آیا می دانید شرایط گرفتن ویزای شینگن چیست؟

اخذ ویزای شینگن و اقامت در یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ شینگن از جمله دغدغه‌های اصلی تمام افراد است. در هر یک از کشورهای عضو این اتحادیه شرایط مناسبی برای زندگی افراد وجود دارد. افراد برای اخذ ویزای شینگن کشورهای عضو این اتحادیه باید شرایطی را در نظر داشته باشند و مراحلی را طی کنند. در ادامه به بررسی شرایط گرفتن ویزای شینگن می پردازیم. 

شرایط لازم برای گرفتن ویزای شینگن

شاید تاکنون نام ویزای شینگن به گوش شما خورده باشد؛ ویزای شینگن به افرادی که درخواست اخذ این ویزا را می‌دهند، اجازه می‌دهد تا طی مدت زمان مشخصی به کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن وارد شوند. از جمله این کشورها می‌توان به اتریش، بلژیک، فرانسه، یونان، ایتالیا، سوئد، هلند، مالت، لوکزامبورگ، پرتغال، نروژ و… اشاره کرد. انواع ویزای شینگن را با توجه به هدف افراد از سفر به کشورهای اتحادیه‌ی شینگن و مدت زمان سفر آن‌ها، می‌توان در سه زیر گروه متفاوت تقسیم‌بندی کرد. در این مقاله می خواهیم در رابطه با شرایط لازم برای اخذ ویزای شینگن صحبت نماییم.

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

برای گرفتن ویزای شینگن چه شرایطی باید داشته باشیم؟

شاید این سوال را توسط افراد پرسیده شود که برای گرفتن ویزای شینگن چه شرایطی باید داشته باشیم؟ از جمله راه های گرفتن ویزای شینگن، می‌توان به مواردی همچون اثبات هدف متقاضی از سفر و ماهیت کلی سفر افراد به کشورهای شینگن، ارائه‌ی سوابق صحیح و مطمئن فرد درباره‌ی سفر به کشورهای دیگر، ارائه‌ی اسنادی مبتنی بر این که فرد در کشور مبدا خود دارای اوضاع مالی و اقتصادی خوبی است و در آخر این که در هنگام خروج از منطقه‌ی شینگن، تصمیم اصلی افراد از خروج از این منطقه مشخص باشد‌.

انواع ویزای شینگن

همانطور که اشاره شد، ویزای شینگن با توجه به ماهیت و هدف فرد از مهاجرت و اخذ ویزا و همچنین مدت زمان سفر، دارای انواع مختلفی است. لذا می‌توان گفت نوع این ویزا، می‌تواند چگونگی عبور و مرور افراد در کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن را مشخص کند. انواع ویزای شینگن را می‌توان در سه دسته‌ی کلی دسته‌بندی کرد که عبارتند از ویزای اتحادیه‌ی شینگن یا USV، ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای یا LTV و ویزای ملی یا National Visa.

ویزای اتحادیه‌ی شینگن که همان ویزای گردشگری می‌باشد، به افراد این اجازه را می‌دهد که هر 6 ماه یک بار طی مدت زمان حداکثر 90 روز به کشورهای عضو شینگن سفر کنند. این نوع ویزا خود به 3 دسته‌ی ویزای نوع A، ویزای نوع B و نوع C تقسیم می‌شوند. ویزای LTV با توجه به شرایط خاص و اضطراری برای افراد صادر می‌شود؛ برای مثال کمک به مردم یک منطقه‌ی جنگ زده و یا سیل زده. بطور کلی این ویزا، بیشتر به دلایل انسان دوستانه صادر می‌شود. ویزای ملی نیز بطور اختصاصی برای افرادی صادر می‌شود که، به دلایلی همچون ادامه تحصیل و یا کسب و کار در کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن اقامت دارند.

