چگونه ویزای شینگن بگیرم؟ مراحل گرفتن ویزای شینگن

امروزه گرفتن ویزای شینگن یکی از خواسته‌های هر فردی به شمار می‌آید. روش‌های گرفتن ویزای شینگن متفاوت بوده و اشخاص می‌توانند با گذراندن یک سری مراحل مختلف و دارا بودن شرایط لازم به اخذ ویزای شینگن اقدام کنند. راه‌های گرفتن این ویزا می‌تواند بسیار متنوع باشد‌. در این مطلب به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

بررسی اطلاعات مرتبط با روش‌های گرفتن ویزای شینگن

بسیاری از مردم به دلیل وجود یک سری شرایط، ممکن است به مهاجرت از کشور خود تمایل پیدا کنند. بسیاری از کشورهای موجود در سطح جهان، شرایط بسیاری مناسبی را برای زندگی مردم فراهم می‌کنند و به همین دلیل سالانه بسیاری از افراد به اخذ ویزای این کشورها اقدام می‌کنند. اخذ ویزای شینگن از گذشته تا کنون، یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از مردم در سطح جهان بوده و هست. با این وجود امروزه روش‌های گرفتن ویزای شینگن با سختی‌های مختلفی همراه می‌باشد؛ بسیاری از سفارت‌های کشورهای اروپایی، درخواست مردم بعضی از کشورها از جمله ایران برای اخذ این ویزا را به سختی بررسی می‌کنند. چه بسا بسیاری از درخواست‌ها برای صدور این ویزا پذیرفته نمی‌شوند.

 

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

چگونه ویزای شینگن بگیرم

 از آنجایی که این ویزا شرایط را برای ورود بسیاری از مردم به منطقه‌ی شینگن فراهم می‌کند، لذا بسیاری از مردم جهان برای اخذ این ویزا تلاش بسیاری می‌کنند. در واقع به وسیله‌ی این ویزا، افراد با اخذ ویزای یک کشور عضو اتحادیه‌ی شینگن می‌توانند به سایر کشورهای عضو این اتحادیه وارد شوند. از طریق این ویزا افراد اجازه دارند تا با هر بار ورود به یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن، به مدت 90 روز در این کشورها اقامت داشته باشند؛ مدت اعتبار این ویزا نیز برابر با 6 ماه می‌باشد. لازم به ذکر است که برای استفاده از روش‌های مختلف اخذ این ویزا، بهتر است که با در نظر داشتن نکات و قوانین وارد عمل شده و مراحل را با حساسیت کامل به پیش برد؛ چرا که در چندین سال اخیر، اخذ این ویزا به کاری دشوار تبدیل شده است. در ادامه به بررسی روش‌های گرفتن ویزای شینگن می‌پردازیم.

جهت مشاوره در زمینه اخذ ویزای شینگن

همین حالا با ما تماس بگیرید

راه‌های گرفتن ویزای شینگن

مانند سایر ویزاها، راه‌های گرفتن ویزای شینگن نیز بسیار متفاوت بوده و افراد از طریق روش‌های بسیار متنوع می‌توانند به اخذ ویزای شینگن اقدام کنند. برای اخذ این ویزا از سفارت، می‌توان به طرق مختلفی مثل دریافت ویزای کاری، تحصیلی و یا توریستی وارد عمل شد.

همانطور که گفته شد افراد با اخذ ویزا شینگن، می‌توانند به چندین کشور مختلف که عضو اتحادیه‌ی شینگن هستند مهاجرت کنند. درواقع ویزا شینگن، یک ویزای توریستی برای مردم سراسر جهان است که به وسیله‌ی آن می‌توانند از کشورهای مختلف جهان بازدید کنند.

از جمله کشورهای مطرح جهان که در اتحادیه‌ی شینگن عضو هستند و افراد با دریافت این ویزا می‌توانند به این کشورها سفر کنند، می‌توان به کشورهای اتریش، بلژیک، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس اشاره کرد.

