مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

روش های مختلفی برای مهاجرت و زندگی در یک مقصد جدید وجود دارد . همچنین کشور های زیادی وجود دارند که ایرانیان بی شماری در آن زندگی می کنند . سرمایه گذاری ، پناهندگی ، ویزای تحصیل و ویزای کار از جمله روش های دریافت اقامت در کشور چکمه ها می باشد . اما اخذ اقامت کار به دلایل زیادی کار پیچیده ای بوده و نیازمند کسب اطلاعات پیش از اقدام است . برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا و گرفت وقت سفارت ایتالیا با مهرآرا سیر همراه باشید . یکی از روش های مهاجرت از طریق، اخذ ویزای کار می باشد . ایتالیا نیز همواره مکان جذابی برای ما ایرانی ها بوده است . اگر می خواهید با چگونگی مهاجرت به ایتالیا از طریق کار و نحوه گرفتن ویزای ایتالیا  از طریق کار  آشنا شوید ، این مقاله از مهرآرا سیر را از دست ندهید .

برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا

همین حالا با ما تماس بگیرید

کار در ایتالیا برای ایرانیان

اگر قصد دریافت ویزای کار ایتالیا را دارید ، بهتر است بدانید که این کشور هیچ ویزایی برای جستجوی کار صادر نمی کند . بنابراین شما باید از داخل خاک ایران برای یافتن شغل اقدام کنید. هرچند این کار بسیار مشکل به نظر می رسد ، اما در صورتی که بتوانید نظر یک کارفرما را برای جذب خود جلب کنید ، گرفتن ویزا برای کار بسیار راحت خواهد بود .

توجه کنید که گرفتن دعوتنامه از یک کارفرما به سادگی میسر نیست . ابتدا طبق قوانین باید کارفرما آگهی کار خود را در کشور مقصد منتشر کند و بعد از مدتی می تواند این آگهی را برای اتحادیه اروپا ارسال کند . در صورت پیدا نشدن کسی ، می توانید برای درخواست کار مدنظر اقدام کنید .

چرا مهاجرت به ایتالیا از طریق کار؟

ایتالیا جزو کشور های گرفتار بحران اقتصادی می باشد . به همین دلیل مقصد مناسبی برای کار نمی باشد . همچنین گفتنی است که نرخ بیکاری در این کشور نسبت به سایر مناطق اروپایی بیشتر است . اما توجه داشته باشید که دریافت ویزای کار ایتالیا در عین معایب خود ، می تواند مزایا  و ویژگی های زیادی نیز داشته باشد :

مزایای مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای کار ایتالیا

  • اقامت بلند مدت از طریق کار در این کشور شانس شما را برای دریافت اقامت دائم افزایش خواهد داد .
  • هزینه های زندگی در ایتالیا بسیار ناچیز است .
  • علی الرغم بی کاری ، شمال این کشور در بخش صنعتی بسیار فعال است .

با وجود همه ی سختی ها و مزایایی که گرفتن ویزای کاری ایتالیا دارد ، می توان گفت که شغل های مهندسی و علوم مرتبط با رایانه شانس بیشتری برای کار در این سرزمین اروپایی را دارا می باشند .

یافتن کار در ایتالیا به ویزای کار ایتالیا

پیدا کردن یک شغل مناسب در سرزمین چکمه ها آن هم از داخل ایران کاری دشوار است. در هر صورت شما می توانید با استفاده از کاریابی های اینترنتی در صورت داشتن شرایط مخصوص به یک شغل در این کشور دست پیدا کنید و از کارفرمای مدنظر یه درخواست یا آفر دریافت کنید.

انواع مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

متقاضیان می توانند از طریق منابعی مثل وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و آگهی های شغلی منتشر شده اقدامات لازم را در جهت کاریابی در ایتالیا انجام دهند.

