روش های گرفتن اقامت آلمان

یکی از موضوعات بسیار مهم و قابل بحث این روز ها در کشور خودمان قضیه مهاجرت می باشد.معمولا مهاجرت بخاطر  دلایل بسیار زیادی اتفاق میفتد که یکی از این دلایل عدم ثبات اقتصادی در کشور می باشد.همین عدم ثبات اقتصادی منجر به تشویش بسیاری از افراد جامعه من جمله نسل جوان شده است. در این مقاله می خواهیم در رابطه با روش های گرفتن اقامت آلمان صحبت کنیم. 

مهاجرت به کشور های مختلف جهان در حال حاضر از روش های مختلفی برخوردار می باشد که هر شخص می بایست با توجه به شرایط خود و وضعیت اقتصادی بهترین آن را برگزیند. در این مقاله قصد بررسی تمامی راه های گرفتن اقامت المان راداریم پس با ما همراه باشید تا بتوانید تصمیم بهتری برای اهداف خود بگیرید.

نحوه گرفتن اقامت آلمان

شما از هر روشی که به یک کشور مهاجرت کنید و برای هر مدتی که در آن کشور حضور داشته باشید به این معناست که شما اقامت آن کشور را دارید. در مورد راه های دریافت اقامت آلمان لازم به ذکر است که اقامت به دو شکل کوتاه مدت و بلند مدت قابل دریافت است. در بیشتر مواقع به اقامت هایی که زیره سه ماه است اقامت های کوتاه مدت و به اقامت هایی که مدت زمانشان بیشتر از سه ماه است اقامت بلند مدت گفته می شود.

دریافت اقامت آلمان دشواری و سختی بسیاری دارد. دریافت اقامت آلمان یک سری شرایط دارد که با گذراندن آن می توانید اقامت کشور مورد نیاز خود را دریافت کنید. اگر شما به کشوری میخواهید مهاجرت کنید باید اطلاعات کاملی از آن کشور داشته باشید تا با شرایط بهتری بتوانید به آن کشور بروید. در ادامه در رابطه با چگونگی نحوه دریافت اقامت آلمان بیشتر صحبت می کنیم.

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

بررسی روش های گرفتن اقامت آلمان

مهاجرت تصمیمی است بسیار حساس و با اهمیت از این رو می بایست نسبت به آن سخت گیرانه عمل کرد و تصمیم گرفت مهاجرت به هر کشور در هر جای جهان دارای شرایط و قوانین خاصی می باشد که فرد مهاجر می بایست با بررسی کامل شرایط تمامی مراحل ان را با دقت کافی طی کند تا فرایند مهاجرت به راحتی انجام شود، یکی از راه های برطرف کردن این مشکل بسیار با اهمیت پذیرش نیروی جوان از سراسر  دنیاست.

کارخانجات بسیار قدرتمندی در این کشور وجود دارند که به نیروی کار متخصص احتیاج دارند شما می توانید هم موضوع را مد نظر داشته باشید تا خیالتان از بابت موقعیت های شغلی در این کشور راحت باشد همچنین این نکته را می بایست مد نظر داشته باشید که سیستم آموزشی کشور آلمان در جهان شناخته شده است و تحصیل در بسیاری از مراکز آموزشی این کشور رایگان است این امتیازی است که شما می توانید آن را در نظر داشته باشید و بر اساس آن روش مهاجرت خود را بررسی کنید. کشور آلمان نیز همانند کشور های دیگر برای پذیرش افراد مهاجر هم قوانین منحصر به فرد خود را دارد و راه های گوناگونی را برای گرفتن ویزا به سفارت اراِئه داده است.

جهت مشاوره در زمینه اخذ اقامت آلمان

با شماره های درج شده ما در سایت تماس حاصل فرمایید

سریع ترین راه گرفتن اقامت به آلمان

راه های گرفتن اقامت دائم آلمان از طریق  قابل انجام است .که در مطالب قبل به طور کامل مطرح شد.برای انتخاب روش اخذ تابعیت و پاسپورت کشور آلمان حتما می بایست شرایط خود را مورد بررسی دقیق قرار دهید و یا در صورت نیاز حتما با وکلای مهاجرتی مشورت کنید . روش  های دریافت اقامت آلمان عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل و گرفتن ویزای دانشجویی
  • مهاجرت از طریق اخذ ویزای کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

اقامت آلمان از طریق تحصیل و گرفتن ویزای دانشجویی آلمان

مهمترین عاملی که منجر به انتخاب کشور المان از طریق افراد مهاجر برای ادامه ی تحصیل می شود رایگان بودن تحصیل در برخی دانشگاه های این کشور می باشد البته این نکته هم لازم به ذکر است که کیفیت بالای آموزشی سبب محبوبیت این کشور در بین دانشجویان سراسر دنیا شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده ,تحصیل در کشور المان به دو زبان انگلیسی و المانی برای افراد مهاجر میسر است که این نکته برای افرادی که تسلط به زبان المانی و یا انگلیسی ندارند بسیار مهم است.

