مهاجرت به ایتالیا تحصیلی ، شرایط و مدارک لازم

امروزه بحث مهاجرت در اکثر کشور های در حال توسعه و جهان سوم بیش از پیش داغ است.دلایل بسیار زیادی در این امر مهم دخیل هستند. یکی از جدی ترین دلایل مهاجرت اشخاص به کشورهای توسعه یافته پایین بودن شاخص اقتصلدی و یا رفاه اقتصادی می باشد. تعدادی از کشورهای جهان سوم این روز ها با بی ثباتی بازار ارز و طلا دست و پنجه نرم می کنند که این بی ثباتی تاثیرات مخربی بر وضعیت درامدی افراد دارد. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا یکی از روش های مهاجرت به کشور ایتالیا می باشد 

نحوه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

کشور ایتالیا از محبوب ترین مقاصد افراد مهاجر به حساب می آید .این کشور در قاره اروپای و قسمت اروپای جنوبی قرار گرفته است.شهر زیبای رم پایتخت کشور ایتالیا می باشد که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند.

کشور ایتالیا در بین 8 کشور قدرتمند دنیا از لحاظ اقتصادی جای دارد.تولیدات ناخالص داخلی این کشور از سطح مطلوبی برخوردار است که همین امر موجب شده است کشور ایتالیا از قدرتمندترین مقاصد اقتصادی دنیا باشد.واحد رسمی پول کشور ایتالیا یورو می باشد.

مهاجرت به ایتالیا همانند دیگر کشور های اروپایی و اسیایی راه های مختلفی دارد که هر شخص با توجه به شرایط زندگی فردی و وضعیت اقتصادی خود می بایست بهترین روش را برگزیند.در ادامه به شرح روش های مهاجرت به ایتالیا می پردازیم.

  • مهاجرت به ایتالیا تحصیلی
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق اخذ ویزای کار
  • اخذ ویزای ایتالیا از طریق اثبات تمکن مالی
  • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • اخذ تابعیت کشور ایتالیا از طریق پیوستن به خانواده

جهت مشاوره در زمینه اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا 

با شماره های درج شده ما در سایت تماس حاصل فرمایید

 مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

یکی از بهترین راه های اخذ اقامت کشور ایتالیا مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل می باشد. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا یکی از روشهایی ایست که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد جامعه مخصوصا قشر جوان قرار گرفته است.ایتالیا نیز همانند دیگر کشور های اروپایی از تمامی رده های سنی برای ادامه تحصیل در کالج ها و دانشگاه ها پذیرش دارد.

  • برای تحصیل در این کشور تمامی متقاضیان اعزام می بایست شرایط ویژه ایی داشته باشند. برای اعزام دانش اموز باید به این نکته توجه داشته باشید که تحصیل اختیاری در کشور ایتالیا از سن 3 سالگی آغاز می گردد و تحصیل اجباری از سن 6 سالگی شروع می شود.دوره بعد از ابتدایی راهنمایی می باشد که از سن 11 سالگی آغاز می گردد و عموما تا سن 14 سالگی به طول می انجامد.
  • بعد از اتمام دوره راهنمایی بلافاصله دوره دبیرستان در سن 15 سالگی شروع می شود و به مدت 5 سال می باشد. نکته ایی بسیار جالب در تحصیل دانش اموزان این است که تنها 2 سال از دوره دبیرستان اجباری می باشد و 3 سال مابقی ان به صورت اختیاری برای دانش اموزان تعریف شده است.
  • مقطع بعدی که هم اکنون از محبوبیت خاصی در بین افراد متقاضی مهاجرت برخوردار می باشد مقطع کارشناسی است.برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا می بایست حتما دارای مدرک دیپلم رسمی و همچنین مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی  باشد تا بتواند مراحل پذیرش از دانشگاه را بدون دغدغه سپری کند.
  • بعد از مقطع کارشناسی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد که افراد زیادی به دنبال تحصیل در این مقطع در کشور ایتالیا می باشند . هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا بسیار کمتر از سایر کشور های اروپایی می باشد و امکان دریافت بورسیه در این کشور فراهم است .اکثر افراد متقاضی مهاجرت به دنبال تحصیل رایگان در دانشگاه های کشور مقصد خود هستند.تحصیل رایگان در کشور ایتالیا فراهم است فقط افراد واجد شرایط می بایست تمامی مدارک خود را قبل از شروع ترم ها به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند.
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا همانند کشور ایران 2 سال به طول می انجامد.لازم به ذکر است که تمامی افراد مشغول به تحصیل اجازه کار در کشور ایتالیا را به مدت محدود دارند.با شاغل شد به صورت محدود تقریبا می توان هزینه های زندگی در این کشور را تا حدی پوشش داد.معمولا اکثر افرادی که متقاضی بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد هستند موفق به اخذ آن می گردند.
  • تحصیل در مقطع دکتری بعد از مقطع کارشناسی ارشد از طرفداران مخصوص به خود برخوردار است.تحصیل  در این مقطع تحصیلی در کشور ایتالیا 4 ساله می باشد.این دوره 4 ساله معمولا پروژه های تحقیقاتی شکل می گیرد توسط خود دانشجو و استاد راهنمایی که در این پروژه می تواند صاحب نظر باشد.
  • دانشجویان این مقطع تحصیلی می بایست حتما برای دریافت مدرک تحصیلی خود از دانشگاه مدنظر پایان نامه ایی مرتبط با رشته تحصیلی خود ارائه دهند که طبق قوانین مشخص شده تعداد کلمات آن بیش از 100 هزار کلمه باشد.دانشجویان مقطع دکتری در کشور ایتالیا اجازه ی 30 ساعت کار در هفته را دارند.
  • نکته ایی دیگر که حائز اهمیت است تحصیل به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی می باشد . بسیاری از دانشگاه های ایتالیا کورس های درسی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که نکته ی بسیار مهمی به شمار می آید .یادگیری زبان ایتالیایی به خودی خود پروسه ایی زمان بر و سخت می باشد .برای پذیرش در دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا حتما می بایست  مدرک زبان انگلیسی خود را با نمره ایی قابل قبول در اسرع وقت ارائه دهید. به طور کلی دانشگاه های کشور ایتالیا از قدمت بسیار زیادی برخوردار است و اکثر ان ها از رنکینگ بالایی در بین دانشگاه های جهان برخوردار هستند.