روش‌های گرفتن ویزای شینگن

روش‌های گرفتن ویزای شینگن در دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند؛ به بیان دیگر، انواع مختلفی از این ویزا وجود دارد که افراد با طی چند مرحله می‌توانند به اخذ انواع این ویزاها اقدام کنند. از جمله انواع مختلف این ویزا می‌توان به ویزا نوع A، ویزا نوع B، ویزا نوع C، ویزا نوع D یا ویزای ملی و در آخر ویزای VLT اشاره کرد که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

ویزای شینگن نوع A 

یکی از روش‌های گرفتن ویزای شینگن، اخذ ویزای نوع A است که از طریق آن افراد می‌توانند در فرودگاه یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن پرواز خود را تعویض کنند و به کشور دیگری که خارج از محدوده‌ی شینگن قرار دارد سفر کنند؛ در واقع این ویزا یک نوع ویزای ترانزیت به شمار می‌آید. البته افراد تنها مجاز به استفاده از این ویزا در فرودگاه‌های کشورهای محدوده‌ی شینگن هستند.

با وجود یک سری شرایط، افراد نیازی به اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی نخواهند بود. یکی از این شرایط آن است که، فرد دارای ویزایی باشد که اعتبار شینگن و همچنین اتحادیه کشورهای اروپایی و منقطه‌های اقتصادی اروپا، کانادا، ژاپن و آمریکا را داشته باشد. همچنین فرد لازم است که یک مجوز اقامت معتبر از مناطق گفته شده باشد. داشتن پاسپورت دیپلماتیک و همچنین عضویت در اتحادیه اروپا EEA، EU از جمله این شرایط به شمار می‌آید.

در آخر لازم است گفته شود که، پرسنل هواپیما نیز از جمله افرادی هستند که نیازی به اخذ ویزا ترانزیت فرودگاهی نخواهند داشت. در کل می‌توان استفاده از ویزا شینگن نوع A را به این شکل تعبیر کرد که از طریق آن، می‌توان در صورت نیاز بین دو کشور داخل و خارج از اتحادیه‌ی شینگن یک جابه‌جایی انجام شود.

ویزای شینگن نوع B

یکی دیگر از روش‌های گرفتن ویزای شینگن، اخذ ویزای نوع B است که این ویزا نیز همانند ویزای نوع A، یک ویزای ترانزیت به شمار می‌آید و از طریق آن، افراد می‌توانند در طی گذشت حداکثر 5 روز از یک کشور عضو اتحادیه‌ی شینگن عبور کرده و به کشور دیگری سفر کنند.

 

ویزای شینگن نوع C

از جمله دیگر روش‌های گرفتن ویزای شینگن، اخذ ویزای نوع C می‌باشد. این ویزا به عنوان یک ویزای کوتاه مدت استفاده می‌شود و اعتبار آن در زمان صدور ویزا مشخص خواهد شد. متقاضیان برای اخذ این نوع ویزا با توجه به هدف از سفر خود، می‌توانند به اخذ ویزای یکبار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود یا مالتیپل اقدام کنند.

به وسیله‌ی ویزای یکبار ورود همانطور که از نام آن مشخص است، تنها می‌توان یک بار به یکی از کشورهایی که عضو اتحادیه‌ی شینگن هستند وارد شوند. بعد از خروج از آن کشور، اگرچه اعتبار ویزا به پایان نرسیده باشد با این حال ویزای صادره منقضی خواهد شد و فرد دیگر اجازه‌ی ورود به کشورهای شینگن را نخواهد داشت.

از طریق ویزای دوبار ورود نیز به شکل مشابه، افراد می‌توانند دو بار به کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن وارد شوند و این امتیاز تنها در مدت زمان مشخصی به این افراد داده می‌شود. روش دیگر، اخذ ویزای مالتیپل یا چند بار ورود است؛ از طریق این ویزا افراد می‌توانند در طی مدت زمان شش ماه در طول سال و به مدت 90 روز، به یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن وارد شوند.

ویزای شینگن نوع D 

از دیگر روش‌های گرفتن ویزای شینگن، اخذ ویزای نوع D یا ویزای ملی می‌باشد که این ویزا برای افرادی مثل دانشجویان و افراد شاغل که برای مدت زمانی مشخص قصد اقامت در کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن را دارند، صادر می‌شود. این ویزا دارای دو نوع مالتیپل یا چند بار ورود و ویزای یکبار ورود می‌باشد. از طریق ویزای یکبار ورود، همانطور که مشخص است می‌توان یک بار به یکی از کشورهای شینگن وارد شده و پس از گذشت مدت زمان مشخص، این کشور را ترک کرد.