از دیگر مزیت های گرفتن ویزای تحصیلی این است که اگر ویزای تحصیلی شما 5 ساله باشد بعد از اتمام این 5سال ویزای موقت شما به ویزای دائم تبدیل می شود و عملا شما به شهروند کشور آلمان به حساب می آیید در اینصورت تمامی حمایت های دولت شامل شما می شود .

همچنین شایان به ذکر است در حین تحصیل در هر مقطعی شما اجازه دارید به صورت پاره وقت مشغول به کار باشید که به آن کار دانشجویی می گویند از طریق همین کار دانشجویی شما می توانید به راحتی تمامی هزینه های خود یا بخش عظیمی از ان را تحت پوشش قرار دهید.

در صورتیکه شما دارای کارت دانشجویی از دانشگاه مورد نظر خود باشید می توانید از سری خدمات ارائه شده توسط دولت برای دانشجویان استفاده کنید با ارائه کارت دانشجویی از تخفیفات بزرگی بهره مند خواهید شد این تخفیفات برای خرید کتاب,بلیط سینما,حمل و نقل و … می باشد.

گرفتن اقامت آلمان از طریق اخذ ویزای کار:

از دیگر روش های گرفتن ویزای کشور آلمان مهاجرت کاری می باشد.ویزای کاری کشور آلمان به طور کلی دو نوع است.

  • blue cart
  • job seeker

هریک از انواع فوق با توجه به شرایط شخص می تواند گزینه ی مناسبی برای مهاجرت با آلمان باشد.همانطور که  اشاره شد کشور المان از بزرگترین قطب های صنعتی و تجاری دنیا به شمار می اید از این رو شما شانس پیدا کردن موقعیت های شغلی بی نظیر به همراه درآمدهای مطلوب را در این کشور دارید.

این نوع از ویزا در بین افراد کشور های دیگر از محبوبیت خاصی برخوردار است. این کشور دارای رشد جمعیت بالا و نرخ بیکاری نسبتا پایینی می باشد  از این رو به دنبال جذب نیروهای متخصص از سراسر دنیا می باشد.

در حال حاضر صدور ویزای کاری از طرف سفارت المان به خوبی انجام می پذیرد فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که برای تعیین وقت سفارت حداقل یک سال زودتر اقدام فرمایید. برای گرفتن وقت سفارت فقط داشتن پاسپورت کافی است. در ادامه به بررسی شرایط دریافت ویزای بلوکارت  و جاب سیکر می پردازیم تا شما عزیزان اطلاعات بیشتری در این باره به دست بیاورید.

شرایط دریافت ویزای بلو کارت آلمان

اقدام برای گرفتن ویزای کاری بلو کارت مراحل مختلفی دارد در اولین مرحله می بایست حتما از قبل یک دعوتنامه کاری و یا به اصطلاح قرارداد کاری  را فرد مورد نظر دارا باشد، دومین مرحله این است که حقوق دریافتی فرد حتما باید بر طبق تعرفه مشخص شده از طرف سفارت آلمان باشد که این مبلغ فعلا 4000 یورو به صورت میانگین می باشد در این روش شخصی که اقدام به گرفتن ویزا می کند در بدو ورود می تواند همراهان خود را نیز با خود ببرد و بلافاصله امکان دریافت ویزای همراهان برای آن ها میسر است.نکته ایی دیگر که بسیار حائز می باشد این است که 21 ماه بعد از دریافت ویزای بلوکارت به شما ویزای دائمی کشور المان تعلق می گیرد .

شرایط دریافت ویزای جاب سیکر آلمان

این نوع از ویزای کاری کوتاه مدت می باشد و بر عکس ویزای بلو کارت مراحل خاصی ندارد فقط این ویزا به شخص اجازه می دهد وارد کشور آلمان شود و شغل مورد نظر خود را پیدا کند تنها نکته ایی که شخص باید مد نظر داشته باشد این است که شغل حتما مربوط به رشته تحصیلی باشد. شرایطی که خود شخص برای دریافت این نوع از ویزا می بایست داشته باشد به شرح زیر است.

