشد؛ البته این مورد به این معنا نیست که فرد به انجام هر کاری دست بزند، چرا که کانادا کشوری بسیار قانونمند بوده و فرد با ورود به یک شغل غیرقانونی تنها باعث ایجاد مشکلاتی لاینحل برای خود خواهد شد. در ادامه به بررسی دیگر اطلاعات مربوط به اخذ ویزا توریستی کانادا و جزئیات دقیق آن می‌پردازیم.

 

پناهندگی با ویزای توریستی کانادا

از جمله دیگر مواردی که ممکن است ذهن هر یک از افرادی را که به کانادا مهاجرت کرده‌اند را به خود مشغول کند، پیدا کردن راهی برای پناهندگی در کانادا از طریق اخذ ویزای توریستی این کشور می‌باشد. بطور کلی پناهندگی با ویزای توریستی کانادا در شرایطی امکان‌پذیر است که فرد متقاضی، مدارک و شرایط لازم برای انجام این کار را داشته باشد.

برای آگاهی از چگونگی تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی، در ابتدا باید با قوانین و موارد مربوط به پناهندگی در کانادا آشنا شویم‌. اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گیرد، می‌تواند به سفارت کانادا درخواست پناهندگی داده و در این صورت کشور کانادا به وی حفاظت پناهندگی می‌دهد. همچنین اگر افراد به هر روشی خود را به خاک کشور کانادا برسانند، می‌توانند برای پناهندگی در این کشور درخواست دهند؛ به همین دلیل افراد با اخذ ویزا توریستی کانادا و سفر به این کشور، به محض ورود می‌توانند درخواست پناهندگی دهند.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

درخواست پناهندگی افراد در کانادا توسط اداره‌ی مهاجرت این کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از گذشت تقریبا 4 ماه، نتیجه‌ی آن اعلام خواهد شد. بعد از اخذ ویزا توریستی کانادا، مهاجرت به این کشور و ثبت درخواست پناهندگی، اداره مهاجرت کانادا برای بررسی کارها و پرونده‌ی درخواست متقاضی یک وکیل تسخیری انتخاب کرده و پس از بررسی‌های کلی پرونده توسط IRCC، نتیجه‌ی درخواست متقاضی اعلام می‌شود‌. باید اشاره کرد که، روند بررسی این درخواست ممکن است مدت زمان زیادی به طول بی‌انجامد و در نتیجه، احتمال دارد که درخواست فرد متقاضی رد شود.

روش اخذ ویزای توریستی کانادا با دعوت‌نامه

پیش‌تر در باب اخذ ویزای توریستی کانادا بدون دعوت‌نامه و از طریق روش‌های مختلف اشاره کردیم. اما باید گفت، یکی از نکاتی که می‌تواند در موفقیت افراد در زمینه‌ی صدور ویزا توریستی کانادا تاثیر بگذارد، داشتن دعوت‌نامه در بین مدارک ارائه شده برای صدور ویزا است. لازم به ذکر است که، انواع مختلفی از دعوت‌نامه وجود دارد که افراد هنگام درخواست برای اخذ ویزای توریستی کانادا با دعوت‌نامه می‌توانند به سفارت این کشور ارائه دهند.

انواع دعوت‌نامه ویزای توریستی کانادا 

یکی از انواع دعوت‌نامه، دعوت‌نامه خویشاوندی کانادا می‌باشد؛ در واقع این نوع از پراستفاده‌ترین دعوتنامه‌ها در بین مهاجران است که توسط اقوام و خویشاوندانی که در کشور کانادا اقامت دائم دارند، فرستاده می‌شود. علاوه بر آن فردی که این دعوت‌نامه را ارسال می‌کند، باید بالای 18 سال سن داشته باشد. نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی فرد ارسال کننده‌ی دعوت‌نامه، تمکن مالی وی برای حمایت مالی از فردی است که برای او دعوت‌نامه ارسال کرده است.

نوع دیگر دعوت‌نامه جهت شرکت در کنفرانس‌ها و سمینارهای بزرگ برگزار شده در کشور کانادا می‌باشد. این نوع از دعوت‌نامه توسط یک کمپانی یا شرکت بزرگ برای حضور کارمندان و مسئولان یک شرکت، در سمینارهای مهم برگزار شده در کشور کانادا فرستاده می‌شود.