جهت مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای شینگن

با شماره های درج شده ما در سایت تماس حاصل فرمایید

مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن

پیش از این در باب شرایط اخذ ویزا شینگن، نکاتی را بیان کردیم؛ نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی چگونگی اخذ ویزای شینگن، اطلاع از مدارک لازم برای اخذ این ویزا است. تکمیل فرم‌های مربوط به ارائه‌ی درخواست ویزا، دو قطعه عکس پاسپورتی دارای رنگ بیومتریک، مدارک شناسایی( شناسنامه و کارت ملی )، پاسپورتی که حداقل 3 الی 6 ماه اعتبار داشته باشد و دو صفحه‌ی خالی داشته باشد، ارائه‌ی مدارک شغلی و همچنین سوابق بیمه، ارائه‌ی پرینت حساب‌های بانکی و گردش مالی 3 ماه آخر، ارائه نامه‌ی تمکن مالی، ارائه‌ی مدارکی همچون سند خانه و یا اجاره‌نامه، ارائه‌ی مدارکی که نشان دهنده‌ی داشتن روابط خانوادگی در کشور مبدا است نظیر سند ازدواج، ارائه‌ی مدارکی که نشان دهنده‌ی هدف فرد از سفر است، ارائه‌ی بلیط رفت و برگشت سفر، ارائه‌ی مدرکی که نشان دهنده‌ی مکان اقامت فرد در طول مدت سفر است و یا ارائه‌ی دعوتنامه‌ای که از سوی دوستان و اقوام فرستاده شده است، ارائه‌ی بیمه‌ی مسافرتی بین‌المللی که دارای اعتبار 30 هزار یورویی برای کشورهای حوزه‌ی شینگن باشد و در آخر پرداخت مبلغ 60 تا 120 یورو پول نقد برای رسیدگی به درخواست صدور ویزای شینگن از جمله مدارک مورد نیازی هستند که، در هنگام طی کردن مراحل گرفتن ویزای شینگن باید به سفارت ارائه شوند. لازم به ذکر است که تمامی این مدارک در هنگام ارائه به سفارت، باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.

روش های گرفتن ویزای شینگن

حال که درباره‌ی شرایط و مدارک لازم برای گرفتن ویزای شینگن مطالبی را ارائه دادیم، ممکن است این سوال پرسیده شود که چگونه ویزای شینگن بگیرم؟ برای پاسخ به سوال افراد مبنی بر این که چگونه ویزا شینگن بگیرم و یا این که نحوه گرفتن ویزای شینگن چگونه است، باید گفت که پس از تکمیل مدارک لازم و در صورت داشتن شرایط اخذ ویزای شینگن، لازم است که افراد مراحل مهمی را جهت تکمیل فرایند اخذ ویزا طی کنند.

یکی از مراحل اخذ ویزای شینگن که اهمیت بسیار زیادی نیز دارد، گرفتن یک وقت مناسب از سفارت است؛ توصیه‌ای که باید در نظر گرفته شود این است که قبل از تکمیل مدارک و پر کردن فرم درخواست، بهتر است که حتما به تنظیم یک وقت مناسب اقدام کرد. از جمله مراحل دیگر برای گرفتن ویزای شینگن، بررسی مدارک ارائه شده توسط کارشناسان و مسئولان مهاجرت، تکمیل فرم‌های مربوط به درخواست ویزا، ترجمه‌ی تمامی مدارک و بررسی مدارک و اطمینان از عدم وجود نقص در آن‌ها، ارائه‌ی مدارک تکمیل شده و بدون نقص به سفارت و در آخر، انجام انگشت نگاری‌های لازم توسط فرد درخواست کننده‌ی صدور ویزا است.

مدت زمان جواب ویزای شینگن

زمان گرفتن ویزای شینگن به عوامل مختلفی بستگی دارد. اطلاع از مدت زمان جواب ویزای شینگن به شما عزیزان بسیار کمک می کند تا بتوانید برنامه ریزی دقیق در این رابطه داشته باشید. جواب دهی ویزا به دلیل حجم بالای درخواست ممکن است طولانی تر از زمان معمول باشد اما در هر صورت این زمان با توجه به نوع ویزای شینگن شما بین دو تا سه هفته و در برخی موترد بین سه ماه طوبل می کشد.