  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس
  • داشتن سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی که این سابقه کاری یا باید با بیمه همراه باشد و یا نامه کاری از طریق کار فرما
  • تاییده رشته تحصیلی و همچنین دانشگاه در لیست آنابین
  • تسلط نسبتا خوب بر زبان انگلیسی و یا المانی زبان

اگر به دنبال شانس بیشتری برای دریافت ویزای کاری کشور المان هستید بهتر است تسلط خود را در زبان المانی در حد توان خود بالا و بالاتر ببرید تا بتوانید شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل مناسب در این کشور داشته باشید.

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت کشور المان سرمایه گذاری می باشد و جزء آسانترین روش های اخذ اقامت این کشور است.برای سرمایه گذاری در هر کشور می بایست حتما اطلاعات کافی و دقیق از پیشینه ی ان کشور داشته باشید.یکی از بهترین روش هایی که می توانید اطمینان خاطر پیدا کنید این است که فاکتورهای اقتصادی کشور مد نظر خود را آنالیز کنید تا بتوانید به آمار و ارقام درستی دسترسی پیدا کنید.

عوامل بسیار مهمی در اقتصاد این کشور وجود دارند که شما می بایست با علم کافی تک به تک آن  ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید حداکثر سود را از سرمایه گذاری خود ببرید. عواملی مانند تولید ناخالص ملی,نرخ تورم ,نرخ بهره بانکی و …. از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در بحث اقتصاد کشور المان هستند.

اخذ ویزای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور و همچنین از طریق ثبت و راه اندازی شرکت میسر است.که هریک از طرق فوق مراحل خاص و منحصر به فردی دارند که می بایست با علم کافی آن ها طی گردند.

جهت مشاوره در زمینه اخذ اقامت آلمان

با شماره های درج شده ما در سایت تماس حاصل فرمایید

اقامت از طریق تولد

اخذ ویزا و همچنین پاسپورت المانی از طریق تولد یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور آلمان می باشد. اخذ ویزا از طریق تولد به دو روش خون و خاک امکان پذیر است اخذ تابعیت از طریق خون بدین صورت است که فرزند متولد شده تابعیت پدر و مادر خود را می گیرد اخذ تابعیت از طریق خاک بدین صورت است که فرزند متولد شده بر اساس محلی که به دنیا امده است ملیت آن  خاک را می پذیرد.

این روش از اخذ ویزا بسته به شرایط فرد متقاضی می تواند خوب یا بد باشد و همچنین باید به این نکته هم اشاره داشت که اخذ تابعیت از طریق تولد شرایط مختلفی در هر کشور داردکه می بایست به طور دقیق بررسی شود تا بتوانید پروسه ایی بی دغدغه را داشته باشید.

اقامت آلمان از طریق ازدواج

اخذ تابعیت کشور مد نظر از طریق ازدواج از دیگر روش هایی است که امروزه بسیاری از افراد مهاجر به دنبال بررسی شرایط آن هستند .این نکته لازم به ذکر است که اخذ ویزای آلمان از طریق ازدواج در هر کشور از شرایط متفاوتی برخوردار است .اخذ تابعیت از طریق ازدواج بدین معناست که اگر با فردی که ملیت گوناگونی دارد ازدواج صورت پذیرد به شما نیز ویزا تعلق خواهد گرفت.

برای به دست اوردن اطلاعات کافی در این باره حتما به دفاتر مهاجرتی رجوع کنید تا آن ها شما در جریان اخرین تغییرات قوانین مهاجرت از این طریق باشید و مسیر پیش روی خود را بتوانید هموارتر کنید.

اقامت از طریق پناهندگی

اخذ تابعیت از طریق پناهندگی مسیر بسیار دشوار  و طاقت فرسایی دارد.کشور المان برای پناهندگان اصلا شرایط مطلوبی ایجاد نمی کند.به طور کلی پناهنده به کسی اطلاق می گردد که در کشور خود به دلایل نژاد پرستی,مذهب ,سیاسی و … مورد اذیت و آزار قرارگیرد.

افرادی که بعنوان پناهنده به کشور مقصد خود از جمله آلمان وارد می شوند دربدو ورود می بایست داخل کمپ های پناهندگی به سر ببرند که عموما شرایط این کمپ ها اصلا مطلوب نیست و زندگی در ان ها بسیار دشوار است.