نوع دیگر دعوت‌نامه، دعوت‌نامه کالج است؛ این ویزا برای افراد متقاضی شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف نظیر دوره‌های زبان و توسط کالج‌های مطرح کشور کانادا ارسال می‌گردد. در این نوع از دعوت‌نامه علاوه برا مدارک لازم برای اخذ ویزا، نام کالج ارسال کننده‌ی دعوت‌نامه، مدت زمان دوره‌ی آموزشی، نام دوره‌ی آموزشی و همچنین هزینه‌های مربوط به این دوره قید می‌شود.

قواعد اخذ ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بسیار از نظام‌ها و قوانین دچار تغییر شده‌اند و اصلاحات زیادی در آن‌ها صورت گرفته است. قوانین مربوط به صدور ویزا برای متقاضیان نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد؛ در این بخش به بررسی قواعد ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا می‌پردازیم‌.

درواقع در اوایل زمان شیوع این ویروس مرموز و همه‌گیر، تاثیرات بسیاری در برنامه‌ی کاری سفارت‌ها و زمان بازگشایی آن‌ها گذاشته است و بسیاری از افرادی که برای اخذ ویزا توریستی کانادا و یا دیگر انواع ویزا درخواست از سفارت این کشور وقت گرفته بودند، به شکل موقت وقت خود را کنسل کرده و آن را به زمان دیگری موکول کردند.

همانطور که قبلا اشاره شد، برای گرفتن ویزای توریستی کشور کانادا باید به سفارت این کشور در کشورهای همسایه‌ی ایران برویم، چرا که سفارت کشور کانادا در حال حاضر در ایران وجود ندارد. به همین جهت با وجود بسته بودن مرزهای بسیاری از کشورها، امکان رفتن به این کشورها و مراجعه به سفارت کانادا وجود ندارد.

از جمله اقدامات انجام شده توسط سفارت کانادا در شرایط کانادا، تمدید وقت انگشت نگاری از 30 روز به 90 روز می‌باشد. سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا امکان لغو درخواست ویزا به دلیل شیوع کرنا در جهان وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که کشور کانادا تا زمان اتمام بیماری کرونا در سراسر جهان، پاسپورت متقاضیان برای اخذ ویزا توریستی و انواع دیگر ویزا را به آنان برگردانده است و اقدامی جهت ابطال درخواست ویزا تا پایان این بیماری، صورت نگرفته است.

ویزای توریستی کانادا برای والدین

بعضی از افراد مقیم کانادا تمایل دارند تا والدین خود را از طریق یک راه مناسب به این کشور بیاورند. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که از جمله‌ی آن، می‌توان به درخواست صدور انواع ویزای توریستی برای والدین اشاره کرد. البته همانطور که قبلا اشاره کردیم، مدت زمان اعتبار این ویزا 6 ماه بوده و بسیار کوتاه مدت است.

یکی از انواع ویزا توریستی کانادا، سوپر ویزای کانادا و یا ویزای توریستی کانادا برای والدین است. در واقع این ویزا برای اقوام و خویشاوندان افرادی صادر می‌شود که، دارای اقامت دائم در کشور کانادا می‌باشند. یعنی اگر فردی در کشور کانادا اقامت دائم داشته باشد، می‌تواند جهت صدور این ویزا برای والدین و پدربزرگ یا مادربزرگ خویش درخواست دهد.

نکته‌ای که درباره‌ی صدور این نوع ویزا وجود دارد آن است که، فرد دعوت کننده باید دارای حداقل حقوق 24 هزار دلار در سال باشد تا بتواند برای صدور این ویزا درخواست دهد. علاوه بر آن بیمه‌ی درمانی والدین فرد دعوت کننده، باید به مدت یک سال در خاک کانادا و توسط وی پرداخت شود.