شرایط گرفتن ویزای شینگن در ایران

سوال مهم دیگری که ذهن بیشتر افراد را به خود مشغول می‌کند، این است که راحت‌ترین و مهم‌ترین روش‌ جهت گرفتن ویزای شینگن در ایران چیست.  در پاسخ به این سوال باید گفت که شرایط اخذ انواع ویزای شینگن در ایران، با توجه به نوع ویزا و شرایط فرد متقاضی متفاوت خواهد بود. بعضی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن نسبت به دیگر کشورها، سخت‌گیری کمتری را برای صدور ویزا اعمال می‌کنند و متقاضیان برای اخذ ویزا از سفارت این کشورها، شانس بیشتری خواهند داشت.

افراد در کشورهایی همچون استونی، لتونی و فنلاند شانس بیشتری برای صدور ویزا خواهند داشت. علاوه بر آن کشورهایی همچون ایتالیا، اسپانیا و سوئیس نیز، درصد زیادی از درخواست‌های ایرانیان جهت صدور ویزا را می‌پذیرند. علاوه بر آن کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، هلند و بلژیک نیز، بیشترین میزان رد درخواست صدور ویزا را در بین کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن دارند.

اگر تجربه گرفتن ویزای شینگن را داشتید اما موفق به دریافت آن نشدید اصلا جای نکرانی نمی باشید و توجه کنید که گول شعارات تبلیغاتی نظیر گرفتن  ویزای شینگن تضمینی بدون مدارک را نخورید. باید بدانید که روش گرفتن ویزا شینگن نتها روش پیچیده ای نمی باشد بلکه مهر آراسیر در کمتر زمان ویزای شینگن شما را آماده می نماد. 

شرایط گرفتن ویزای مولتی شینگن

تا اینجا درباره‌ی شرایط گرفتن ویزای شینگن مطالبی را ارائه دادیم؛ در این قسمت به بررسی شرایط اخذ ویزای مولتی شینگن می‌پردازیم. این نوع ویزا به افراد این امکان را می‌دهد که، به دفعات مکرر بتوانند وارد کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن‌ شوند. در واقع به وسیله‌ی این نوع ویزا، افراد می‌توانند هر 6 ماه یک بار به مدت 90 روز در یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن اقامت داشته باشند. اعتبار 90 روزه‌ی ویزای مولتی شینگن، از زمان ورود افراد به کشورهای شینگن محاسبه می‌شود.

از جمله شرایط گرفتن ویزای مولتی شینگن، می‌توان به داشتن ویزای شینگن از قبل اشاره کرد که مدت زمان زیادی از اعتبار آن نگذشته باشد، داشتن یک دعوتنامه معتبر از سوی دوستان و آشنایان مقیم در کشورهای شینگن، ارائه‌ی مدرک نشان دهنده‌ی گردش مالی مناسب، ارائه‌ی مدرک سابقه‌ی بیمه‌ی ترجمه شده و همچنین داشتن مهر ویزای کشورهای دیگر در پاسپورت اشاره کرد.

تمکن مالی برای ویزای شینگن

علاوه بر اهمیت آگاهی از روش‌های دریافت ویزای شینگن، اطلاع از بهترین سفارت برای ویزای شینگن نیز می‌تواند به افراد در جهت تسریع فرایند اخذ ویزای شینگن کمک کند. برای پاسخ به این سوال که کدام سفارت برای اخذ این ویزا مناسب است، نمی‌توان جواب قطعی پیدا کرد و عوامل و شرایط بسیاری را برای پاسخ به این سوال باید در نظر گرفت.

انتخاب هر یک از سفارت‌ها به خود افراد بستگی دارد اما عمال موثر در این انتخاب، شرایط فصلی هر یک از سفارت‌ها برای صدور ویزا است. ممکن است که شانس افراد برای صدور ویزای شینگن در سفارت کشورهای مختلف، متفاوت باشد. بطور کلی شرایط هر یک از سفارت‌ها جهت صدور ویزا برای افراد مختلف، متفاوت است و در بازه‌های زمانی مختلف این شرایط ممکن است تغییر کنند.

