مدارک لازم برای ویزای شینگن

کشورهای عضو اتحادیه‌ شینگن از جمله کشورهایی هستند که بسیاری از افراد دغدغه‌ی مهاجرت و اخذ ویزا از این کشورها را دارند. هر ساله مردم زیادی از سایر نقاط جهان برای مهاجرت به این کشورها، درخواست صدور ویزا می‌کنند. مردم به دلایل کاری، تحصیلی و یا برای زندگی به این کشورها مهاجرت می‌کنند. مسئله‌ی مهم در این باره، داشتن اطلاعات کافی در باب مدارک لازم برای ویزای شینگن است.

چه مدارکی را برای گرفتن ویزای شینگن باید ارائه کرد؟

کشورهای حوزه‌ی شینگن، از جمله کشورهایی هستند که شرایط بسیاری مناسبی را برای زندگی، تحصیل و یا کسب و کار افراد فراهم می‌کنند و سالانه تعداد زیادی از مردم جهان برای مهاجرت به این کشورها درخواست صدور ویزا می‌دهند. مسلما در ذهن تمام افرادی که خواستار اخذ ویزای این کشورها هستند این سوال پیش می‌آید که چه مدارکی را برای گرفتن ویزای شینگن باید ارائه کرد؟ در این مقاله، به بررسی سوالات متداول در رابطه با مدارک لازم گرفتن ویزای شینگن و پاسخ این سوالات می‌پردازیم‌.

 

برای مشاوره در زمینه مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن

همین حالا با ما تماس بگیرید

 

 

مدارک ویزای شینگن به تفکیک کشورهایی که عضو اتحادیه‌ شینگن

لیست مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن را، می‌توان تحت عوامل مختلفی تعیین کرد؛ مثلا مدارک ویزای شینگن به تفکیک کشورهایی که عضو اتحادیه‌ی شینگن هستند، قابل ارائه است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم.

مدارکی که برای اخذ ویزای شینگن کشور ایتالیا باید ارائه شود، متفاوت از لیست مدارک برای اخذ ویزای شینگن دیگر کشورها است و هر کدام از کشورها ممکن است شرایط خاصی را برای مهاجرت افراد و صدور ویزا برای متقاضیان اعمال کنند؛ برای مثال افرادی که قصد مهاجرت به کشور فرانسه را دارند، باید به بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای ایتالیا بپردازند و مطابق با شرایط تعیین شده توسط سفارت این کشور عمل کنند. در ادامه به بررسی دقیق جزئیات مربوطه می‌پردازیم.

لیست مدارک مورد نیاز ویزای شینگن 

اصل گذرنامه فعلی و گذرنامه های قبلی:  گذرنامه شما حداقل تا 6 ماه پس از تاریخ خروج از کشورهای شینگن باید معتبر باشد و شما باید به سفارت گذرنامه های قبلی به علاوه ی ویزای الصاق در آن را تحویل دهید.

مدارک شغلی:  مانند فیش حقوقی ، جواز کسب ، گواهی اشتغال به کار …

بیمه مسافرتی که نمایندهای معتبر در کشور مقصد داشته باشد:  حداقل پوشش بیمه مسافرتی باید کل مدت زمان اقامت در منطقه شینگن را باید پوشش دهد و حداقل باید 30 هزار یورو باشد .

برگه تایید رزرو هتل (برای افرادی که دعوت نامه ندارند): میتوانید از خدمات مهرآراسیر برای رزرو واچر هتل استفاده کنید.

فرم پر شده درخواست ویزای شینگن:  برای رزرو واچر هتل میتوانید از خدمات مهرآراسیر بهره مند شوید.

دو قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵:  چهره شخص کاملا در آن مشخص باشد و همچنین عکس ها باید دارای پس زمینه سفید باشند و بین چهره شخص و عکس ایشان، نباید تفاوت فاحشی دیده شود.

مدارک مربوط به تمکن مالی از قبیل گردش حساب و اسناد ملک: تمکن مالی باید به یورو بیان شود و گردش حساب باید برای 3 ماهه اخیر باشد.