همچنین والدین وی باید توسط پزشکان سفارت کانادا، تحت معاینه و چکاپ پزشکی قرار گیرند. نکته‌ی مثبتی که درباره‌ی صدور سوپر ویزا و یا ویزای والدین وجود دارد این است که مدت زمان اعتبار این ویزا بسیار طولانی بوده و به مدت 10 سال و یا تا به پایان رسیدن تاریخ انقضاء پاسپورت به طول بی‌انجامد و به همین دلیل، افراد می‌توانند مدت زمان بیشتری را در کنار خانواده‌ی خود بگذرانند.

جهت مشاوره در زمینه اخذ ویزای توریستی کانادا

همین حالا با ما تماس بگیرید

مراحل و مدارک لازم

همواره در شبکه‌های مجازی و تلویزیونی مختلف، با تبلیغاتی با مضمون‌های “اخذ ویزا توریستی کانادا تضمینی” و یا “اخذ ویزا توریستی کانادا فوری” مواجه مواجه می‌شویم. باید گفت که در تمامی شرایط، مراحلی وجود دارد که برای اخذ ویزای توریستی این کشور حتما باید طی شوند.

مانند هر نوع ویزای دیگری، برای اخذ ویزای توریستی نیز اولین قدم دریافت وقت از سفارت کانادا می‌باشد‌. به همین جهت افراد می‌توانند به سایت اصلی سفارت کانادا مراجعه کرده و با پر کردن فرم‌های لازم و پرداخت هزینه‌ی مشخص، یک وقت مناسب برای مراجعه به سفارت این کشور را تنظیم کنند.

بعد از تنظیم وقت، نوبت به مرحله‌ی بعدی یعنی جمع‌آوری مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا و ترجمه‌ی تمامی این مدارک برای ارائه به مسئولان مهاجرت می‌رسد. شایان ذکر است که برای مراجعه حضوری به سفارت کانادا، باید از طریق کشورهای همسایه‌ی ایران وارد عمل شد؛ چرا که در حال حاضر سفارت کشور کانادا در ایران وجود ندارد. مدارک لازم جهت ارائه به سفارت کانادا و اخذ ویزای کانادا  این کشور، با توجه به عوامل مختلفی مثل هدف افراد از سفر به این کشور و نوع ویزای درخواستی توسط آن‌ها مشخص می‌شود.

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

از جمله مدارکی که باید توسط افراد به سفارت ارائه شود عبارت‌اند از: مدارک شناسایی افراد، پاسپورت فرد متقاضی با اعتبار حداقل 6 ماه و همچنین ارائه‌ی پاسپورت قبلی فرد برای نشان دادن تعداد سفرهایی که قبلا توسط وی انجام شده است، 2 قطعه عکس، گردش حساب بانکی فرد به مدت 3 تا 6 ماه، سند مالکیتی که به نام فرد متقاضی باشد ( این مورد جهت اطمینان افسر مهاجرت به بازگشت فرد به کشور مبدا ارائه می‌شود)، ارائه‌ی مدارک نشان‌ دهنده‌ی سوابق شغلی و تحصیلی، ارائه‌ی مدارک مربوط به اقامت فرد و در آخر رزرو بلیط رفت و برگشت.

اطلاعات تکمیلی درباره‌ی اخذ ویزای توریستی کانادا

در آخر به بررسی یک سری نکات کلی درباره‌ی اخذ ویزا کانادا توریستی می‌پردازیم. همانطور که قبلا اشاره کردیم، ویزا توریستی کانادا با توجه به هدف سفر دارای انواع مختلفی است؛ اما این ویزا را با توجه به تعداد دفعات ورود به این کشور نیز، می‌توان تقسیم‌بندی کرد. تقسیم بندی این ویزا با توجه به نکته‌ی گفته شده به این صورت انجام می‌شود: ویزای سینگل، ویزای مولتیپل و در نهایت سوپر ویزا که قبلا نیز به بیان چیستی این نوع ویزا اشاره شد. به وسیله‌ی ویزای سینگل افراد تنها می‌توانند یک بار به خاک کانادا وارد شوند و بعد از اتمام دوره‌ی ویزا، باید کشور کانادا را ترک کنند. از طریق ویزای مولتیپل نیز، افراد می‌توانند تا مدت زمان به اتمام رسیدن تاریخ انقضاء پاسپورت خود در کانادا اقامت داشته باشند.

 

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