  • ویزای کاری بلند مدت 
  • ویزای نیروی کار حقوق بگیر 
  • ویزای کاری ایتالیا برای راه اندازی تجارت

ویزای کار ایتالیا و شرایط عمومی

برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار باید ویژگی هایی داشته باشید . این ویژگی ها شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا گفته می شود . این شرایط به دو دسته تقسیم بندی می شوند .

  • شرایط اختصاصی
  • شرایط عمومی

هر کارفرما مطابق نوع کاری که درخواست می کند ، یک شرایطی تعیین می کند که به آن شرایط اختصاصی می گویند . اما یک سری از مسائل برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار برای همه مشاغل یکسان می باشد . در زیر به شرایط عمومی مورد نیاز برای گرفتن این نوع اقامت اشاره می کنیم :

  • داشتن حداقل مدرک لیسانس
  • تمکن مالی
  • عدم سو پیشینه و نداشتن سابقه ی کیفری
  • داشتن یک رزومه قوی
  • توانایی صحبت کردن به زبان ایتالیایی ( به جز کار هایی که در آگهی آن زبان انگلیسی از نظر کارفرما مشکلی نداشته باشد . )

ویزای کار ایتالیا و مشاغل مورد نیاز

برای درخواست کار در ایتالیا بهتر است که ابتدا با لیست مشاغلی که با بحران و کمبود نیرو مواجه هستند ، آشنا شوید . در ادامه مشاغلی که می توان در آن ها به جستجوی کار پرداخت معرفی شده اند.

رویه مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

در حال حاضر افرادی با رشته های مهندسی مانند معماری و طراحی سازه ، مهندسی فرآیند و مدیریت بحران و سایر رشته های صنعتی می توانند به مراتب راحت تر در این کشور شغلی پیدا کنند .

همچنین مشاغلی مانند متخصصان مارکتینگ ، توسعه دهندگان نرم افزار و تحلیلگران سیستم ، متخصصین LAN و شبکه ، متخصصان ICT و IT ، ساخت انیمیشن ، برنامه نویسان اپلیکیشن و رشته های مربوط به برنامه نویسی و کامپیوتر دچار کمبود نیرو هستند .

در زمینه پزشکی ایتالیا به روان شناس ، متخصص سونوگرافی و سایر  مشاغل مربوط به سلامت و بهداشت نیاز دارد. اخذ ویزای کار ایتالیا برای سایر رشته های تحصیلی نیز غیر ممکن نیست . اما به طور کلی با توجه به کمبود نیرو در موارد زیر ، بهتر می توان شغلی پیدا کرد :

  • کامپیوتر و الکترونیک
  • آموزش و پرورش
  • مهندسی، مکانیک و تکنولوژی
  • دانش ریاضی

 برترین مشاغل در ایتالیا که از درآمد خوبی نیز برخوردارند ، عبارتند از :

  • صنایع خودروسازی
  • محصولات شیمیایی
  • مهندسی
  • سازمان های بیمه
  • صنایع ارتباطات مخابراتی

مدارک لازم برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

برای مهاجرت به هر کشوری باید قبل از اقدام ، از شرایط و مدارک مورد نیاز مقصد خود ، آگاهی مورد نظر را کسب کنید . ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست . در صورتی که مدارک شما ناقص باشد و یا مشکلی در اسناد شما وجود داشته باشد ، امکان ریجکت شدن شما وجود خواهد داشت . بنابراین پیش از اقدام به سفارت برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای کار مدارک زیر را آماده کنید :

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • کپی هایی از صفحات گذرنامه
  • قرارداد کاری منعقد شده با کارفرمای ایتالیایی
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه رزومه و مدارک تحصیلی یا تخصصی
  • گواهی سلامت
  • بیمه
  • عکس
  • کپی گواهی های ازدواج یا معادل آن ( در صورت ازدواج )

ویزای کار ایتالیا و مدارک مورد نیاز برای این ویزا در بالا گفته شد . همچنین برای صدور ویزا شما ملزم به پرداخت 116 یورو می باشید . پس از ارائه  مدارک لازم برای ویزای کار ایتالیا و بررسی پرونده شما ، در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد ، شما می توانید کارت اقامت کاری این کشور را دریافت کنید .