بلیط رفت و برگشت هواپیما:  میتوانید از خدمات مهرآراسیر برای رزرو بلیط هواپیما استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن بر اساس نوع ویزای درخواستی

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن بر اساس نوع ویزای درخواستی نیز قابل بررسی است. سالانه تعداد بی‌شماری از مردم جهان با اهداف مختلفی همچون کار، سرمایه‌گذاری، زندگی، تحصیل، گردشگری و… به کشورهای حوزه‌ی شینگن مهاجرت می‌کنند و به شکل دائم یا موقت در این کشور اقامت می‌کنند.

مدارک ارائه شده برای اخذ ویزای تحصیلی از کشورهای حوزه‌ی شینگن، متفاوت از مدارک لازم برای مهاجرت کاری است. به عبارتی اگر فردی قصد مهاجرت کاری به یک کشور را داشته باشند، باید دارای شرایط تعیین شده از سوی سفارت‌ کشورهای حوزه‌ی شینگن برای مهاجرت کاری بوده و مدارک لازم در این جهت را ارائه دهند و یک فرد نمی‌تواند مدارک خواسته شده برای اخذ ویزای تحصیلی را جهت اخذ ویزای کار ارائه دهند.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تجاری شینگن

از جمله روش‌هایی که افراد جهت مهاجرت به کشورهای حوزه‌ی شینگن انتخاب می‌کنند، مهاجرت تجاری است. مدارک لازم برای درخواست ویزای تجاری شینگن عبارت است از فرم اپلیکیشن ویزا که دربرگیرنده‌ی اطلاعات کامل فرد درخواست دهنده و مشخصات او می‌باشد، ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی که سه ماه قبل از درخواست صدور ویزا گرفته شده است، ارائه پاسپورت معتبر با اعتباری برابر سه ماه بعد از بازگشت از مهاجرت، ارائه‌ی بیمه‌ی مسافرتی و برنامه‌ی سفر که شامل تاریخ رفت و برگشت مهاجرت است.

ارائه‌ی مدرکی که نشان دهنده‌ی داشتن محل اقامت مناسب در کشور مقصد است، ارائه‌ی مدرک تمکن مالی کافی و همچنین ارائه‌ی مدرکی که نشان دهنده‌ی گردش حساب در طی شش ماه اخیر است. در صورت مهاجرت کاری از طریق اخذ جاب، آفر افراد باید دعوتنامه‌ای که از سوی کارفرمایان صادر شده را ارائه دهند. لازم به ذکر است که تمامی این مدارک، باید به طور دقیق به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

مدارک لازم برای درخواست ویزای شینگن پزشکی

نوع دیگر ویزای شینگن، ویزایی است که برای پزشکان صادر می‌شود و نوعی ویزای موقت محسوب می‌شود. از جمله مدارک لازم برای درخواست ویزای پزشکی شینگن عبارت است از تکمیل فرم درخواست ویزا، ارائه‌ی دو عکس پاسپورت مناسب که در طی سه ماه قبل از ثبت درخواست صدور ویزا گرفته شده، ارائه‌ی پاسپورت با مدت اعتبار کافی، ارائه‌ی یک کپی از تمام صفحات پاسپورت، گزارش جزئیات سفر شامل بلیط رفت و برگشت و محل سکونت در کشور مقصد، ارائه‌ی گواهی بیمه مسافرتی، ارائه‌ی مدارک مربوط به وضعیت تاهل و داشتن فرزند و همچنین ارائه‌ی سند اثبات کننده‌ی تمکن مالی اشاره کرد.

مدارک لازم برای درخواست ویزای ترانزیت شینگن

نوع دیگری از ویزای مهاجرتی به کشورهای حوزه‌ی شینگن، ویزای ترانزیت است؛ این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد مهاجرت به کشورهای شینگن به شکل مستقیم را دارند، اما پروازی برای این هدف وجود نداشته و بالاجبار باید یک مسیر دو مقصده را طی کنند تا به مقصد اصلی خود برسند.