معمولا این نوع ویزا را برای افرادی صادر می‌کنند که، قصد بهره‌گیری از خدمات درمانی کشورهای عضو شینگن را دارند و بعد از گذشت دوره‌ی درمان، به کشور مبدا باز خواهند گشت. ویزای مالتیپل نوع D نیز برای چند دسته از افراد صادر می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دانشجویان و محصلان اشاره کرد که، برای انجام کارهای تحصیلاتی و به پایان رساندن پروژ‌ه‌های تحصیلی خود به کشورهای شینگن سفر می‌کنند.

همچنین افرادی که قصد انجام فعالیت در موسسه‌های علمی و آموزشی معتبر کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن را دارند و یا افرادی که قصد به اشتراک گذاشتن تخصص خود در این کشورها را دارند نیز می‌توانند به فکر اخذ این نوع ویزا باشند. همچنین در صورتی که افراد به دلیل طولانی شدن مدت درمان نتوانند از یکی از کشورهای عضو شینگن خارج شوند، می‌توانند از این نوع ویزا استفاده کنند.

ویزای شینگن VLT

آخرین روش گرفتن ویزا شینگن که باید به آن اشاره شود، اخذ ویزای VLT توسط متقاضیان می‌باشد. افراد از طریق این نوع ویزا می‌توانند به کشوری که از آن ویزا دریافت کرده‌اند و یا چندین کشور دیگر عضو اتحادیه‌ی شینگن سفر کنند. ویزای محدود منطقه‌ای یا VLT بیشتر برای پناهندگانی صادر می‌شود که، به کشور‌های عضو اتحادیه‌ی شینگن وارد شده‌اند.

علاوه بر آن، این نوع ویزا را بیشتر برای اهداف بشر دوستانه و کمک به مردم آسیب دیده در حوادث مختلف صادر می‌کنند. مدت اعتبار این ویزا متغیر بوده و طبق خواسته‌ی افسر مهاجرت و فرد متقاضی مشخص می‌شود. این نوع ویزا می‌تواند به شکل ویزای ترانزیت و یا کوتاه مدت صادر شود.

جهت مشاوره در زمینه اخذ ویزای شینگن

همین حالا با ما تماس بگیرید

اطلاعات دیگر درباره‌ مراحل و شرایط اخذ ویزا شینگن

افراد برای اخذ ویزای شینگن، همانند ویزای سایر کشورها موظف به گذراندن یک سری مراحل هستند و باید شرایط خاصی را جهت اخذ انواع این ویزا داشته باشند. از اولین مراحل گرفتن ویزا شینگن، انتخاب کشور مورد نظر و نوع ویزا است؛ در واقع باید مشخص شود که فرد خواستار اخذ کدام یک از انواع ویزای شینگن می‌باشد. یکی دیگر از مراحل گرفتن ویزای شینگن این است که بدانید چه زمانی برای اخذ این ویزا مناسب است.

به طور کلی بهترین زمان برای اقدام به دریافت این ویزا، سه ماه قبل از سفر می‌باشد. با این حال، با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان این زمان به تعویق افتاده و بهتر است که با یک کارشناس خبره در این زمینه مشورت شود‌. از دیگر مراحل اخذ ویزا شینگن، گرفتن وقت از سفارت کشور مورد نظر است؛ برای تنظیم وقت می‌توان به شکل آنلاین از سفارت بعضی کشورها وقت گرفت.

 

تمکن مالی برای ویزای شینگن

نکته‌ی دیگری که در باب نحوه گرفتن ویزای شینگن وجود دارد، پر کردن فرم درخواست صدور این ویزا می‌باشد؛ این فرم باید بدون نقص و خط خوردگی و با دقت کامل پر شود تا در حین طی کردن مراحل اخذ ویزا مشکلی به وجود نیاید. بعد از جمع آوری مدارک مورد نیاز و ترجمه‌ی آن‌ها، نوبت به مصاحبه با سفارت کشور مورد نظر خواهد رسید. در این مصاحبه سوالات مختلفی درباره‌ی شرایط افراد از آن‌ها پرسیده می‌شود؛ برای مثال تمکن مالی برای ویزای شینگن، از جمله موارد مهمی است که در حین مصاحبه باید در نظر داشت.

مدت زمان جواب ویزای شینگن

مدت زمان جواب ویزای شینگن با توجه به شرایط افراد مختلف متفاوت بوده و نهایتا بعد از گذشت 30 روز، به درخواست افراد برای گرفتن ویزای کشورهای شینگن پاسخ داده می‌شود.

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