مهم‌ترین روش‌ها جهت گرفتن ویزای شینگن کلیه‌ کشورها

سوال مهم دیگری که ذهن بیشتر افراد را به خود مشغول می‌کند، این است که راحت‌ترین و مهم‌ترین روش‌ جهت گرفتن ویزای شینگن کلیه‌ کشورها کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شرایط اخذ انواع ویزای شینگن، با توجه به نوع ویزا و شرایط فرد متقاضی متفاوت خواهد بود. بعضی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن نسبت به دیگر کشورها، سخت‌گیری کمتری را برای صدور ویزا اعمال می‌کنند و متقاضیان برای اخذ ویزا از سفارت این کشورها، شانس بیشتری خواهند داشت.

افراد در کشورهایی همچون استونی، لتونی و فنلاند شانس بیشتری برای صدور ویزا خواهند داشت. علاوه بر آن کشورهایی همچون ایتالیا، اسپانیا و سوئیس نیز، درصد زیادی از درخواست‌های ایرانیان جهت صدور ویزا را می‌پذیرند. علاوه بر آن کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، هلند و بلژیک نیز، بیشترین میزان رد درخواست صدور ویزا را در بین کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن دارند.

شرایط گرفتن ویزای شینگن آلمان

برای بررسی شرایط اخذ ویزای شینگن آلمان باید به این نکته توجه داشت که، با توجه به نوع ویزایی که متقاضی برای اخذ ان درخواست می‌دهد، شرایط متفاوتی برای اخذ این نوع ویزا وجود خواهد داشت. از انواع ویزای شینگن آلمان می‌توان به ویزای شینگن توریستی، ویزای شینگن پیوست به خانواده، ویزای شینگن جست و جوی کار، ویزای شینگن تحصیلی، ویزای شینگن کاری و… اشاره کرد که با توجه به اهداف افراد از مهاجرت و اخذ این نوع ویزا، شرایط دریافت انواع این ویزاها متفاوت خواهد بود.

برای مثال از جمله شرایط گرفتن ویزای شینگن تحصیلی آلمان می‌توان به ارائه فرم درخواست صدور ویزا، ارائه‌ی یک پاسپورت معتبر، ارائه مدارک شناسایی، عکس و مدارک زبان معتبر، تاییدیه‌ی پذیرش از سوی دانشگاه‌ها، ارائه‌ی مدارک تحصیلی، ارائه‌ی مدارک مربوط به تمکن مالی و همچنین، ارائه‌ی گواهی ازدواج در صورت متاهل بودن فرد متقاضی اشاره کرد.

فرم مشاوره آنلاین

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟ فرم زیر را تکمیل و ارسال کنید

شرایط گرفتن ویزای شینگن ایتالیا

شرایط اخذ ویزای شینگن ایتالیا به نسبت اخذ ویزای دیگر کشورها سخت و پیچیده نیست و تنها مواردی که برای اخذ ویزای ایتالیا مهم است، ارائه‌ی مدرک تمکن مالی و همچنین گردش حساب بالا در 3 ماه قبل از ارائه‌ی درخواست برای صدور ویزا است. منظور از گردش، مالی انجام تراکنش‌های مالی به تعداد زیاد توسط فرد درخواست کننده است‌. در واقع این امر مهم‌ترین نکته در هنگام درخواست برای صدور ویزا است که توسط افسران مهاجرت نیز به شکلی دقیق و ریزبینانه، تحت بررسی قرار می‌گیرد.