از جمله مدارک لازم برای درخواست ویزای ترانزیت شینگن عبارت است از یک پاسپورت معتبر دارای اعتبار کافی و حداقل دو صفحه‌ی خالی، ارائه‌ی دو قطعه عکس مناسب پاسپورت، تکمیل فرم درخواست صدور ویزای ترانزیت شینگن، گزارش جزئیات سفر که شامل جزئیات مربوط به مقصد‌های اول و دوم و مدت زمان اقامت در کشور مقصد می‌باشد، پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا و ارائه‌ی تاییدیه‌ی آن و همچنین ارائه‌ی گواهی‌نامه پزشکی یا همان بیمه مسافرتی اشاره کرد.

مدارک لازم برای درخواست ویزای شینگن توریستی

بسیاری از مردم برای گردشگری و به شکل توریست، به کشورهای حوزه‌ی شینگن مهاجرت می‌کنند و برای اخذ ویزای توریستی درخواست می‌دهند. از جمله مدارک لازم برای درخواست ویزای توریستی شینگن می‌توان به ارائه‌ی پاسپورت معتبر و دارای اعتبار کافی، گزارش جزئیات سفر که شامل محل اقامت و تاریخ رفت و برگشت می‌باشد، ارائه‌ی گواهی پزشکی و بیمه‌نامه‌ی سفر، دو قطعه عکس مناسب و همچنین تکمیل فرم درخواست صدور ویزای توریستی اشاره کرد. علاوه بر آن متقاضیان جهت اخذ این ویزا، باید لیست اطلاعات مربوط به صدور این نوع ویزا را به دقت مطالعه کنند و ملزومات سفر به کشورهای حوزه‌ی شینگن را در نظر داشته باشند.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی شینگن

از جمله روش‌های مرسوم مهاجرتی که مورد استقبال بسیاری از مردم جهان قرار دارد و سالانه تعداد زیادی از افراد برای اخذ این ویزا درخواست می‌دهند، ویزای تحصیلی است. از جمله مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی شینگن می‌توان به ارائه‌ی ریز نمرات دوران تحصیل همراه با متن ترجمه‌ شده‌ی این ریز نمرات، ارائه‌ی مدارک تحصیلی لازم همراه با ترجمه‌ی این مدارک، ارائه‌ی توصیه نامه‌ای که از سوی دانشگاه‌های مستقر در کشورهای حوزه‌ی شینگن صادر شده است، گزارش جزئیات سفر و هدف اصلی سفر و همچنین ارائه‌ی یک رزومه‌ی تحصیلی کامل همراه با ترجمه اشاره کرد.

مدارک لازم برای ویزای شینگن هلند

همانطور که گفت شد مدارک ویزای شینگن را، می‌توان به تفکیک کشورهای مقصد تقسیم بندی کرد. مدارک ویزا شینگن هلند با توجه به هدف از سفر متفاوت است؛ افراد به قصد تحصیل، کار و… به این کشور مهاجرت می‌کنند و برای مهاجرت با هر یک از این اهداف، مدارک مورد نیاز ویزای شینگن متفاوت خواهد بود.

از جمله مدارک لازم برای ویزای شینگن هلند می‌توان تکمیل فرم درخواست صدور ویزای درخواستی، ارائه‌ی مدرک تمکن مالی، ارائه‌ی گواهی پزشکی و بیمه‌ نامه‌ی سفر، ارائه‌ی یک پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار کافی تا سه ماه بعد از به پایان رسیدن مدت سفر، ارائه‌ی دو قطعه عکس مناسب پاسپورتی که در سه ماه اخیر از فرد گرفته شده و همچنین مدارک مورد نیازی که با توجه به نوع ویزا لازم است ارائه شوند.

