انواع ویزای شینگن

کشورهای حوزه‌ی شینگن، از جمله مناطقی هستند که بیشتر افراد به عنوان مقصد اصلی مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. متقاضیان به دلایل مختلفی همچون کار، تحصیل، گردشگری و… به این کشورها مهاجرت می‌کنند. افراد برای مهاجرت به کشورهای حوزه‌ی شینگن با هر هدفی، باید ویزای شینگن مختص آن را اخذ کنند. در این قسمت مقاله قصد بررسی انواع ویزای شینگن را داریم.

 

سالانه بسیاری از افراد از نقاط مختلف جهان به دلایل گوناگون، به مهاجرت از کشور خود اقدام می‌کنند؛ دلیل مهاجرت آن‌ها به دیگر کشورها ممکن است کاری، برای تحصیل، گردشگری و… باشد. کشورهای حوزه‌ی شینگن، از پرطرفدارترین مقصد‌های مهاجرتی در بین مهاجران به شمار می‌آید. افراد با توجه به هدفی که برای مهاجرت خود به دیگر کشورها دارند، می‌توانند به اخذ انواع ویزای شینگن اروپا اقدام کند.

انواع ویزا شینگن را با توجه به موارد مختلفی همچون هدف افراد از مهاجرت، مدت زمانی که در کشور مقصد اقامت دارند و همچنین طریقه‌ی ورود آن‌ها به این کشور تقسیم‌بندی می‌کنند. علاوه بر آن با توجه به قوانین مهاجرتی مربوط به هر یک از کشورهای حوزه‌ی شینگن، افراد در جهت اخذ انواع ویزای شینگن لازم است که مدارک مشخصی را برای اخذ ویزای مورد نظر خود ارائه دهد.

برای مشاوره در زمینه اخذ انواع ویزای شینگن

با کارشناسان ما در مهرآرا سیر تماس بگیرید

انواع ویزای شینگن اروپا کدام‌اند؟

همانطور که اشاره شد با توجه به عوامل مختلفی همچون هدف از مهاجرت، طریقه‌ی ورود به کشور مقصد و همچنین مدت زمان اقامت در آن کشور می‌توان انواع تایپ ویزای شینگن را به سه گروه دسته بندی کرد؛ ویزای نوع A و ویزای نوع B و ویزای نوع C که از جمله ویزای توریستی شینگن هستند، ویزای نوع D که ویزای ملی شینگن نام دارد و همچنین ویزای دارای اعتبار محدود منطقه‌ای یا همان ویزای LVT.

هر یک از این نوع ویزاها دارای مشخصات و ویژگی‌هایی هستند و افراد برای اخذ آن‌ها لازم است که مدارک مشخصی را به سفارت کشور مورد نظر خود ارائه دهند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر جزئیات مربوط به اخذ هر یک از انواع ویزا شینگن می‌پردازیم. حال آن که تفاوت انواع ویزای شینگن نوع A-B-C-D و تایپ LTV با آگاهی از ویژگی‌های هر یک از آن‌ها، مشخص می‌شود.

ویزای شینگن توریستی نوع A

همانطور که اشاره شد یکی از انواع ویزا شینگن، ویزای توریستی است. در این قسمت به بررسی ویژگی‌های مربوط به ویزای شینگن نوع A می‌پردازیم‌. ویزای شینگن توریستی نوع A که به عنوان یک ویزای ترانزیت شناخته می‌شود، این امکان را برای فرد دریافت کننده‌ی این ویزا فراهم می‌آورد که بتواند در یک کشور حوزه‌ی شینگن پرواز خود را جابه‌جا کند و به یک کشور در خارج از حوزه‌ی شینگن پرواز کند.

فرد دارنده‌ی این نوع ویزا، اجازه دارد که از این ویزا تنها در محدوده‌ی کشورهای حوزه‌ی شینگن استفاده کند. اگر فردی دارای پاسپورت دیپلماتیک باشد، دارای ویزای شینگن و یا ویزای کانادا یا ژاپن یا آمریکا باشد و یا شهروند کشور سوئیس باشد، اجازه‌ی اخذ این نوع از ویزای توریستی شینگن را نخواهد داشت.

ویزای شینگن توریستی نوع B (ترانزیت)

از دیگر انواع ویزای توریستی شینگن، ویزای شینگن نوع B (ترانزیت) است. دارنده‌ی این نوع از ویزای ترانزیت می‌تواند در طی یک مدت زمان مشخص پنج روزه، از محدوده‌ی یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن عبور کند.

علاوه بر آن در هنگامی که لازم است از فرد از محدوده‌ی ترانزیت خارج شده و به محدوده‌ی یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن وارد شود نیز، می‌تواند از این نوع ویزا بهره ببرد؛ برای مثال در شرایطی که ادامه‌ی سفر افراد باید در هنگام صبح انجام شود، افراد لازم است که مدتی از شب را در هتل اقامت داشته باشند. در هنگام وقوع چنین موردی، داشتن ویزای نوع B کمک زیادی به چنین افرادی خواهد کرد.

ویزای شینگن تایپ C

از دیگر انواع ویزا شینگن توریستی، ویزای شینگن تایپ C است که نوعی ویزای کوتاه مدت بوده و مدت زمان اعتبار این ویزا در هنگام صدور آن برای افراد تعیین می‌شود. ویزای نوع C شینگن نیز با توجه به هدف افراد از مهاجرت و شرایط مسافرت، در انواع مختلفی وجود دارند. ویزای یکبار ورود یا سینگل همانطور که از نام آن پیداست، به فرد دارنده این امکان را می‌دهد که تنها یک بار به خاک یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن وارد شده و بعد از این ورود ویزا لغو خواهد شد، حتی اگر هنوز اعتبار داشته باشد.