افراد پناهنده در کشور آلمان تا زمانیکه وضعیت حقوقیشان مشخص نباشد از هیچ حقوق شهروندی از طرف دولت آلمان برخوردار نیستند حتی افراد پناهنده اجازه کار تا مشخص شدن وضعیتشان ندارندمحل اقامت افراد پناهنده در کشور آلمان متفاوت می باشد.

گرفتن اقامت المان از طریق تخصص

همانطور که در مطالب فوق ذکر شد ویزای کاری از جمله مواردی می باشد که دارای محبوبیت خاصی است.برای دریافت این ویزا می بایست حتما تخصص خاصی در زمینه رشته تحصیلی خود و یا مرتبط با سابقه کاری خود داشته باشید تا موفق به اخذ ویزای کاری شوید.از انجا که کشور المان دارای تعداد بیشماری کارخانه و مراکز صنعتی مختلف می باشد .این مراکز صنعتی بدون شک به نیروهای ماهر و متخصص برای عملکرد هر چه بهتر نیازمندند.

راحت ترین راه اقامت آلمان:

طبق گفته های قبل راحت ترین راه اقامت آلمان برای هر فرد می تواند متفاوت باشد.به طور کلی راحت ترین روش اخذ اقامت کشور آلمان اقدام از طریق سرمایه گذاری می باشد که شما عزیزان می توانید با خرید ملک یا ثبت شرکت و کار افرینی موفق به اخذ ویزای سرمایه گذاری شوید.با توجه به شرایط هر فرد این راحت ترین روش اقامت کشور المان حتما متغیر می باشد.

اخذ اقامت در آلمان

اخذ اقامت این کشور قطعا تجربیات خوبی برای شما به ارمغان می آورد  همچنین سطح درامدی اقشار مختلف در این کشور رفاه نسبتا قابل قبولی را به همراه دارد.همانطور که اشاره شد یکی ا اصلی ترین دغدغه های زندگی های امروزی وضعیت سطح درآمدی افراد می باشد. همانطور که قسمت بالا ذکر کردیم شرایط اقامت آلمان بسیار راحت تر از سایر کشور ها می باشد، گرفتن اقامت آلمان از طرق مختلف انجام می گیرد.

شرط سنی مهاجرت به آلمان

شرط سنی برای مهاجرت به آلمان همانند دیگر کشور ها وجود دارد.برای مهاجرت و تحصیل در مقطع کارشناسی حداکثر سن 21 سال قابل قبول است .در دیگر مقاطع نیز این شرط سنی اعمال شده است که با بررسی بیشتر و دقیق تر به جزییات آن پی خواهید برد.

هزینه اقامت در آلمان

به طور کلی هزینه اقامت در کشور آلمان نسبت به سایر کشور های اروپایی پایین تر است و شما به هزینه کمتری نسبتا می توانید اقامت یک کشور اروپایی را به دست آورید. با کمی تحقیق در مورد این کشور اروپایی به راحتی به این حقیقت می رسید که امکانات زندگی از کیفیت بالایی برخوردار است و به طور کلی  برای رفاه زندگی شاخص بی نظیری تعریف شده است.

لازم به ذکر است که هزینه اقامت آلمان به شیوه زندگی و شهری که در آن زندگی می کنید بستگی دارد .بدیهی است که هزینه های زندگی روزمره در پایتخت این کشور یعنی شهر برلین بیشتر است .این در حالی است که در شهر های کوچکتر از برلین واقع در کشور المان با هزینه کمتر می توانید روند زندگی خود را به خوبی مدیریت کنید.

اساسا هزینه زندگی برای یک فرد دانشجو و یا شخصی که زندگی معمولی دارد در شهر های کوچکتر از برلین به طور متوسط بین 800 تا 1000 یورو می باشد. هزینه های یک زندگی معمولی عموما با درامد دریافتی از کار های حتی پاره وقت پوشش داده می شود.

جهت مشاوره در زمینه اخذ اقامت آلمان

با شماره های درج شده ما در سایت تماس حاصل فرمایید

هزینه مهاجرت به آلمان

هزینه مهاجرت به المان بسته به راهی که برای مهاجرت انتخاب می کنید متفاوت است.از طریق تحصیل و تخصص می بایست تمکن مالی به طور متوسط بین 8000 یورو تا 9000 یورو داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه می توانید با مهر آرا سیر تماس بگیرید.

ا

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