شرایط گرفتن ویزای شینگن سوئد

برای بررسی شرایط اخذ ویزای شینگن سوئد باید به این‌ نکته توجه کرد که در سال‌های اخیر سفارت این کشور، شرایط بسیار سختی را جهت صدور ویزا برای ایرانیان اعمال کرده است. بطور کلی گرفتن ویزای شینگن سوئد در سال‌های اخیر، تنها از طریق داشتن دعوتنامه از سوی اقوام مقیم کشور سوئد و واجد شرایط امکان‌پذیر است. در این دعوتنامه باید نام شخص دعوت کننده، آدرس محل اقامت او، نسبت او با فرد دعوت شده، شغل دعوت کننده و مدت زمان اقامت فرد دعوت شده ذکر شود.

شرایط گرفتن ویزای شینگن فرانسه

شرایط اخذ ویزای شینگن فرانسه، مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن است؛ با این حال در سال‌های اخیر، اخذ ویزای شینگن فرانسه برای افراد متقاضی بسیار سخت شده و سفارت این کشور، شرایط بسیار سختی را برای صدور ویزا پایه گذاری کرده‌اند. از جمله‌ی این شرایط می‌توان به ارئه‌ی فرم درخواست صدور ویزا، داشتن سن مناسب برای مهاجرت، داشتن سابقه‌ی سفر به کشورهای خارجی، ارائه‌ی مدارک معتبر برای اثبات هدف و ماهیت سفر، ارائه‌ی گذرنامه با اعتبار کافی، اثبات تمکن مالی و در نهایت عدم سوء سابقه می‌باشد.

شرایط گرفتن ویزای شینگن هلند

شرایط اخذ ویزای شینگن هلند به دلیل داشتن ماهیت پناهندگی، به نسبت ویزای دیگر کشورهای عضو اتحادیه‌ی شینگن سخت‌تر می‌باشد. فرد متقاضی برای گرفتن ویزای شینگن هلند، باید حداقل دو ویزای شینگن در تاریخچه سفری خود داشته باشد. همچنین لازم است که فرد متقاضی، یک ویزای شینگن معتبر را به همراه یک ویزای شینگن دیگر به سفارت هلند ارائه دهند. ارائه‌ی یک دعوتنامه‌ی معتبر و مدارک نشان دهنده‌ی تمکن مالی و داشتن گردش حساب 3 ماهه نیز، از دیگر شرایط گرفتن ویزای شینگن کشور هلند است.

شرایط گرفتن ویزای شینگن یونان

از جمله شرایط اخذ ویزای شینگن یونان که بسیار مهم و قابل بحث است، می‌توان به ارائه‌ی مدرک تمکن مالی بین 70 تا 100 میلیون تومانی، ارائه‌ی مدارک نشان دهنده‌ی گردش حساب مناسب 3 ماه اخیر فرد درخواست کننده‌ی صدور ویزا، ارائه‌ی مدرک نشان دهنده‌ی تعداد ویزاها و سفرهای فرد متقاضی، ارائه‌ی مدارک نشان دهنده‌ی محل اقامت فرد در یونان و همچنین ارائه‌ی دعوتنامه‌ای معتبر اشاره کرد.

اطلاعلاتی در رابطه با قیمت گرفتن ویزای شینگن تضمینی

اگر به دنبالویزای شینگن ارزان هستید باید این نکته را به شما گوش زد کنیم که مراقب باشید گول اینجور تبلیغات را نخورید.  هزینه ویزای شینگن بسته به سن متقاضی نوع درخواست و دیگر موارد متغیر است . هزینه ویزای بلند مدت در صورت ترانزیت برای برزگسالان 90 یورو و در صورت کوتاه مدت 60 یورو میباشد که این هزینه برای کودکان 35 یورو میباشد. دانشمندان و محققان و اعضای خانواده ی کسانی که ملیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند و دیپلمات هایی که پاسپورت رسمی دارند مبلغ 35 یورو برایشان در نظر گرفته شده است هزینه دریافت ویزا غیر قابل بازستانی است و باید این هزینه را نقدی و بصورت 5 یورویی ، 10 یورویی و 20 یورویی پرداخت کنید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط اخذ ویزای شینگن

با شماره های درج شده ما در سایت تماس حاصل فرمایید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.
نیاز به مشاوره دارید؟