ویزای دوبار ورود نیز با توجه به نام آن، اجازه می‌دهد تا افراد دارنده‌ی آن بتوانند دو بار به خاک یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن وارد شوند. استفاده از فرصت برای دو بار ورود به کشورهای حوزه‌ی شینگن، تنها در یک زمان مشخص مقدور می‌باشد. ویزای چند بار ورود یامالتیپل نیز این امکان را فراهم می‌کند که افراد در طی یک مدت زمان 90 روزه در هر 6 ماه، به خاک یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن وارد شوند.

ویزای شینگن تایپ D

از دیگر انواع ویزا شینگن، می‌توان به ویزای ملی یا ویزای شینگن تایپ D اشاره کرد. این نوع ویزا را برای افرادی همچون بازرگانان، دانشجویان و یا اشخاصی که قصد دارند در طی مدت زمانی مشخص در یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن اقامت داشته باشند، صادر می‌کنند. مثلا افرادی که قصد دارند تا برای معالجه‌ی خود و استفاده از خدمات درمانی به یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن مهاجرت کرده و تا زمان درمان کامل خود در این کشور اقامت داشته باشند و پس از به پایان رسیدن زمان معالجه به کشور خود بازگردند.

می‌توانند برای اخذ ویزای شینگن نوع D درخواست دهند. ویزای نوع D به دو صورت یک بار ورود و یا چند بار ورود، با توجه به هدف افراد از سفر به یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن برای آن‌ها صادر می‌شود. برای مثال دانشجویانی که برای انجام پروژه‌ها و تحقیقات علمی در یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن همچون کشور اتریش را دارند، می‌توانند برای اخذ ویزای نوع d اتریش از نوع چند بار ورود درخواست دهند.

ویزای شینگن نوع LVT

یکی دیگر از انواع ویزا شینگن، می‌توان به ویزای شینگن نوع LVT اشاره کرد. ویزای LVT که ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای نیز نامیده می‌شود، این امکان را برای افراد دارنده‌ی آن فراهم می‌کند تا بتوانند فقط به کشور صادر کننده‌ی ویزا و دیگر کشورهایی که در هنگام صدور ویزا توسط سفارت مشخص می‌شوند، سفر داشته باشند و در واقع اجازه ندارند تا به دیگر کشورهای حوزه‌ی شینگن وارد شوند.

این نوع ویزا را در یک سری شرایط خاص صادر می‌کنند؛ مثلا برای انجام کارهای انسان دوستانه و کمک به مردم مناطق جنگ زده و یا مردم مناطقی که وقوع بلایای طبیعی مختلف باعث ورود آسیب‌های جدی به آن‌ها شده است. همچنین باید اشاره کرد که این نوع ویزا را برای افرادی که به قصد پناهندگی به یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن وارد شده‌اند، صادر می‌کنند.

انواع ویزای مولتی شینگن

تا اینجا با ویژگی‌های انواع ویزا شینگن برای ایرانیان و سایر افراد از سراسر جهان آشنا شدیم. در این قسمت به بررسی جزئیات مرتبط با انواع ویزای مولتی شینگن می‌پردازیم. بطور کلی ویزای شینگن به سه دسته‌ی ویزای یکبار ورود، دو بار ورود و همچنین ویزای مولتی یا بلند مدت تقسیم می‌شود. ویزای مولتی به افراد دارنده‌ی آن این امکان را می‌دهد تا به تعداد دفعات مشخص، به کشورهای حوزه‌ی شینگن وارد شوند.

در واقع افراد از طریق انواع ویزای مولتی می‌توانند به تعداد دفعاتی بدون محدودیت و تا به پایان رسیدن اعتبار ویزا، وارد کشورهای حوزه‌ی شینگن شوند. از انواع مختلف ویزای مولتی شینگن، می‌توان به ویزای تایپ c و ویزای تایپ D اشاره کرد که پیش از این به ویژگی‌های هر یک از این نوع ویزاها اشاره شد.

قیمت انواع ویزای شینگن

با توجه به نوع ویزا شینگینی که برای آن اقدام می نمایید هزینه ویزای شینگن  آن نیز متفاوت است، برای کسب اطلاع از تمام هزینه ها و نحوه پرداخت آن می توانید با ما تماس بگیرید.

 

آشنایی با مجموعه‌ی مهرآرا سیر

از جمله معتبرترین مجموعه‌ها و مراکز مهاجرتی در کشور ایران، مجموعه مهرآرا سیر است. این مجموعه با داشتن شناخت کافی درباره‌ی شرایط و قوانین مهاجرت به کشورهای حوزه‌ی شینگن و شرایط لازم برای اخذ انواع ویزا شینگن، می‌تواند مشاوره‌های لازم را به متقاضیانی که تقاضای اخذ ویزای شینگن اوکراین، اخذ انواع ویزای شینگن آلمان و سایر کشورهای حوزه‌ی شینگن را دارند انتقال دهد. افراد با مشاوره گرفتن از متخصصان مهاجرتی این مجموعه، می‌تواند از اخذ ویزای شینگن خود مطمئن شوند.

برای مشاوره در زمینه اخذ انواع ویزای شینگن

با کارشناسان ما در مهرآرا سیر تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. سوال تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