مدارک لازم برای ویزای شینگن ایتالیا

از جمله دیگر کشورهایی که تعداد زیادی از متقاضیان برای اخذ ویزای این کشور درخواست می‌دهند، کشور ایتالیا است. مهاجران می‌توانند با اهداف مختلفی به این کشور مهاجرت کنند؛ به عبارت دیگر، مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن ایتالیا با توجه به هدف از سفر متفاوت است. همچنین هر کشور شرایط و مدارک خاصی را جهت صدور ویزا برای افراد تعیین می‌کند؛

به عنوان مثال از جمله مدارک لازم برای ویزای شینگن ایتالیا و مهاجرت از طریق ازدواج با یک شهروند ایتالیایی عبارت است از مدارک شناسایی زوجین همراه با ترجمه، ارائه‌ی مدرک شناسایی معتبر توسط فردی که درخواست اقامت در ایتالیا را دارد و همچنین ارائه‌ی مدارک لازم برای اثبات این که فرد شرایطی را که مانع ازدواج او شود را ندارد. تمامی این مدارک برای ارائه به سفارت، باید به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشند.

مدارک لازم برای ویزای شینگن فرانسه

از جمله دیگر کشورهای حوزه‌ی شینگن که سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به دلایل مختلف به این کشور و اخذ ویزا از این کشور درخواست می‌دهند، کشور فرانسه است. مهاجرت به فرانسه در سال‌های اخیر سخت‌تر شده است و شرایط پیچیده‌تری برای اخذ ویزای فرانسه وجود دارد. مدارک لازم برای ویزای شینگن فرانسه بسته به نوع ویزا متغیر است؛ با این حال

از جمله مدارک مشترک لازم برای اخذ انواع مختلف ویزاها عبارت است از مدارک شناسایی و گذرنامه‌ی معتبر با اعتبار کافی، مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی، بیمه نامه‌ی سفر، گزارش جزئیات سفر مانند محل اقامت و تاریخ اتمام سفر، ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی مناسب و در آخر، ارائه‌ی مدارک نشان دهنده‌ی عدم سوء پیشینه اشاره کرد.

مدارک لازم برای ویزای شینگن سوئد

کشور سوئد از جمله کشورهایی است که سالانه تعداد افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور، درخواست صدور نوع مشخصی از ویزا را می‌دهند. از جمله مناسب‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور سوئد، مهاجرت از طریق کار است؛ چرا که کشور سوئد دارای بازار کار خوبی برای اشتغال افراد است.

از جمله مدارک لازم برای ویزای شینگن سوئد جهت کار در این کشور عبارت است از ارائه‌ی یک پاسپورت معتبر با اعتبار کافی، تکمیل فرم درخواست صدور ویزای کار، ارائه‌ی دو قطعه عکس پاسپورتی مناسب، ارائه‌ی کپی از کلیه‌ی صفحات پاسپورت و همچنین ارائه‌ی اسناد مربوط به اشتغال که افراد از طرف کارفرمایان خود دریافت کرده‌اند.

مدارک لازم برای ویزای شینگن سفارت آلمان

کشور آلمان از کشورهایی است که، شرایط بسیار مناسبی را برای کار افراد فراهم کرده و دارای بازار کاری بسیار مناسب است. به همین جهت مهاجرت کاری به آلمان، از جمله بهترین روش‌های برای مهاجرت به این کشور و اقامت در آن است.

از جمله مدارک لازم برای ویزای شینگن سفارت آلمان جهت مهاجرت کاری به این کشور توسعه یافته عبارت است از ارائه‌ی پاسپورت با اعتبار کافی، دو قطعه عکس مناسب پاسپورت، مدارک تحصیلی معتبر در حوزه‌ی کار مورد نظر، ارائه‌ی یک رزومه‌ی کاری عالی و کامل، شرح گزارشی از جزئیات کلی سفر و هدف اصلی از مهاجرت بهاین کشور و گرفتن ویزای آلمان، ارائه‌ی نامه‌ی صلاحیت که از سوی کارفرمایان آلمانی ارسال شده است و در آخر ارائه گواهی تمکن مالی.