مراحل اخذ ویزای کار در ایتالیا

در زیر مراحل اخذ ویزای ایتالیا ، سرزمین چکمه ها به طور کامل نشان داده شده است . بسیاری از افراد که به دنبال اخذ ویزای کار ایتالیا هستند ، مایلند تا در مورد میزان حقوق مشاغل این کشور نیز اطلاعاتی داشته باشند . توجه کنید که میزان حقوق هر فرد بسته به شغلی که انجام می دهد ، می تواند متفاوت باشد . اما به طور کلی می توان میانگین درآمد یک فرد در ایتالیا را بین 3 تا 4 هزار یورو در ماه تخمین زد .

 

ویزای کار ایتالیا و ویزای همراه

در صورتی که فرد ویزای کار در ایتالیا را دریافت کند ، می تواند برای خانواده ی خود نیز از طریق ویزای همراه اقدام کند . تنها شرط لازم برای دریافت ویزای همراه ، داشتن ویزای کاری بالای 12 ماه است . بنابراین فردی که کمتر از یک سال مجوز اقامت برای کار در ایتالیا را دارد ، نمی تواند برای بستگان خود ویزای همراه تهیه کند . همچنین گاهی مواقع به فرد مجوز همراهی داده نمی شود . در اینصورت باید پس از اقامت در کشور مقصد به دنبال گرفتن این ویزا باشد .

سوالات پرتکرار در باب مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

 راه های اخذ ویزای کاری ایتالیا بدون دعوتنامه شغلی چیست ؟

هم اکنون بدون دعوتنامه اقدام بی فایده است .

آیا کار در ایتالیا بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است ؟

خیر.

برای دریافت ویزای این کشور چه راهی را پیشنهاد می کنید ؟

هر شخصی می تواند برای دریافت ویزای این کشور متناسب با شرایط خود اقدام کند . اما در حال حاضر ساده ترین و راحت ترین راه برای اقامت در ایتالیا ، دریافت ویزای تحصیلی است .

آیا تحصیل در ایتالیا امکان پیدا کردن شغل را برای ما دارد ؟

بله . بسیاری از افرادی که در این کشور تحصیل کرده اند ، توانسته اند از همان طریق موفق به کسب ویزای کار و اقامت در این کشور شوند .

 شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق کار در سال 2021 چگونه است ؟

در حال حاضر تنها راه برای گرفتن ویزای کار ، درخواست یک دعوتنامه از کارفرما است .

آیا دانشجوی بین المللی می تواند در این کشور کار کند ؟

بله . هر فرد دانشجو می تواند برای تامین نیاز های مالی خود به طور هفتگی تا 20 ساعت مشغول کار شود .

مدارک لازم برای اخذ ویزا کار ایتالیا چیست ؟

در مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته شده است .

آیا مهاجرت به ایتالیا از طریق کار میسر است ؟

دریافت اقامت این کشور از طریق اشتغال می تواند انجام شود ولی با سختی های زیادی همراه خواهد بود .

می خواهم در ایتالیا کار پیدا کنم . از چه کاریابی هایی استفاده کنم ؟

در زیر لیست سایت های کاریابی برتر این کشور را مشاهده می کنید .

هزینه ویزای کار ایتالیا

هزینه گرفتن ویزای کار ایتالیا با توجه به شرایط افراد کاملا متفاوت خواهد بود، جهت اطلاع از هزینه های دقیق و نحوه اخذ ویزای کاری ایتالیا با توجه به شرایط خود، با کارشناسان ما در مهرآرا سیر مشاوره نمایید.

برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا

همین حالا با ما تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