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

معایب تحصیل در ایتالیا

علی رغم اینکه تحصیل در ایتالیا هدف بسیاری از افراد از قشرهای مختلف می باشد و محاسن کثیری دارد از معایب آن نیز امکان ندارد که غافل شد.به شرح برخی از معایب تحصیل در کشور ایتالیا در ادامه خواهیم پرداخت.

زبان جدید در کشور ایتالیا

در چندین ماه اول مهاجرت احتمالا دچار سردر گمی های خاصی شوید ولی باید مد نظر داشته باشید که پله به پله با زبان رسمی کشور ایتالیا عجین خواهید شد . قادر خواهید بود به راحتی با تمامی افراد ایتالیا ارتباط برقرار کنید.هر چند که اکثر افراد مقیم در کشور ایتالیا تسلط نسبی به زبان بین المللی انگلیسی را دارند ولی بدون شک ترجیح می دهند زبان رسمی کشور خود را که همان زبان ایتالیایی می باشد را ترویج کنند.

عادت های غذایی

یکی از مشکلات مهم و عمده ی افراد مهاجر بحث تغذیه و خوراک می باشد.همانطور که می دانید هر منطقه از جهان داری عادات غذایی منحصر به فردی است که غذاهای محلی بخش بزرگی از این عادات غذایی را تشکیل می دهد. در ماه های اول مهاجرت امکان دارد برای شما این عادات غذایی عجیب و باور نکردنی باشد اما به مررو زمان با تمامی فرهنگ های کشور ایتالیا از جمله عادات و فرهنگ غذایی ارتباط خوبی برقرار خواهید کرد.

بالا بودن نرخ بیکاری

نرخ بیکاری در این کشور بالا می باشد پس این انتظار را نداشته باشید که در یک مدت کوتاه شغلی مناسب برای شما پیدا شود.برای پیدا کردن شرایط شغلی مطلوب با سطح درامدی قابل قبول حتما می بایست وقت زیادی بگذارید.از سال 2009 کشور ایتالیا با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کند که این رکود اقتصادی بیکاری قشر جوان را به همراه خود داشته است. دولت ایتالیا علت این بالا بودن نرخ بیکاری را سه برابر شدن کسری بودجه را اعلام کرده است و همچنین اگر این روند ادامه پیدا کند اینده خطرناکی را برای کشور ایتالیا پیش بینی کرده است.

هزینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

هزینه های مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با توجه به دانشگاهی که شما انتخاب می کنید متفاوت است.به طور کل دو نوع دانشگاه در کشور ایتالیا وجود دارد که هزینه تحصیل در ایتالیا را متفاوت کرد است.

  • دانشگاه های دولتی
  • دانشگاه های خصوصی

شهریه های هریک از دانشگاه های دولتی و خصوصی متغیر می باشد. اغلب شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا بیش از 1000 یورو در سال می باشد. باید به این نکته نیز توجه داشت که اصولا هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اروپایی بیشتر از دانشجویان اروپایی می باشد.

میانگین شهریه  سالیانه در دانشگاه های خصوصی 15000 یورو می باشد.دانشجویان هر دو دسته از دانشگاه ها موظف هستند شهریه مصوب دانشگاه را در روز اول ثبت نام به طور کامل پرداخت نمایند.

شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا

همانطور که در همین مقاله اشاره شد هر مقطع تحصیلی در کشور ایتالیا دارای شرایط سنی خاصی می باشد .برای تحصیل در مقطع راهنمایی دوره اول رده سنی 11 تا 15 سال قابل قبول است و برای تحصیل در مقطع دبیرستان رده سنی 15 تا 18 مورد قبول می باشد.لازم به ذکر است که فعلا اجازه ورود دانش اموزان ایرانی به مدارس کشور ایتالیا وجود ندارد و مقطع کارشناسی اولین مقطعی می باشد که افراد مقیم کشور ایران می توانند تحصیل خود را از ان شروع نمایند.

جهت مشاوره در زمینه اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا 

با شماره های درج شده ما در سایت تماس حاصل فرمایید

درخواست اخذ ویزای ایتالیا تحصیلی

همانطور که قبلا اشاره شد اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا از بهترین و بی دردسر ترین روش های مهاجرت به این کشور قدیمی می باشد.از انجا که بسیاری از دانشگاه های کشور ایتالیا بورسیه تحصیلی به دانشجویان سراسر دنیا می دهند اخذ ویزای تحصیلی از طرفداران کثیری برخوردار است. به توجه به مقطع مورد نظر خود می توانید به راحتی درخواست خود را به دانشگاه مقصد ارسال کنید و منتظر جواب بمانید . در بیش از 90 درصد موارد ویزای تحصیلی به سهولت صادر شده است.

ویزا دانشجویی ایتالیا یا همان ویزای تحصیلی در حال حاضر از طرف سفارت ایتالیا صدور می شود فقط باید به این نکته توجه داشت که تمامی شرایط اخذ ویزای دانشجویی را می بایست مطلع باشید.

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

کشور ایتالیا از آن دسته از کشور ها می باشد که تحصیل در آن حتما نیازمند مدرک زبان می باشد و شما قطعا برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود احتیاج به مدرک زبان دارید .به عبارتی تحصیل در این کشور بدون داشتن مدرک زبان میسر نمی باشد. مهاجرت به ایتالیا برای تحصیل  از طریق ادامه تحصیل در کشور مقصد خود از بهترین راه های مهاجرت به حساب می اید که به سهولت می توانید تمامی مراحل ان را طی کنید.

تحصیل در ایتالیا رایگان

طبق گفته های پیشین اکثر دانشگاه های ایتالیا رایگان می باشد و بیشتر آن ها بورسیه به تمامی رشته های تحصیلی دانشگاهی اختصاص می دهند. با کمی جست وجو می توانید دانشگاهی که به شرایط شما نزدیک باشد را انتخاب کنید و تمامی مدارک مورد نیاز آن دانشگاه را در اسرع وقت ارسال کنید.

شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

در صورتی که شما دارای مدرک رسمی دیپلم باشید به سهولت می توانید برای مقطع کارشناسی اقدام کنید در هر رشته ایی که تمایل داشته باشید.

ویزای تحصیلی ایتالیا 2021

برای اخذ ویزای تحصیلی در سال 2021 سه فاکتور زیر بسیار با اهمیت می باشد.

  • اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه
  • اخذ ویزای تحصیلی از سفارت کشور ایتالیا
  • انتخاب رشته مد نظر خود جهت ادامه تحصیل در کشور ایتالیا

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایتالیا

 مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی به قرار زیر است:

  • ترجمه شناسنامه و تمامی مدارک شناسایی به زبان ایتالیایی
  • ارائه پاسپورت
  • ارائه پنج قطعه عکس پشت نویسی شده به زبان انگلیسی
  • تحویل نسخه ی پذیرش از طرف دانشگاه
  • ارائه ی فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • تحویل تمامی مدارک تحصیلی

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

مراحل اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا

مراحل مهاجرت تحصیلی به ایتالیا عبارتند از : اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظر شما می باشد و بعد از ان باید تمامی مدارک مورد نیاز را به سفارت جهت ادامه ی روند کار ارائه دهید. آخرین مرحله نیز گرفت وقت سفارت ایتالیا جهت مصاحبه.

وکیل مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

اگر برای اخذ ویزا به وکیل مهاجرتی نیاز دارید می توانید با کمی تحقیق از دفاتر مهاجرتی یکی را برگزینید.

جهت مشاوره در زمینه اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا 

با شماره های درج شده ما در سایت تماس حاصل فرمایید

زمان پذیرش دانشگاه های ایتالیا

زمان پذیرش دانشگاه های ایتالیا معمولا قبل از ژانویه و سپتامبر می باشد که قبل از این دو ماه باید مدارک خود را به دانشگاه ارسال کنید. امیدواریم مطالب فوق برایتان مفید واقع شود.

مشاوره مهاجرت تحصیلی ایتالیا

در صورتی که به دنبال چگونگی شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بهترین راه برای شما پیدا کردن یک موسسه حرفه ای در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا باشیذ مهرآرا سیر یکی از مجموعه های حرفه ای در این زمینه می باشد. در حال حاضر موسسه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا  می تواند بهترین مشاوره  ها را در این زمینه به شما بدهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