مدارک لازم برای ویزای شینگن سوئیس

کشور سوئیس از دیگر کشورهای حوزه‌ی شینگن است که طرفداران بسیاری را در بین مهاجران داشته و سالانه خیلی از افراد، برای اخذ ویزای سوئیس درخواست می‌دهند. از جمله مدارک لازم برای درخواست ویزای شینگن سوئیس می‌توان به ارائه‌ی دو قطعه عکس مناسب پاسپورتی که در سه ماه اخیر از فرد متقاضی گرفته شده است، ارائه‌ی پاسپورت با اعتبار کافی، مدارک شناسایی، ارائه‌ی گزارشی از سفر که شامل محل اقامت و مدت زمان اقامت در کشور مقصد است، ارائه‌ی گواهی تمکن مالی، گواهی مربوط به اشتغال، ارائه‌ی سند ازدواج در صورت تاهل و همچنین ارائه‌ی یک نامه مربوط به گردش حساب در طی ماه‌های اخیر اشاره کرد.

مدارک لازم برای ویزای شینگن اسپانیا

مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق روش‌های مختلفی همچون ازدواج، کار، تحصیل و… امکان‌پذیر است و متقاضیان برای مهاجرت از طریق هر یک از این روش‌ها، باید مدارک مشخصی را ارائه دهند.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن اسپانیا لازم است، عبارت است از پاسپورت معتبر، ارائه‌ی ویزای اقامتی فرد متقاضی، ارائه‌ی گواهی مربوط به عدم سوء پیشینه، ارائه‌ی سند ازدواج، مدارک شناسایی، ارائه‌ی مدرک زبان اسپانیولی DELE سطح A2، ارائه‌ی گواهی CCSE و همچنین ارائه‌ی گزارشاتی مربوط به داشتن رابطه‌ی متعارف با مردم اسپانیا.

مدارک لازم برای ویزای شینگن مجارستان

از جمله روش‌های کارآمد برای مهاجرت به مجارستان، مهاجرت تحصیلی به این کشور و اخذ ویزای تحصیلی مجارستان است. از جمله مدارک لازم برای درخواست ویزای شینگن مجارستان تحصیلی عبارت است از ارائه‌ی یک رزومه‌ی کامل تحصیلی توسط فرد، ارائه‌ی تمامی مدارک مربوط به دوران تحصیل فرد همراه با ترجمه، ارائه‌ی ریز نمرات فرد همراه با ترجمه، ارائه‌ی مدرک تسلط بر زبان انگلیسی یا مجارستانی و همچنین ارائه‌ی گزارشی از جزئیات سفر و هدف کلی فرد از سفر.

مدارک لازم برای ویزای شینگن لهستان

از جمله مدارک مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن لهستان و مهاجرت به این کشور عبارت است از ارائه‌ی فرم تکمیل شده‌ی درخواست صدور ویزا، دو قطعه عکس مناسب پاسپورتی، پاسپورت معتبر با اعتبار زمانی کافی، مدارک شناسایی فرد و همچنین ارائه‌ی گواهی تمکن مالی فرد. با توجه به هدف افراد از مهاجرت، ممکن است مدارکی دیگر به این مدارک اضافه شود.

مدارک لازم برای ویزای شینگن اتریش

مهاجرت به کشور اتریش مانند سایر کشورها از طرق مختلفی امکان پذیر است و با توجه به هدف فرد از سفر، مدارک لازم برای اخذ ویزا متفاوت خواهد بود؛ برای مثال مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن توریستی اتریش، ممکن است با مدارک لازم برای مهاجرت کاری به این کشور متفاوت باشد. از جمله‌ی مدارک لازم برای درخواست ویزای اتریش می‌توان به ارائه‌ی پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، دو قطعه عکس مناسب، گزارشی از هدف سفر، بلیط رفت و برگشت، گواهی پزشکی یا همان بیمه‌نامه‌ی سفر و گواهی تمکن مالی اشاره کرد.

برای مشاوره در زمینه مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن

همین حالا با ما تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